Gå til innhold

NGT med nye ADSL-tilbud


Anbefalte innlegg

Og enda en kunde..

 

Dette er helt latterlig!! Jeg har tidligere vært gjennom lignende runde med NGT angående faktureringer. Jeg har blitt dobbelt fakturert for oppkobling. De ringte meg på telefonen og tilbudte meg IP-telefoni, mot ingen ekstra kostnader enn det jeg eventuelt ringte for. Hvis jeg takket ja til dette tilbudet skulle jeg få gratis oppkobling. Jeg takket selvfølgelig ja, slik at jeg sparte meg de pengene. Da jeg fikk regningen var oppkobling trukket fra som avtalt, og alt var fryd og gammen.

 

3-4 måneder senere fikk jeg en mail, der de skrev at de i den første regningen hadde glemt å fakturere meg for oppkobling, og at jeg derfor snart ville få en ny regning på dette.

 

Jeg klaget selvfølgelig, og var gjennom den umulige mail-klage prosessen NextGenTel har. Man kan ikke svare direkte på svaret man har fått, man må klippe ut alt, logge seg på kundesider og så lime inn alt inn i en ny kundeklage/forespørsel. Dette fordi NGT "Avslutter" hele klageprosessen når de har gitt sitt svar på mail, umulig å svare tilbake.

 

Uansett så førte klagene mine ingen vei, fikk mange usaklige argumenter i retur på mail, før det endte med at jeg fikk purringer osv osv. Selvfølgelig, som så mange andre "dumme" kunder betalte jeg for å unngå problemer.

 

Nå fikk jeg nettopp en ny regning, på 56,- for et gebyr for den forrige regningen jeg betalte, som da var de pengene jeg i utgangspunktet ikke skulle betale. I tillegg kommer et faktureringsgebyr på toppen av dette. Rart at jeg må betale dette, da det er NGT som i følge seg selv har gjort en feil å "glemt" å fakturere meg?!

 

Nå kommer dette nye surret på toppen av det hele, hvilket betyr at jeg avslutter mitt kundeforhold så snart det forhåndsbetalte abonnementet er ferdig.

 

Jeg regnet på hvor mye NGT kom til å koste meg i løpet av et år, og fant ut at dette derfor var det billigste på markedet. Etter alle disse ekstrakostnadene som kommer fordi NGT roter til ting, lyver og sender ut ekstra fakturaer, i tillegg til flat kundeservice, så har NGT kostet meg betydelig mer enn selv noen av de dyrere abonnementene på markedet. Da både i tid, bekymringer og penger.

 

Jeg har ihvertfall tatt til fornuft nå, og skjønt at de prisene på nettet (NGT), overhodet ikke stemmer med den opplevelsen du får og de pengene og tiden du må ut med i løpet av det første året.

 

Der fikk jeg endelig utløp... ahh!! Si i fra om det er noe jeg har glemt, og beklager dårlig norsk enkelte steder, er litt irritert.

Endret av Feten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ringte Ngt, de sa jeg måtte oppgi en eller annen produkt kode... eeeh noen som vet hva dette er?

 

Nextgentel har norges dårligste kundeservice. Ring inn en gang til, mest sannsynlig får du da en annen konsulent som har litt peiling på hva han snakker om.

 

Det er snakk om studentprisavtalen din. Dersom du skal ha rabatten din for å være student må du oppgi noe bevis på at du faktisker student. Som regel older det å opplyse om ditt studiested + ditt studienummer.

 

Skal du bare ha et av de vanlige abbonementene uten rabgatten så trenger du jo ingen kode, men rabatt er jo kjekt å få ;)

 

-Stigma

 

 

ble aldri spurt om studentbevis eller student nummer når jeg ringte for oppgradering...men når jeg tegnet avtalen ble student nummeret oppgitt...

 

Men uansett så er det slik at jeg ikke gidder å ringe ngt for å endre abonnementet hvis jeg må betale 300 kroner i endringsgebyr pga nye vilkår..

Lenke til kommentar

Det sitter dessverre noen byråkrater hos de fleste nettleverandører. Skulle ikke tro at dette var private aktører når man ser måten de prøver å frastøte seg kunder innimellom.

Jeg hadde Bluecom for noen år siden og byttet til NGT da Bluecom(Ventelo) gav dårligere vilkår til eksisterende kunder enn nye.

Det er bare en respons som teller for blårussen hos ISPene og det er når det svir i lommeboka.

Si klart ifra og er du ikke fornøyd med responsen så bytt ISP asap, gjerne med en kopi til adm. dir. :yes:

Både Telenor og Ventelo leverer ADSL2+ til 399.- nå.

Lenke til kommentar
Jeg hadde Bluecom for noen år siden og byttet til NGT da Bluecom(Ventelo) gav dårligere vilkår til eksisterende kunder enn nye.

 

Jeg har alltid fått oppgradert abonnementet mitt uten kostnad hos Bluecom/Ventelo, men har måttet binde for nye 12 måneder et par ganger ettersom det også var kravet for nye kunder.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått Canal Digital sin løsning.. Et hav med kanaler, Digital dekoder og Bredbånd. Alt dette til 219,- måneden.

 

For litt over 200,- til får jeg 3000/1000 i mnd. Jeg synes dette er et supert tilbud.. og servicen er super! Montering og oppkobling er inkludert..

 

Hva kan man si?! NGT får sparken som leverandør for min del, de leverer et slett produkt sammenlignet med andre leverandører. Og når jeg også får samlet TV og bredbånd til en så billig penge.. supert!

Lenke til kommentar

Jeg har vært NGT kunde i 7 år nå (betalt selv i 2 av disse) Jeg har stort sett lite å klage på. Kundeservicen har vært noe treig. Men har stort sett ikke hatt behov for den. Har vært nede 2 ganger, oppe dagen etter.

 

Men nå som de skal ha penger for oppgradering de egentlig tvinger kunden til. Da blir jeg skeptisk!! Men vil tro dette vil bli trukket tilbake når det kommer ut i media.

Lenke til kommentar

koda: Er epostkorrespondansen sitert kronologisk? I så fall så ser det ikke ut til at kundebehandleren har fått med seg oppsigelsen din. Det spiller selvfølgelig ingen rolle for deg. Du har skriftlig oppsagt abonnementet og hvis NGT skulle finne på å fortsette å sende deg regninger som om ingenting har skjedd så er det deres problem. Du må bare huske å ta vare på epostene som dokumentasjon i tilfelle NGT ikke hører på deg og sender inkassovarsel. Da må du sende epostene til inkassoselskapet, i god tid før selve inkassoen, og fortelle at NGT kommer med et omtvistet krav. Dokumenter saken så vil ikke noen inkassobyråer ta i de skitne kravene fra NGT.

Lenke til kommentar

Bullshit-o-Meteret mitt gikk i stykker når jeg klikka med inn på HW.no i dag... viste seg å være denne saken som gjorde utslaget. Er nå på jakt etter en seriøs leverandør.

 

Er vel mer kosteffektivt å gi denne oppgraderingen gratis enn å måtte opprettholde ADSL1 nettet bare pga prinsippfaste gretne gubber som meg?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Jeg bestilite i sommer via tlf et NGT abonnement med IP telefoni og sa at jeg skulle ha et IP telefoni abonnement som var slik at jeg ikke fikk noe ekstra beløp i mnd en det faste beløpet jeg skulle betale i mnd. Da sa de at jeg fikk et abonnement der jeg ringte til andre tlf for 0,- per min. Men det de ikke sa noe om var at det var nesten 1 kr i oppkoblings avgift... :wallbash: Synes de har en lattelig måte og prøve og snike til seg penger på :nei:

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk allerede gått over til Canal Digital.. da får jeg digital-TV med mulighet for HD osv sammen med bredbånd i samme avtalen.

 

Er allerede installert og fungerer knallbra!

 

De gir deg også muligheten til å gi litt ekstra for tuner med harddisk og opptak og pause ol. i programmer.. genial greie dersom maten blir ferdig midt i filmen! ;)

Endret av Feten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...