Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2: Episode Two (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri spilt Half-Life før, men frister veldig å prøve Episode Two... Er dette noe dere ville anbefalt å begi dere ut på? Tror ikke jeg kommer til å spille de andre spillene, så kunne dere skrevet et handlingsreferat fra disse om dere hadde giddi det?

Du burde heller "bare spille" Half Life 2. Blir som å bare se Lotr two towers.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Har aldri spilt Half-Life før, men frister veldig å prøve Episode Two... Er dette noe dere ville anbefalt å begi dere ut på? Tror ikke jeg kommer til å spille de andre spillene, så kunne dere skrevet et handlingsreferat fra disse om dere hadde giddi det?

 

 

 

 

Du bør absolutt spille de andre Half-Life spillene. Du får den hele og fulle historien pluss at du får en uforglemmelig spilleoplevelse. Det er ikke SÅ viktig å spille Opposing force og Blue shift, men de er bra de og for all del.

 

Å begi seg rett ut i Episode 2 er ikke å anbefale, du får en flott spilleopplevelse, men hvis du ikke vet hva som har skjedd før, så blir det kanskje litt tomt.. du blir sittende igjen med en masse spørsmål i forbindelse med historien som du gjerne skulle ha hatt svar på..

 

Angående release date ofr Episode 3.

 

Leste noe her som var oppsiktsvekkende.. eller er det bare jeg som er for trøtt??

 

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65110

 

 

 

Sjangse for at det skjer noe før jul??

 

 

 

Sitat fra siden: "And Valve has confirmed that a third instalment is in development - apparently "Episode One is the first in a trilogy of episodes that will conclude by Christmas 2007," don't you know. "

Lenke til kommentar
Har aldri spilt Half-Life før, men frister veldig å prøve Episode Two...

Det jeg ville gjort var å kjøpe Orange Box, og begynne på Half-Life 2 (som er med i boksen, sammen med begge episodene). Half-Life er fortsatt et bra spill, for all del, men jeg vil ikke si det er nødvendig å spille for å få noen forståelse av det som skjer i Half-Life 2 og de to episodene. Jeg ville imidlertid ikke spilt Episode Two uten å ha spilt Half-Life 2 og Episode One først. Det er i alle tilfeller et ekstremt godt spill, men du får så mye mer ut av opplevelsen hvis du har fått opparbeidet et forhold til historien og figurene.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

HL2: Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

 

HL2:EP2: Minimum: 1.7 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX� 8 level Graphics Card, Windows� Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Recommended: Pentium 4 processor (3.0GHz, or better), 1GB RAM, DirectX® 9 level Graphics Card, Windows® Vista/XP/2000, Mouse, Keyboard, Internet Connection

 

Så det er en del tyngre enn "vanilla" HL2 ja.

Lenke til kommentar
@OpusNR1:

 

 

Grunnen til den kravlingen blant antlions er først for å nå Alyx og Vortigaunten, og så for å redde livet til Alyx. Altså en meget god grun spør du meg.

 

For min del kan hun brenne! Eventuelt kunne de ha laget hele den sekvensen i andre omgivelser.

 

Hvilken omgivelser sett i sammenheng med vortigauntenes skjulested og området hun ble skadet på?

 

Nå har ikke jeg fått tid til å begynne på EP2 enda, men de bestemmer da selv storylinen, og hvor folk skal bli skadet og ikke skadet? Jeg har vansklig for å tro at de var låst på noen som helst måte til å legge de i konkrete omgivelser.

 

Ellers er jeg spent på dette spillet, litt fordi jeg er uenig med anmelder om Hl2 og ep1, Hl2 er oppskrytt i mine øyne, og har mange langtekkelig og kjedlige sekvenser (som feks kjedelige kjøresekvenser som er alt for lange), mens Ep1 var stramt produsert og artig å spille, med god pacing hele veien. Blir derfor interessant å teste Ep2, som blant annet ser ut til å mase mer med kjøretøy.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg fått tid til å begynne på EP2 enda, men de bestemmer da selv storylinen, og hvor folk skal bli skadet og ikke skadet?

 

Netopp, tror meg, de har nok sikkert gått gjennom story boardet en ufattelig antall ganger, testet forskjellige løsninger og kommet frem til en som fungerte bedre enn de andre løsningene.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg fått tid til å begynne på EP2 enda, men de bestemmer da selv storylinen, og hvor folk skal bli skadet og ikke skadet?

 

Netopp, tror meg, de har nok sikkert gått gjennom story boardet en ufattelig antall ganger, testet forskjellige løsninger og kommet frem til en som fungerte bedre enn de andre løsningene.

 

Det argumentet kan man jo bruke om alle spill, det betyr ikke at alle spill er perfekte, eller har en perfekt storyline.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akk så enig i reviewen. Beste HL så langt, var som å spille en skikkelig god actionfilm. Spilte i en sitting og klarte knapt å få inn en matpause. Håper de fortsetter i samme lane. Jeg elsker åpne spill som Oblivion, men du vil aldri få samme "driv" som når de har faste mål og klare oppdrag som i ep 2. Fantastisk av valve, gleder meg til ep 3.

Lenke til kommentar

Tusen ganger bedre en buggyen i HL 2 :ermm:

 

Sjangse for at det skjer noe før jul??

Sitat fra siden: "And Valve has confirmed that a third instalment is in development - apparently "Episode One is the first in a trilogy of episodes that will conclude by Christmas 2007," don't you know. "

 

Med tanke på at det er skrevet 25/05/2006 12:06 er det nok feil. Hvis jeg ikke er helt på jordet skulle Orange komme i fjor sommer eller noe?

Endret av Keith White
Lenke til kommentar

Bra anmeldelse,

 

Jeg for min del finner INGENTING å trekke dette spillet på.

 

Jeg synes det er G E N I A L T bra, og av meg får det glatt 10/10. Det er det meget få som får. Var det noe å trekke det for, så var det varigheten, men prisen forsvarer dette. Kostet jo ikke mer enn 160 kroner.

 

Takk til Valve!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...