Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, det er litt kjipt jeg må opp i så høy spenning.

 

Men har et spørsmål, er Q9450 bra å overklokke? Siden den har 45nm?

 

Temperaturen din er uansett høy med dine innstillinger, har du en ordentlig kjøler og har den god kontakt?.

 

Q9450 blir helt sikkert bra den, men ikke forvent mer enn 3.6 på den.

Har en Q9450 i bestilling men spørsmålet er når den kommer.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Ah, da forstår jeg. Det er jo veldig dårlig gjort av Intel spør du meg. Men hvis det hadde vært samme FSB-verdier på Q6600 og Q9450, hadde Q9450 vært bedre å overklokke da?

 

Betroz, ser ut som du kan det der, hvilken FSB må man oppi for 4,2 GHz på Q9450?

 

Et annet spørsmål, går det ikke an å ha 10 Multiplier på Q6600?

Lenke til kommentar
Ah, da forstår jeg. Det er jo veldig dårlig gjort av Intel spør du meg. Men hvis det hadde vært samme FSB-verdier på Q6600 og Q9450, hadde Q9450 vært bedre å overklokke da?

 

Betroz, ser ut som du kan det der, hvilken FSB må man oppi for 4,2 GHz på Q9450?

 

Et annet spørsmål, går det ikke an å ha 10 Multiplier på Q6600?

For å nå 4.2GHz på Q9450 må du opp i 525MHz FSB, noe som er vel høyt med quad.

 

Det er kun på Extreme-CPUer fra Intel du kan justere opp multiplier(alle C2D/C2Q kan justeres mellom x6 og fast multi for angitt modell).

Lenke til kommentar

Det er nok litt langt å kjøre fra Rogaland til Vestfold... Har lite lyst til å kjøre bilen min så langt pga at den ble nettop turbokonvertert og er ikke helt 100%.

 

Det er ikke kun PC-en min som er overklokket :devil:

 

Edit: og uansett, hvorfor tror du at jeg vil stikke bort til deg? Pfft, jeg gir ikke fra meg prosessoren min så lett! :p

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Får hive meg på med min sinnsvake overklokk av min Phenom 9500 (Pass dere alle Intel eiere :p):

 

Stepping: CAA1B AA 0744 MPMW

Hastighet: 2420MHz

Htt: 220Mhz

Hovedkort: AM2 Asus Crosshair, Bios 0905 Beta

Stock spenning: 1,25v (0,04/0,05 vdroop v/Load)

Kjøling: Zalman 9700 LED

Temp: Ca 53 grader under load, Hwmonitor leser ca 15 grader feil. Edit: Oppdatert: 43 grader, vannkjøling

Vista x64.

 

post-110767-1202900406_thumb.jpgpost-110767-1202900423_thumb.jpg

 

Diverse: Bios 0904 (første Phenom bios) virket kun med defaults loaded, kunne ikke endre noe i bios, da postet ikke PC-en, bios 0905beta virker ganske "buggy", minneinnstillinger er det ikke mulig å endre noe på. Det som stopper høyere overklokk er nb multiplier, der eneste mulighet for å endre den (om det i det hele tatt går, er gjennom msr editors, dette skal forsøkes etterhvert) Alt er forsøkt på stock Vcore, vil ikke kjøre høyere spenning i første omgang da dette visstnok kan være svært skadelig for L3 cachen). Nå er for øvrig vannkjølingen oppe og går, så vi fpr se om det ikke blir bedre resulater etterhvert. Phenom liker det kaldt.

 

Edit: Cpuz 1.44 leser for øvrig noe feil, blant annet at hk har 570SLI chipset, det har seff 590SLI.

 

Edit2: testet litt temps med vannkjølingen, fortsatt ca 15 grader feil:

post-110767-1202903850_thumb.jpgpost-110767-1202904289_thumb.jpg

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Hah, endelig har vi fått det første AMD ocresultatet! Gratulerer, men det ser ut at phenom er trist å overklokke med...

Ja, ganske stusselig foreløpig, målet er å få den opp i 2,8GHz, det skal nok være mulig. Får se om det kommer en bedre bios som nok kan hjelpe meg litt mer på vei. Tester nå vannkjølingen, og den ligger ca 10 grader under ved load, på et uluftet system (klarer ikke vente vettu) :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
3dmark er ingen god nok test, nei. Men du er jammen raus med spenningen :p

 

:D

 

Sitter han på verandaen i minusgrader(aka Wheelman-trikset) og med en "fet" luftkjøler, er det minst like bra som übervannkjøl i ett "temperert" rom.

 

Joda.

Det er noen som er vedlig rause med spenning (VCore) i jakten på pallplasser her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...