Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff :p Jeg ligger under gjennomsnittet :p Dog. med 450x8, som sannsynligvis er bedre enn 3.66 Ghz med 407 FSB :)

 

Anyways, regner med å bestille med et Foxconn MARS før påskeferien. Jeg er DRIT lei av et hovedkort som absolutt ikke er logisk å overklokke med, altså nærmest umulig. 0.025 volt opp, vil ikke boote engang. 0.025 volt ned, vil heller ikke boote, perfekt volt, helt stabil...

 

Pluss random BSOD selv på stock frekvens etter å ha brukt det med OC i en tid ^^

 

Nei, Nvidia chipset tror jeg at jeg holder meg unna en stund...

 

EDIT: Og vet at CPUen er god for mer :p Har bootet på 4005 Mhz på ca. 1.6 volt og holdt seg egentlig fint i windows, men når jeg begynte å stresse den (startet superPI), så rebootet PCen på sekundet :)

 

3.6 Ghz er jo også stabilt på 1.35 volt.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Ikke mest, men litt kanskje :)

 

Økning på rundt 2-10% i spill i følge Anandtech.

 

På deres test, så var det gejnnomsnittlig 2,5% forskjell, som er lite, men det som gav størst forskjell, var DivX og noen spill.

 

Høy FSB er bra hvis du bruker programmer som overfører mye data, eller dvs. behandler data, så det må gjennom hovedkortet. Derfor vil spill som må laste mye etc. tjene godt, samt videoencoding som nevnt over.

 

Men ja, det har ikke så mye å si :) 4 FPS til eller fra har som regel lite å si rent subjektivt :cool:

 

EDIT: Når det kommer til gjennomsnitt, så liker jeg gjennomsnittet på 45nm CPUene :D

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Satser på å nå 3.9 ghz stabilt når jeg får nye hovedkortet. Trenger så mye juice som mulig når jeg får nye skjermen og må spille i 1920x1200 ^^

 

Håper på en positiv rapport vedrørende klokkbarhet/stabiltet med din nye kombo av hk/Q6600. :)

 

Min erfaring er at det like gjerne er CPU som ikke klarer mer når du kan boote på en høy klokk, men så snart du belaster CPU gir det "instant reboot".

På den annen side kan det være ett symptop på Vregs(sammen med bios) på hk'et som ikke er istand til å håndtere det voldsomme strømtrekket CPU krever ved såpass "vanvittig" VCore som 1.6.

Greier ikke hk å levere *absolutt* stabil Amps til CPU vil det jo uvervelig føre til reboot.

Tipper det er bortimot 3ggr max TDP (@ stock klok/VCOre) å kjøre på 1.6VCore og 4.0Ghz++.

Da skal både PSU og hk (strømkretser) ha *lynsnar*(og stabil) levering av strøm (fra f.eks. 50w til 200w ila nanosekunder).

Lenke til kommentar
Satser på å nå 3.9 ghz stabilt når jeg får nye hovedkortet. Trenger så mye juice som mulig når jeg får nye skjermen og må spille i 1920x1200 ^^

 

Håper på en positiv rapport vedrørende klokkbarhet/stabiltet med din nye kombo av hk/Q6600. :)

 

Min erfaring er at det like gjerne er CPU som ikke klarer mer når du kan boote på en høy klokk, men så snart du belaster CPU gir det "instant reboot".

På den annen side kan det være ett symptop på Vregs(sammen med bios) på hk'et som ikke er istand til å håndtere det voldsomme strømtrekket CPU krever ved såpass "vanvittig" VCore som 1.6.

Greier ikke hk å levere *absolutt* stabil Amps til CPU vil det jo uvervelig føre til reboot.

Tipper det er bortimot 3ggr max TDP (@ stock klok/VCOre) å kjøre på 1.6VCore og 4.0Ghz++.

Da skal både PSU og hk (strømkretser) ha *lynsnar*(og stabil) levering av strøm (fra f.eks. 50w til 200w ila nanosekunder).

 

Enig, men dette var bare en gang for å teste, og jeg og tenkte at det var CPU som gjorde det da. Jeg syntes CPUen min er god, men ikke like god som de aller beste her som klare4r OCCT på 1.55 vCore på 4005 Mhz :)

 

Uansett, så merker jeg at når det er CPU som stopper, så bare restarter PCen seg som oftest, mens når det virker som det er noe med hovedkortet som er gale, så vil den som oftest bruke en halvtime på å boote, ikke boote i det heletatt, og hvis den klarer å boote fint etc. så bil den bare fryse etter et mar minutter/timer med spilling.

 

Jeg har jo ikke enna funnet en eneste frekvens som er noenlunde stabil mellom 3150 Mhz (350*9) og 3600Mhz (450*8), og jeg har sittet og prøvd i mangfoldige kvelder.

 

Men det kan jo faktisk også være at det er noe med CPUen, selv om det er mye mindre sannsynlighet for det, ettersom det også forverret seg etter jeg byttet HK (fra EVGA 680i til et annet, nytt EVGA 680i)

 

Det eneste vi kan gjøre er uansett å vente og se :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nice! Håper at jeg slipper å laste bruke logg fra everest til å vise temp etter denne oppdateringen. Vet ikke om jeg klarer noe oc rekord nå siden jeg har crappy RAM og alle pengene jeg har blir brukt på bilen (kompressorbygg :devil:)

 

Tullprat og unskyldninger. :)

 

Selv mine Kingston PC6400 ValueRam 2GB-kit til rett over kr.300 er istand til å kjøre 1000Mhz.

Da bør du ha mye å gå på gitt at du neppe klarer mye over FSB=450.

 

Og trimme bil har du ikke råd til uansett. Det koster 100ggr så mye som hardware-hobbies ("Been there, done that"..)

Vel, dersom du ikke driver med noe jalla hjemmemekk til "traktortrimming". :D

 

@Sablabra:

Gitt at alle setter opp "Custom" til 30min og "mixed" (slik som default minus de ekstra 30min) blir det samme test/regel som før.

Gitt at temp stabiliserer seg før 30 (egentlig 25 min) så bør 1 time gå like greit og rommet riggen står i er godt ventilert. ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Brikkene mine (OCZ PC 6400 Vista Upgrade 4GB) tåler ikke mer enn 900MHz uansett hovedkort, spenning. Dette med laveste multiplier på CPU... Hvis dine kingston brikker til 300kr klarer 1000MHz, så er det kjekt for deg.

 

Angående trim av bilen min... Den har tidligere blitt turbokonvertert, men siden det var meg som monterte det og han som mappet var ikke særlig flink fant jeg ut, så fungerte den ikke 100%

 

Derfor har jeg demontert og solgt det meste og investerte heller i et bolt on kompressorkit fra esstuning som kostet meg totalt 30K. Tjener ikke allverden siden jeg studerer og har ikke så mye tid til å jobbe, men jeg har klart å kjøpe meg en BMW 520i E34 med M50B20 motor og trimme den uten å drive med noe "jalla hjemmemekk til traktortrimming". Selvfølgelig er det dyrere enn hardware hobbies, men det er snakk om prioritering...

 

Så jeg er redd for at det er deg som snakker tullprat her ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så jeg er redd for at det er deg som snakker tullprat her ;)

 

Du tok deg nær av litt "rettledning". ;)

 

Trengte ikke høre om livshistorien din, men nok om det.

 

Du har helt rett i at det er snakk om prioritering.

 

Da har du råd til ett 2GB-kit til 300-400kr,

 

Men det er ver heller tid og lyst til enda en runde OCCT som er problemet tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Brikkene mine (OCZ PC 6400 Vista Upgrade 4GB) tåler ikke mer enn 900MHz uansett hovedkort, spenning. Dette med laveste multiplier på CPU... Hvis dine kingston brikker til 300kr klarer 1000MHz, så er det kjekt for deg.

 

Angående trim av bilen min... Den har tidligere blitt turbokonvertert, men siden det var meg som monterte det og han som mappet var ikke særlig flink fant jeg ut, så fungerte den ikke 100%

 

Derfor har jeg demontert og solgt det meste og investerte heller i et bolt on kompressorkit fra esstuning som kostet meg totalt 30K. Tjener ikke allverden siden jeg studerer og har ikke så mye tid til å jobbe, men jeg har klart å kjøpe meg en BMW 520i E34 med M50B20 motor og trimme den uten å drive med noe "jalla hjemmemekk til traktortrimming". Selvfølgelig er det dyrere enn hardware hobbies, men det er snakk om prioritering...

 

Så jeg er redd for at det er deg som snakker tullprat her ;)

 

Hva i h..... har dette med Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer! å gjøre?

 

//Off topic slutt//

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...