Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ville du reagert om ungen din røyka hasj?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har forstått, blir man ikke avhengig av hasj. Hva er da poenget med avvending?

 

Fysisk er det ikke avhengighetsskapende. Men psykisk, altså du likte stoffet, vil prøve igjen og igjen

Det kan være psykisk. Noen kan røyke hasj over flere år, og slutte på dagen, mens andre kan ha problemer med å slutte.

Den psykiske avhengigheten er ikke bare at du vil røyke, men f.eks, når du røyker, så smaker maten mye bedre, og du får ei helvetes matlyst.

Du sovner fort, og røyker du nattings hver dag, så sovner du jo ikke av deg selv.

Har du da røyket lenge nok, og da vil kanskje ikke maten smake like bra, og du vil kanskje ha problemer med å begynne å sovne selv igjen.

Lenke til kommentar
I'm addicted to cheeze doodles, arrest me!

 

Catch my drift?

Så lenge man ikke dreper folk for å få tak i det, og ikke får helt andre venner for å få tak i noen gram, er det da så farlig?

 

Ps: Jeg har aldri prøvd hasj selv.

Jeg ville ikke arrestert deg, men hadde ungen min blitt avhengig av cheese doodles så er det et problem man må ta tak i, det også. Det er ikke avhengigheten som er problemet, i den forstand at det ikke har så mye å si om han fortsetter å røyke fordi han er avhengig eller fordi han bare ikke vil slutte. Målet er uansett å få ham til å slutte.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Vet du hvor mye 20 gram hasj vil si? Jeg tror det skal THC fra rundt 15g for å ta livet av noen, men jeg regner med at du bare vil si at det var et betydelig og daglig forbruk.

 

20g er ganske mye om dagen, men ikke i nærheten av å drepe deg.

dødelig dose ren THC for en voksen mann er ca 60g som tilsvarer 1.5 KG hasj.

hvis du skal dø av hasj så må du virkelig gå inn for det å.

Endret av haugen10
Lenke til kommentar
Du trenger ikke akkurat henge med "de gale folkene" for å komme borti hasj, mange jeg kjenner som jeg aldri hadde trodd at hadde prøvd det, som hadde det. Jeg ville nok ikke blitt glad, men jeg hadde nok forstått det siden jeg har prøvd det selv.

Det er vel som oftest dealerne som er litt tvilsome, og de kommer du jo i kontakt med hvis du skal kjøpe. Men enig i det du sier, de aller fleste jeg kjenner, innkludert jenter har prøvd hasj. Det er heller ikke sånn at jeg henger med sære folk, de jeg henger med er helt vanlige, ikke noe emo,punk,narkis,goth ol.

 

Tror neppe det er hasjen som er grunnen til at folk begynner med sterkere stoffer. Men det er endel som begynner med hasj i veldig tidlig alder som allerede har skeiva ut for lenge siden. At disse perrsonene går videre til sterkere stoffer da har lite med harsjen å gjøre. Skjedde med en gammel kompis av meg, alltid vært litt spessiel. Han starta med vanlig tobakk, vil det si at tobakk fører til hasjbruk det da?

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

De jeg har møtt som har røyka en del hasj har til tider oppført seg veldig merkelig, så om jeg hadde hatt en unge som hadde begynt med sånt så hadde jeg blitt mildt sagt forbanna (men det hadde vel kanskje ikke hjulpet...), eller kanskje jeg bare hadde blitt skuffet - ikke vet jeg.

Men det er vel heldigvis ikke alle som røyker hasj som mister all sosial kompetanse og normal oppførsel.

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vet du hvor mye 20 gram hasj vil si? Jeg tror det skal THC fra rundt 15g for å ta livet av noen, men jeg regner med at du bare vil si at det var et betydelig og daglig forbruk.

 

20g er ganske mye om dagen, men ikke i nærheten av å drepe deg.

dødelig dose ren THC for en voksen mann er ca 60g som tilsvarer 1.5 KG hasj.

hvis du skal dø av hasj så må du virkelig gå inn for det å.

 

20 g er likevel mye for en person på en dag, såvidt jeg har fått med meg.

 

Hva jeg ville gjort hvis jeg fant ut at barnet mitt røyka hasj avhenger mye av alderen. Hvis han/hun var veldig ung ville jeg frarådet det, mest på grunn av at det kan føre til feil vennekretser osv. Hvis barnet var litt eldre ville jeg rett og slett snakket om det, hørt hvem han/hun gjør det sammen med osv. Ingen vits i å blåse seg opp av den grunn, jeg liker ikke hysteriske foreldre, og er glad jeg ikke har hatt det selv.

Lenke til kommentar
Vet du hvor mye 20 gram hasj vil si? Jeg tror det skal THC fra rundt 15g for å ta livet av noen, men jeg regner med at du bare vil si at det var et betydelig og daglig forbruk.

 

20g er ganske mye om dagen, men ikke i nærheten av å drepe deg.

dødelig dose ren THC for en voksen mann er ca 60g som tilsvarer 1.5 KG hasj.

hvis du skal dø av hasj så må du virkelig gå inn for det å.

 

20 g er likevel mye for en person på en dag, såvidt jeg har fått med meg.

 

Hva jeg ville gjort hvis jeg fant ut at barnet mitt røyka hasj avhenger mye av alderen. Hvis han/hun var veldig ung ville jeg frarådet det, mest på grunn av at det kan føre til feil vennekretser osv. Hvis barnet var litt eldre ville jeg rett og slett snakket om det, hørt hvem han/hun gjør det sammen med osv. Ingen vits i å blåse seg opp av den grunn, jeg liker ikke hysteriske foreldre, og er glad jeg ikke har hatt det selv.

 

Helt enig med deg :) har selv prøvd hasj noen ganger (likte det ikke. syns ikke det ga noe deilig effekt)heldigvis prøvde jeg det i en alder av 19 år og gode venner har jeg i bøttevis. både hasjrøykere og antihasjrøykere :)

Lenke til kommentar
om ungen din røyka hasj bare en gang, men angret og kom seg vekk fra de gale folkene, hvordan ville du reagert?

Sagt at det var greit. Det er ikke sånn at alle som røyker hasj tilhører "de gale folkene". Tvert imot, jeg kjenner ressurssterke folk som gjør det bra ellers i livet som har prøvd/bruker en gang iblant.

 

hva om ungen røyka hasj mange ganger og netet å slutte å møte disse folkene?

Jeg hadde sagt at det var greit så lenge det ble inntatt ansvarlig og det ikke gikk utover skolegang/fritidsaktiviteter, for som med alle andre rusmidler burde selvfølgelig også hasjbruk modereres. Sålenge det ikke er sinnssykdom i familien er det vel heller ikke så stor fare for permanente bieffekter.

 

jeg er ikke sikker på hva jeg ville ha gjort. det hadde nok blitt en god del straff uansett.

Er det så mye verre enn at poden drikker seg drita? Eksperimentering med rusbruk er da en del av oppveksten. Hvis man ikke har et åpent forhold rundt dette vil barna aldri kunne bruke deg som en ressurs til å diskutere sitt eget forbruk. De vil rett og slett ikke stole på at du vil reagere rasjonelt og de vil derfor kunne gå med et problem uten å vite hvem de skal henvende seg til/hva de skal gjøre. Hvis du fremstår som en fanatisk moralist vil du ihvertfall ikke kunne påvirke barnet ditt, kanskje med unntak av om du drar en Fritzl.

Lenke til kommentar
Hasjrøyking er en synd.

Om du ikke er mere opplyst en det du gir utrykkfor, bør du lære deg litt om hasj.

Når du begynner å røke stopper hjernen din å ta til seg læring. DU BLIR BARE DUM :cry:

 

Javel? Kanskje ikke rakke ned på andres kunnskaper når du helt klart ikke vet hva du snakker om selv. "Du blir bare dum"....Jeg har røyket en del ganger, og vil ikke si jeg stoppet å ta til meg informasjon for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Jeg er imot hajs stort sett, så hadde absolutt mislikt det om barnet mitt begynte med det.

For ordens skyld, å PRØVE noe en gang er noe annet enn å gjøre det for andre gang, og så fortsette med det.

 

Har bekjente som røyker regelmessig, og de er faktisk ikke hundre prosent i huet lenger. Så man må gjerne legge frem alskens forskning, meninger og slikt om at det ikke påvirker deg eller gjør deg avhengig, men jeg liker det ikke, og jeg ønsker ikke å dra hjem til folk som røyker mens jeg er der, jeg vil ikke være sammen med folk som bruker hasj mens jeg er der. Og det vil jeg heller ikke ønske av mitt kommende barn, med mindre man har virkelig, virkelig solide resultater på hva, hvordan og hvorfor hasj påvirker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...