Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ville du reagert om ungen din røyka hasj?


Anbefalte innlegg

Skal jeg fortelle deg hvorfor jeg så utrolig imot cannabisbruk? Fordi jeg har med egne øyne sett hvordan folk blir påvirket og hvordan de forandrer seg i marihunanarus. Cannabis påvirker hjernen på lang sikt, og påvirker de kjemiske stoffene som blir skilt ut mellom nervesynapsene. Dette kan pågå selv i lang tid etter at du har sluttet å røyke cannabis, og muligheten for at følelsene dine om ting blir forrandret helt er veldig stor.

For ikke så lenge siden var det en i bygda mi som tok selvmord fordi han ble for deprimert etter noen år med hasjrøyking.

Man blir selfølgelig påvirket, men synes du de er påvirket negativt? Tipper du vil si ja her, men det tror jeg nok mest er fordi du er så i mot cannabis. En som er full oppførerer seg som regel mye jævligere enn en som er påvirket av cannabis. Cannabis er en naturlig plante som er blitt brukt som medisin og rusmiddel i tusenvis av år, det er heller ingen dødsfall man kan bevise er pga overdose. Ja man har THC i seg i opptil noen uker, men det betyr ikke at man er nevneverdig påvirket.

 

 

Hva er poenget med å være så streng? Senk det heller til 16årsalderen. Alkohol gjør man sosial, og at man får flere venner og man har det gøy. Hvorfor i alle dager skal man være så streng på å ha det gøy? Eneste negative er at det koster penger?

16 åringer i Norge i dag drikker allerede og de kan ikke bli straffet for det da det ikke er ulovlig for dem. Hadde man senket aldersgrensen til 16 år for alkohol hadde barn i yngre alder lettere fått tak i stoffet og det hadde ført til fyll blant enda yngre. Er mange land som er mye mer liberal på alkoholaldersgrenser, men drikkekulturene er så sinnsykt forskjellig mellom områder og har ikke tro på at en 16 års aldersgrense i Norge hadde fungert så veldig bra. I motsetning er det f eks i Italia ikke noen aldersgrense på alkohol i det hele tatt og man kan få kjøpt 96% på dagligvarebutikker (alt over 60% blir klassifisert som narkotika i Norge), men der er ikke drikking noe problem (kun noen turister som lager bråk og et av "fylkene" helt nord i Italia har 16 års aldergrense på alkohol på utesteder pga tror det var særlig sveitsiske ungdom som dro på drikketurer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...