Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt poeng, skal teste.

Innen medisinen kan vi oppleve at en medisin som er beregnet for en sykdom, kan også være effektiv for en annen sykdom.  Her kunne jeg ramse opp flere eksempler.  Men kan en aftershave ha andre egenskaper en kun det tradisjonelle, at den også kan brukes til noe annet, men dog beslektet med det tradisjonelle?

 

De fleste av oss har "psoriasis" i en eller annen form.  Hvis vi muligens drar min argumentasjon litt langt, kan løs hud i ansiktet kalles en form av psoriasis.  Jeg har litt løs hud i pannen, og mellom øynene ikke helt glatt hud, og det samme i nese gropen  og litt ned på venstre siden.  OK, fuktighetskrem hjelper på, men dette er kun en "kamuflasje".  

 

For ikke lenge siden brukte jeg en aftershave krem, og fikk en kløe på halsen, og det kjentes som om kløen gikk langt inn i kjevebenet.  Det ville ikke gå lang tid før kjeve og hals ville se ut som en blodig biff, men så kom "lyset".

 

Er det noen som efter min mening vet hva de snakker om, er det farmasøyter.  Produktene Caswell&Massey no.6, ble skapt i året 1752, av kjemikere og farmasøyter.  Kløen forsvant efter noen minutter, og efter noen dager var huden min ikke "løs" mer!  Har denne aftershave andre egenskaper?  Selvsagt skal jeg ikke påstå at den kurerer psoriasis, det er å dra det lengre enn langt.

 

Derfor:  Alle dere som får sår hud efter en barbering, prøv disse produktene, og kanskje kommer det et "mirakel" til alle dere som har dette problemet.  C&M har mye mer, for eks. presidentsepen, shampoen og litt mer.  U.S.A.s første president brukte brukte nr. 6, og flere andre presidenter.  Kennedy brukte Jokey club, og mange andre presidenter kan nevnes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nylig gått over til tradisjonell barbering (Kjøpte den populære startpakken på barbershop), men føler at jeg ikke får vekk nok. Jeg barberte meg igår kveld og idag var det godt med stubber. Aldri hatt noen god hårvekst i ansiktet (23 år) og tviler på at veksthastigheten har økt betraktelig siste tiden. Kan det være at jeg gjør noe feil?

Lenke til kommentar
Disse bladene har en varighet på rundt 3 måneder, hvorfor ikke bare finne seg en vanlig høvel og skum? :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Disse bladene har en varighet på rundt 3 måneder, hvorfor ikke bare finne seg en vanlig høvel og skum? :)

 

Fordi maskin gir mindre skade for en allerede sensitiv hud :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har ingen erfaring, kjøpte engang en shampoo fra dapper, denne var helt kurant.

 

Betaler folk virkelig flere hundre/tusen kroner literen for dusjsåpe altså? Har det noen effekt bortsett fra at det dufter annerledes?

Folk bruker masse penger på mye rart, så personlig hygiene/velvære syns jeg ikke er så rart.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...