Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kalkulatorene legger vel på litt "sikkerhetsmargin"? Rundt/like over 200W er min "tipp".

Ja, en slik påsto at WD HDDen min dro 30W :fun:

 

Men hvor varm må CPUen bli før PCen ristarter seg?

Over 100, men du burde stoppe lenge før det... ;)

 

Ser ut til at jeg går for innkjøp av to sett BallistiX.

 

Edit: Si gjerne deres mening her

BallistiX rocks :w00t:, EOD! :xmas:

Lenke til kommentar
Men hvor varm må CPUen bli før PCen ristarter seg?

Over 100, men du burde stoppe lenge før det... ;)

 

Jeg har klart å glemme strømmen til radiatorviftene mine en gang. Endte opp at halvparten av vannet i cpublokken fordampet og det var en stor luftboble der :wow:

 

Det er snakk om Q6600 min på 4GHz (heldigvis idle) phew

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er langt fra en ekspert på det området, men det er vel umulig om det ikke var noen hull på systemet noen steder.

 

Når vann går over til gass så utvider det seg, og hvis den ikke har noen plass å utvide seg til, så fortsetter trykket å øke. Ettersom den ikke kan gå over i gass (pga det er et lukket system) så er det kun to muligheter. 1. Den blir enda varmere enn 100 grader, 2. trykket øker. Eller begge for den saks skyld.

 

For å si det sånn... en økning i trykk er ikke spesielt gunstig for et vannkjølingssystem. ;)

 

 

Jo mer

Lenke til kommentar
Men hvor varm må CPUen bli før PCen ristarter seg?

Over 100, men du burde stoppe lenge før det... ;)

 

Jeg har klart å glemme strømmen til radiatorviftene mine en gang. Endte opp at halvparten av vannet i cpublokken fordampet og det var en stor luftboble der :wow:

 

Det er snakk om Q6600 min på 4GHz (heldigvis idle) phew

 

Du måtte ha hatt luft i systemet fra før.

Lenke til kommentar
Over 400fsb kan bli problemer for dine minnebrikker ja, om de ikke liker å bli klokket.

 

1,2v viser CPU-Z? Har du satt på "Load Line Ca..."?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

KAN NOEN SI MEG HVA DET HETTE FØR? Er så irriterende, har prøvd å komme på det en uke nå.

 

 

Load Line Calibration.

Lenke til kommentar

Det var da jeg holdte på å lufte systemet mitt pga noen få luftbobler i cpublokken(ikke nok til å danne en slik boble. Så jeg hadde nok "hull i systemet... Første og siste gang jeg glemmer ut viftene til radiatorene, alt som hadde noe med vannkjølingen å gjøre var bokstavelig talt "too hot to handle" :S

Lenke til kommentar
Hehe, ja hvorfor ikke. De BallistiX jeg linket til er de samme som jeg har, og har selv hatt de opp i 1350 med 2,4v.

 

Konklusjon: Å legge ut 500kr mer per 2GB-par blir som å kaste penger i søpla. Det er du da vel enig i, Intern? :)

Det koster å være kar, pleier jeg å si ;)

Men, BallistiX er absolutt ikke noen dårlige brikker, tvert imot.

Lenke til kommentar
Har reagert litt selv at jeg må opp i så høy spenning for at PCen skal bli stabil. Kan det ha med dårlig PSU?

 

Har lurt lenge på hva Batch er? Hvordan ser jeg det?

 

På esken står det f.eks L7nnAnnn

Hvor 7 er årstall

nn er uke nr

resten er et batchnr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...