Gå til innhold

NGT med nye ADSL-tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
koda: Er epostkorrespondansen sitert kronologisk? I så fall så ser det ikke ut til at kundebehandleren har fått med seg oppsigelsen din. Det spiller selvfølgelig ingen rolle for deg. Du har skriftlig oppsagt abonnementet og hvis NGT skulle finne på å fortsette å sende deg regninger som om ingenting har skjedd så er det deres problem. Du må bare huske å ta vare på epostene som dokumentasjon i tilfelle NGT ikke hører på deg og sender inkassovarsel. Da må du sende epostene til inkassoselskapet, i god tid før selve inkassoen, og fortelle at NGT kommer med et omtvistet krav. Dokumenter saken så vil ikke noen inkassobyråer ta i de skitne kravene fra NGT.

Ja, e-posten er sitert kronologisk.

For å være sikker på at de skulle få med seg at jeg sa opp, har jeg gjort det via nettsidene deres. Da ble jeg også gjort oppmerksom på at det er 6 ukers oppsigelsestid. Ganske drøyt.. (Det er vel 3 måneder for de med binding og 6 uker for de uten.)

Og ja, etter endeløse krangler om regninger de har påstått at jeg ikke har betalt, har jeg lært å spare på det meste. Veldig deilig nå sist å kunne sende dem kvitteringen på forsendelsen av ruteren de påstod jeg ikke hadde sendt:)

 

Forøvrig fant jeg nå denne artikkelen fra mars i år, så det er jo tydeligvis ikke noe nytt at NGT kommer med nye tilbud uten at eksisterende kunder hverken blir informert eller oppgradert. Jeg visste i hvert fall ikke om dette.

Lenke til kommentar

Hyggelig at det er noen som ser det positive i å gå fra NGT til telenor. Har selv gått andre veien, men nå har jeg høyeste hastighet NGT leverer, og selv om de skulle finne på å bytte navn, komme med nye linjer osv, what so ever, så kommer ikke jeg til å gå til telenor.

 

Det eneste er at jeg ser liksom ikke helt problemet. Greit nok at det abonnementet Koda har pr. i dag ikke finnes, og at det er kommet et nytt i stedet, men du har jo fortsatt tilbudet om å fortsette på samme abonnement? Uten endring?

 

Det er jo ikke at du taper noe, eller vinner noe.. Er det sånn at du er såpass sjalu at du absolutt MÅ ha det nye? Betal regninga, surf og vær glad til :s

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar
Hyggelig at det er noen som ser det positive i å gå fra NGT til telenor. Har selv gått andre veien, men nå har jeg høyeste hastighet NGT leverer, og selv om de skulle finne på å bytte navn, komme med nye linjer osv, what so ever, så kommer ikke jeg til å gå til telenor.

 

Det eneste er at jeg ser liksom ikke helt problemet. Greit nok at det abonnementet Koda har pr. i dag ikke finnes, og at det er kommet et nytt i stedet, men du har jo fortsatt tilbudet om å fortsette på samme abonnement? Uten endring?

 

Det er jo ikke at du taper noe, eller vinner noe.. Er det sånn at du er såpass sjalu at du absolutt MÅ ha det nye? Betal regninga, surf og vær glad til :s

Du har helt rett i at jeg ikke får noe dårligere produkt enn det jeg har hatt ved å betale regningen og fortsette som før.

Jeg kunne også sikkert fortsatt hatt analogt modem med 56k linje og betalt det det kostet på 90-tallet hvis jeg ikke hadde sagt opp det i sin tid.

Jeg vil bare ha best mulig produkt for pengene mine.

Lenke til kommentar
Oppsigelse av bredbåndsabonnement

 

 

 

 

Vi har registrert at du ønsker å si opp ditt bredbåndsabonnement.

 

:new_woot:

 

edit: Etter å ha vært i kontakt med Telenor på 05000 fikk jeg vite at de ikke kan tilby me

 mer enn 4000/400-linje, noe som er en drøy mbit mindre enn NGT kan. Har sjekket Ventelo, Tele2 og Start også, og de kan heller ikke tilby meg noe særlig hastighet på dette. Dette var mildt

sagt stusselig, så kanskje jeg må krype tilbake til NGT før jeg i det hele tatt har kommet

meg bort fra dem  :(  

 

edit 2: Har akkurat snakket med en veldig hyggelig kundebehandler hos NGT, og de skal ringe meg opp igjen i morgen for å mest sannsynlig meddele meg at jeg får 20mbit-linja dems til samme pris som 4mbit-linjen jeg har nå (5,2mbit i praksis). Jeg vil mest sannsynlig ikke få mer enn 7-10mbit pga avstand sa han, men så lenge jeg betaler samme pris bryr jeg meg svært lite om det :p

 

It's all about the money & speed.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Jeg har selv erfart at de tilbyr bra priser og raske linjer.. men når alt kommer til alt blir det tregere linjer og mer og betale. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis kommer til å gjelde i ditt tilfelle.

 

Men jeg snakker av erfaring, og da tror jeg som jeg har hørt og erfart i 80% av tilfellene noen har vært innblandet i NGT, at du også kommer til å måtte betale dyrt.

 

NGT ser vel og bra ut på papiret.. men i praksis?! Vel... denne tråden snakker for seg selv!

 

 

Uansett.. lykke til, håper du er heldigere enn flertallet av kundene dems.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er litt skeptisk jeg også, men kundebehandlerene jeg var i kontakt med var veldig positive og imøtekommende. Mitt sterke kort her er at vi har vært trofaste i fire år nå, og vi har faktisk alltid hatt raskere linje enn vi betaler for (mye mer enn overhead tilsvarer) - MEN det er helt klart mange negative ting å si om NGT.

 

Som oftest fungerer det flott helt til du får problemer - og man må ofte klare seg selv. Spennende å se om de imøtekommer kravet mitt, eller lar en oppsigelse være en oppsigelse.

 

Lykke til til alle dere som har byttet leverandører - dere vil nok helt sikkert bli fornøyde. Selv tror jeg at jeg ville foretrukket Telenor fremfor NGT om de kunne tilby samme linjer her i gården.

Lenke til kommentar
Joda, jeg er litt skeptisk jeg også, men kundebehandlerene jeg var i kontakt med var veldig positive og imøtekommende. Mitt sterke kort her er at vi har vært trofaste i fire år nå, og vi har faktisk alltid hatt raskere linje enn vi betaler for (mye mer enn overhead tilsvarer) - MEN det er helt klart mange negative ting å si om NGT.

 

Som oftest fungerer det flott helt til du får problemer - og man må ofte klare seg selv. Spennende å se om de imøtekommer kravet mitt, eller lar en oppsigelse være en oppsigelse.

 

Lykke til til alle dere som har byttet leverandører - dere vil nok helt sikkert bli fornøyde. Selv tror jeg at jeg ville foretrukket Telenor fremfor NGT om de kunne tilby samme linjer her i gården.

 

Har selv tenkt lenge å gå fra Telehor til noe annet. i en lang til har NGT vært det jeg tenkter på skifte til, men har aldri kommet så langt. og i midre byer som Molde har vi ikke så veldig mye å velge mellom.

 

Si ifra om du får gode tilbake meldinger fra NGT, jeg har selv kun dårlige erfaringer med telehor.

Lenke til kommentar

NGT er noe av det verste jeg har vært borti med tanke på kundeservice. Etter en lengre runde med korrespondanse, kan det se ut til at vi sier opp. Som andre har opplevd må vi også betale ekstra for deres feil, noe som er uakseptabelt. I tillegg opererer de med andre priser i realiteten enn hva som står på deres prislister. Jeg har møtt på en (1) kompetent kundebehandler av et ukjent to-sifret antall telefoner til deres support på grunn av feil og problemer. Det er forresten første gang jeg har møtt på så ignorante personer i et hjelpeapparat noensinne. For øvrig ble vi lovet 199,- for den raskeste linja i perioden mellom den laveste og den høyeste hastigheten. Dessverre har vi blitt etterfakturert for denne perioden. Samtalene per e-post har vært alt annet enn positive, for der finnes bare pengeutsugende byråkrater som ikke evner å imøtekomme kundene!

 

Edit: For øvrig skal det sies at jeg aldri har hatt noe problem med Telenor som jeg bruker ved en annen adresse. Dette er et abonnement vi har hatt siden adsl ble introdusert.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...