Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ville du reagert om ungen din røyka hasj?


Anbefalte innlegg

Alt andre sier om bruken av cannabis må tas med en klype salt, ikke fordi de lyver, men fordi, akkurat som med alkohol, så varierer effekten fra person til person. Men ja, generelt, og jeg kan bekrefte det selv for min del, at man blir mer avslappet og konsentrert. Det er ofte det som er så attraktivt med cannabis for mange. Derfor det ble så populært for musikkere, for mange fant at de kunne spille bedre etter å har røyket, igjen, dette er ikke sant for alle. Med alkohol blir man bare gal og sløv (jeg blir det i alle fall).

 

OP: Er veldig liberal av meg, hadde min unge røyket hasj ville jeg ikke kommet med noen straff eller preken, han\hun sitt valg, jeg kan ikke se meg selv kontrollere en annen person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, altså... det som skremmer meg, er at folk er så fordomsfulle at de ikke engang klarer å tenke selv. Si meg Snublefot, har du noengang engang røyka?

 

Godt poeng. Er helt på kjøret med kaffe i forhold til hva jeg er med cannabis.

 

Snublefot, du er fordomsfull. Har du vært sammen med folk som er høye? Kjenner du noen som røyker, eller har du noen erfaring i det hele tatt å vise til? Påstanden om at vi som har et avslappet forhold til det røyker hele tiden er bare latterlig og like grunnløs som resten av argumentasjonen din hittil.

 

Selfølgelig hadde jeg ikke det, akkuratt som jeg ikke hadde gjort det med kaffe. I overskriften så står det tråden handler om hasj, gjør det ikke? Jeg skjønner du vil få fram et poeng, som et par andre, med å sammenligne hasj med dagligdagse ting. Men når jeg ikke ser på hasj som kaffe, eller øl. Hva er da poenget? For meg er det som å sammenligne en hest med en kengru.

 

Øl inneholder alkohol. Det er ganske kjent som et rusmiddel som medfører mange problemer.

Kaffe inneholder koffein. Koffein er en stimulant som gjør deg kvikk og våken.

Hasj, eller cannabis inneholder THC som er et psykoaktivt stoff.

(edit: alle disse er i grunn psykoaktive)

 

Felles for alle er at man kan ruse seg på dem (ja, ruse seg på et stoff som er i kaffe).

 

Hasj gjør deg sløv i lengden, nervesystemet går i stuing. Mye flere som begynner med hasj begynner senere med heroin en de som kun drikker alkohol

Lenke til kommentar

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville reagert sånn 100%. Siden jeg ikke har barn blir det vanskelig å si. Men hvis jeg hadde vært den eneste foresatte til barnet tror jeg nok jeg ville tatt en alvorsprat med barnet, og se hvordan ting utvikler seg.

 

Siden det er rus det er snakk om, og som de fleste vet reagerer folk forskjellig på rus, og man har forskjellige bruksmønstre. Er det som sagt vanskelig å si slik i en hypotetisk situasjon.

 

Hvis "ungen min" hadde vært "på kjøret" (dvs. rusa mer eller mindre hele døgnet) ville jeg vurdert ekstern hjelp, men hadde det vært snakk om et engangstilfelle ville jeg nok ikke snudd verden på hodet, og heller ikke skjært opp såret. Da hdde det nok holdt med en "nå har du prøvd det, håper du er en erfaring rikere".

Lenke til kommentar
Hasj gjør deg sløv i lengden, nervesystemet går i stuing. Mye flere som begynner med hasj begynner senere med heroin en de som kun drikker alkohol

Alle som røyker hasj, har nok garantert startet å drikke alkohol, derfor må det da være alkoholens skyld at folk er heroin avhengige.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig ann på, hvor gammel han var, hvor ofte han røyka, hvilket miljø han er i og hva slags venner han har osv. Var det en fornuftig 16 åring som røyka litt en gang i helga sammen med gode venner til en film ville jeg ikke brydd meg så mye men. Hasj er et ganske uskyldig rusmiddel så lenge du klarer å kontrollere bruket

Lenke til kommentar
Det kommer veldig ann på, hvor gammel han var, hvor ofte han røyka, hvilket miljø han er i og hva slags venner han har osv. Var det en fornuftig 16 åring som røyka litt en gang i helga sammen med gode venner til en film ville jeg ikke brydd meg så mye men. Hasj er et ganske uskyldig rusmiddel så lenge du klarer å kontrollere bruket

Når du sier slikt oppmuntrer du nysgjerrige tennåringer til og teste det ut..

Og det er vell ikke planen?

Lenke til kommentar
om ungen din røyka hasj bare en gang, men angret og kom seg vekk fra de gale folkene, hvordan ville du reagert?

 

hva om ungen røyka hasj mange ganger og netet å slutte å møte disse folkene?

 

 

jeg er ikke sikker på hva jeg ville ha gjort. det hadde nok blitt en god del straff uansett.

 

Ang. det første eksemplet så ville jeg vel ikke reagert noe særlig, men det kan da deles opp i to situasjoner, enten om det ble røyket med eller uten gale folk/ gal gjeng.

Hadde det ikke vært noen dårlige "venner" ute og gått så tror jeg ikke det hadde vært noe å lage ramaskrik av. Man er lysten på å prøve forskjellige ting og erfaring for man best når man selv har prøvd.

Om det var dårlige "venner" ute og gikk hadde jeg snakket med barnet om hvordan og hvorfor han/ hun kom i kontakt med disse og sett til at det ble slutt på kontakten.

 

Ang. det andre eksemplet så ville jeg vel tatt det med barneværnet eller utekontakten eller noe slikt da jeg tror det må mer proffesjonel hjelp til i slike eksempler.

 

Nå skal det nevnes at jeg ikke har barn og ikke har noen planer om å få det heller så dette er antagelser.

Lenke til kommentar
Jeg ville spurt ham/henne om hvor han hadde fått tak i det, og om han kunne skaffe noe til meg også. :p

 

 

Nei seriøst, jeg hadde ikke akkurat reagert negativt på det.

La dem drive på, ta seg et blås i ny og ne, bare chillax det.

ee? Det virker som om hasj ettervert blir legalisert hvis dagens unge har en slik holdning til stoffet..

Personlig hadde jeg gitt ungen deng..

Lenke til kommentar
Jeg ville spurt ham/henne om hvor han hadde fått tak i det, og om han kunne skaffe noe til meg også. :p

 

 

Nei seriøst, jeg hadde ikke akkurat reagert negativt på det.

La dem drive på, ta seg et blås i ny og ne, bare chillax det.

ee? Det virker som om hasj ettervert blir legalisert hvis dagens unge har en slik holdning til stoffet..

Personlig hadde jeg gitt ungen deng..

 

Hadde du slått ungen hadde nok ditt lovbrudd vært vell så ille som hans/ hennes.

Lenke til kommentar
Jeg ville spurt ham/henne om hvor han hadde fått tak i det, og om han kunne skaffe noe til meg også. :p

 

 

Nei seriøst, jeg hadde ikke akkurat reagert negativt på det.

La dem drive på, ta seg et blås i ny og ne, bare chillax det.

ee? Det virker som om hasj ettervert blir legalisert hvis dagens unge har en slik holdning til stoffet..

Personlig hadde jeg gitt ungen deng..

 

Er vel bedre at de tar seg et blås i helga forran en film enn at de er ute å drikker seg sanseløse?

Lenke til kommentar

Alkohol er bare faenskap. Mange gleder, men alt for mye faenskap.

 

Ser ikke helt for meg at folk ender på noe a la grøftefylla og raserer hus og velter kyr og blotter seg for gamle mannfolk etter å ha røyka hasj.

 

 

Hadde heller sett at ungen min røyka hasj enn drakk seg drita og gjorde alle tabbene jeg har gjort, og flere til!

Lenke til kommentar
ee? Det virker som om hasj ettervert blir legalisert hvis dagens unge har en slik holdning til stoffet..

Personlig hadde jeg gitt ungen deng..

Så du er altså imot at folk skal få bestemme over egen kropp, mens du selv skal få lov til å bestemme over andres?

 

Men en ting man må tenke på, som jeg har tenkt litt på de sisste dagene. Blir ungen din stoppet av politiet av en eller annen grunn, og poden sier han har røyka, så kan politiet bøtlegge vedkommende, så enkelt er det.

Det er ulovlig, så jeg hadde nok fått ungen min til å holde seg lavt, og lært vedkommende noen triks, slik at han ikke blir lurt hvis han er hos politiet, også hvilke rettigheter ungen har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...