Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2: Episode Two (PC)


Anbefalte innlegg

OpusNR1:

 

Ja, de har mye repiterende saker i alle spillene, som heisen som går rolig ned for å hente deg mens det stormer på med folk, den lille "gåten" der du plasserer ting i heisen for å komme deg ned, plassere ut turrets, kjøre bilen til et sted der porten er stengt, så må man selv åpne porten ved å skru på strømmen...

 

 

Ikke det at det er en spoiler såntsett, hvis du har spilt noen av spillene vet du dette :wee:

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et kort og godt spill, synd at det tok så lang tid å få ut et spill som var så kort. Hele spillet krever masse svar, som med de andre, men det hadde vært best å faktisk kunne spille Episode Three mens man enda husker Two. Husket nesten ingenting av Episode One når jeg spilte Two, en liten bummer men det gjorde ikke stort.

 

Jeg spilte igjennom Half-Life 2 og Episode 1 for ca 3 månder siden, så jeg husket det meste, noe som gjorde spillopplevelsen min enda bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg har hört så mye positivt om både Episode 2, Portal & Team Fortress 2 at jeg faktisk blir å kjöpe det. Jeg har ikke spilt Episode 1 ennå, så hvis man skal tro dere har jeg virkelig noe stort i vente. Jeg synes vi gamere har blitt bortskjemte denne hösten med titler som Bioshock, World in Conflict og nå "The Orange Box". Ikke nok med det - neste måned kommer Unreal Tournament 3 og Gears of War. :love:

Lenke til kommentar
@OpusNR1:

 

 

Grunnen til den kravlingen blant antlions er først for å nå Alyx og Vortigaunten, og så for å redde livet til Alyx. Altså en meget god grun spør du meg.

 

For min del kan hun brenne! Eventuelt kunne de ha laget hele den sekvensen i andre omgivelser.

 

Hvilken omgivelser sett i sammenheng med vortigauntenes skjulested og området hun ble skadet på?

Lenke til kommentar
Spill gjennom Ep1, og så Ep2. Om du og da innkluderer Half-life 2 så regner jeg med at du har rundt 30-40 timer suveren underholdning fremfor deg.

Da spiller du i så fall vannvittig tregt. Fikk The Orange Box på onsdag, og ble ferdig med Half-Life 2 serien i dag. Jeg brukte ca 10 timer på Half-Life 2, litt under 3 timer på Episode One, også nesten 5 timer på Episode 2. Og nei, jeg fortet meg ikke igjennom noen av spillene. Jeg stoppet opp og fikk med meg alt som ble sagt og gjort. Half-Life 2 har jeg allerede til den gamle Xboxen, og har derfor spilt gjennom det mange ganger fra før, så da gikk det litt fortere enn normalt siden jeg vist hvor jeg måtte gå til enhver tid. Første gangen jeg spilte det tok det vel ca 13 timer, tenker jeg.

 

Synes Episode Two var helt vannvittig bra. Half-Life 2 er konge. Episode One var for kort og for repeterende. Og Episode Two var helt genialt. Jeg må si jeg digget alt dramaet. Det skulle vært mer av dette i Half-Life 2 og Episode One.

 

Egentlig er det kun en ting som skuffer over The Orange Box (Xbox 360), og det er fysikken på begge bilene. Hva i helvete skjedde? Bilene klistrer seg til veien som om gravitasjonen var skrudd opp 4 ganger. Ikke går det an å slå bilene rundt med Gravity Gun heller. Det var utrolig skuffende. Det var jo nettopp fysikken som gjorde Highway 17 så vannvittig morsomt på den gamle Xbox-versjonen. Jeg kunne starte det kapittelet om igjen, og om igjen bare får å herje rundt med bilen. Men ikke nå lengre. Tror jaggu jeg skal sende Valve en e-post. :hmm:

Lenke til kommentar
korleis får eg bilen av brue når ein skal hente den??

 

 

Klatrer opp på gjerdet på siden av broen du står på, hopper over på broen i "midten", flytter på noen biler med gravity-gun'en slik at broen vil skifte "stilling", slik at du kan du kan bruke den som et hopp for å komme over på den andre siden.

 

Lenke til kommentar

mmm jeg brukte 8 timer på episode to og syntes jeg spilte vanvittig fort gjennom det, men men folk er forskjellige jeg er litt perfeksjonist og laster ofte på nytt hvis jeg blir litt for mye skadet i en kamp og slikt. Dere som som rusher igjennom dør dere i det hele tatt ? laster dere inn på nytt ?

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...