Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel 250W+ ved 4 GHz og 1,6v tror jeg... Det er mye :ermm:

 

I følge mine kjappe kalkulasjoner (som kun bygger på økningen i prosent, jeg vet ikke om det blir helt korrekt), så bruker en Q6600 omtrent 185-190 W ved 4050 MHz og 1,6 V. Det er likevel en dobling hvis vi tar utgangspunkt i at den bruker 95 W på stock hastighet.

 

 

Intern: Jeg stiller meg før deg i rekken over de som vil prøve camxer sin cpu! Jeg har også et 8800 Ultra underveis, men det har jo forsovet du også...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

I følge en kalkulator på nettet , gir 1.6 volt og 4 GHz 264.87 watt.

 

http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php

 

Aner ikke om denne er helt korrekt , men kan ikke være mye feil.

 

Er vel 250W+ ved 4 GHz og 1,6v tror jeg... Det er mye :ermm:

 

I følge mine kjappe kalkulasjoner (som kun bygger på økningen i prosent, jeg vet ikke om det blir helt korrekt), så bruker en Q6600 omtrent 185-190 W ved 4050 MHz og 1,6 V. Det er likevel en dobling hvis vi tar utgangspunkt i at den bruker 95 W på stock hastighet.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å få PCen stabil på 3,6GHz:

 

post-101130-1202320425_thumb.png

 

Når jeg kjører Prime i ca 3-4 min starter bare PCen på nytt. Det bilde er tatt under ca 2 min. Når PCen ristartet seg så var CPUen helt oppi 84-87 grader, noe som var veldig høyt. Så tror jeg må ihvertfall ha ny CPU-vifte vis jeg skal klare 3,6GHz.

 

Jeg hadde volten helt oppi 1.57500. Synes det er litt rart at jeg må opp i så høy volt for at PCen skal komme inn i Windows. Hvis jeg går under 1.5000 så ristarter PCen seg bare når Windows XP lovder.

 

For PCen min så profilen. Og ja jeg er helt nybegynner på dette med overklokking. :p

 

Edit: Hvor høy Volt kan man gå oppi for at det ikke skal bli risikabelt?

 

Edit2: Kan det ha noe RAM som gjør at PCen ikke blir stabil?

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Over 400fsb kan bli problemer for dine minnebrikker ja, om de ikke liker å bli klokket.

 

1,2v viser CPU-Z? Har du satt på "Load Line Ca..."?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

KAN NOEN SI MEG HVA DET HETTE FØR? Er så irriterende, har prøvd å komme på det en uke nå.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg hadde altfor stor tro på minnebrikkene mine, fordi jeg klarer ikke høyere fsb selv om jeg skrur ned multiplier på cpu'en. Tror at jeg må handle meg inn noe nytt og erstatte mine OCZ Gold 2x2GB PC6400 (er fortsatt imponert over at de klarer 898MHz 5-5-5-18 2,2v, men det er ikke nok for min cpu)

 

Holder på å benche med en del lavere volt på cpu nå, så ser vi hvordan det går :devil:

Endret av camxer
Lenke til kommentar
I følge en kalkulator på nettet , gir 1.6 volt og 4 GHz 264.87 watt.

 

http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php

 

Aner ikke om denne er helt korrekt , men kan ikke være mye feil.

 

Er vel 250W+ ved 4 GHz og 1,6v tror jeg... Det er mye :ermm:

 

I følge mine kjappe kalkulasjoner (som kun bygger på økningen i prosent, jeg vet ikke om det blir helt korrekt), så bruker en Q6600 omtrent 185-190 W ved 4050 MHz og 1,6 V. Det er likevel en dobling hvis vi tar utgangspunkt i at den bruker 95 W på stock hastighet.

 

Jeg regnet med stock spenning på 1,3 V og stock hastighet på 2,6 GHz :whistle: . Der bommet jeg litt :p . Legg også merke til at kalkulatoren er for B3 og ikke G0. Jeg regnet over igjen og havnet på 205 W ved 4050 MHz og 1,6 V.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
1,2v viser CPU-Z? Har du satt på "Load Line Ca..."?
Gamle CPU-Z viser ikke riktig spenning.

 

KAN NOEN SI MEG HVA DET HETTE FØR? Er så irriterende, har prøvd å komme på det en uke nå.
Voltage Damper.

 

EDIT:

Angående utlån av prosessoren min... dere er mine konkurrenter, så dream on! :p

 

Må seriøst kjøpe meg ny RAM... argh

Du kan låne 2GB 1066MHz RAM av meg, så kan jeg låne Q6600'en din! :D Endret av Intern
Lenke til kommentar
1,2v viser CPU-Z? Har du satt på "Load Line Ca..."?
Gamle CPU-Z viser ikke riktig spenning.

 

(...)Du kan låne 2GB 1066MHz RAM av meg, så kan jeg låne Q6600'en din! :D

Jeg har siste versjon av cpu-z og den viser helt feil spenning, men i vista er sikkert alt mulig...

 

Angående forslaget ditt, så må jeg takke nei :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...