Gå til innhold

The Big Bang Theory - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hæ? Klarte ikke å se den ferdig? Det må ha vært den beste episoden på evigheter!

Jeg tror et av hovedproblemene i serien er Raj. Amy er slettes ikke bra for serien, men selv om Raj er en av favorittene mine ser han dessverre ut til å ødelegge den fullstendig. Grunnen er ganske enkel, som resten av serien, for øvrig. I starten handlet det mye om de fire nerdene, med mye tull mellom dem, og (ikke minst) hvordan Penny sto litt utenfor og ikke forsto bæret av hva de snakket om. (Eks-)Dama sa rett ut at en av grunnene til hvorfor hun likte serien så mye da var fordi hun følte med Penny, og forsto heller ikke bæret av hva nerdene snakket om. Det gjorde at hun kunne identifisere seg med Penny, og nerdene gav serien personlighet. Jeg, på min side, forsto det meste nerdene snakket om, så jeg kunne identifisere meg med dem.

 

Spol så frem til i dag. Howard var selve pervoen i gjengen, men han ble den første til å gifte seg. (og om jeg ikke tar feil, blir han den første til å få barn.) Leonard og Penny har hatt mye av og på, og jeg tviler på at særlig mange bryr seg lengre. Selv Sheldon har fått seg dame, og selv om han ikke engang gidder noe fysisk kontakt med Amy holder hun ut. Men det begynner også å bli gammelt nå. Da gjenstår Raj. Selv nå har han litt problemer med å snakke med damer når han er edru, men det begynner, logisk nok, også å bli gammelt. En løsning på dette problemet er at de har hintet veldig lenge nå at han er homo. Jentene hadde fest, med Penny, Amy, Barnadette og Raj. Raj fikk seg hund, og valgte en liten, femi hund ganske vanlig hos damene i stedet for en litt "maskulin" hund som rottweiler eller pittbull. Han lot Stuard bo hos seg en stund (og han er også litt vel... tvilsom, for å si det sånn.) Når Raj bestiller en drink er det som regen en litt femi drink med paraply og hele greia, i stedet for en øl som de fleste andre menn. Han har ikke engang hatt dame siden vi møtte ham i starten. Så hva skjer? Alt tyder på at han er homo, men neida. De måtte selvsagt feige ut og gi ham en dame likevel. Det var ille nok med pervo-Howard, men med Raj også? Og det selv om han som spiller Sheldon kom ut av skapet i virkeligheten?

 

Btw jeg har selvsagt ingenting imot homofile. Det jeg mener er at om Raj hadde kommet ut av skapet hadde det skapt en del konflikter med resten, og jeg tviler på at alle ville ha godtatt det med en gang. Det hadde også skapt en del bråk med seerne, noe serien faktisk trenger. Som det er kjøret de en helt trygg linje som ikke gjør stort ut av seg. De har nok seere til å tjene penger på serien, og det holder. Tar de en sjanse kan de ende opp med å tjene enda mer, men de kan risikere å tape penger på den i stedet. Da er det best å holde seg på trygg grunn. Bra for dem, kjipt for oss som elsket serien i starten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat det med homofili-delen tror jeg ikke var fordi de var feige. Kan hende det kommer senere omså.

 

Men idag, så føler jeg ikke at en karakter som kommer ut av skapet skaper så mange reaksjoner. Er nok noen innavla rednecks i USA (og WBC) som reagerer, men folk flest har vel skjønt at det ikke er noe å reagere på. Er så mange som kommer ut for tiden (atleter, artister, skuespillere) at jeg tror det kunne virket som de "slenger seg på bølgen" av folk som er homofile.

 

 

Virker som vi er uenige bare i hvordan retningen serien tar. Føler at du vil at det skal være bare slik som det var, mens jeg synes det er bedre med en naturlig progresjon. Med tanke på alt som har hendt, og skjer nå, så er det bare logisk at de blir litt mer normale og får flere sosiale antenner. Om de bare skulle kjørt samme greia som førstesesongen så tror jeg man hadde blitt lei da og.

Lenke til kommentar

Problemet er at selv serien prøver å gå tilbake til røttene fra tid til annen. Det var jo derfor vi fikk en hel episode rundt D&D, og de var på Comic-Con for ikke så lenge siden. Nerdeting er det fortsatt en del av, men det blir for mye i bakgrunnen. Selvsagt kan vi kalle det naturlig progresjon, men du må ikke glemme at det bare er en sitcom. Å ha en naturlig progresjon kan fort gå i hvilken retning som helst. De kan gjøre selv Penny til en nerd om de vil, og dermed gå tilbake til røttene samtidig som handlingen går fremover. Det er ingen som sier de må gå mer og mer over til en helt standard sitcom bare for å kalle et progresjon. ;) Og hva med dama til Raj? I stedet for å gi ham en normal dame og gjøre ham normal over tid, fant de en som er like sprø som han selv. Jeg bare håper de våger å satse på det, og ikke la de to "lære hverandre" å bli mer normale. Selv Sheldon er normal nå i forhold til hvordan han brukte å være.

 

Btw det er ikke til å komme uten om serien har lånt litt vel mye fra f.eks Seinfeld, men Seinfeld klarte fint å kjøre samme stil hele veien gjennom alle de ni sesongene. George ble etterhvert forlovet, men han ble aldri mer normal av den grunnen. Tvert imot ble han litt mer "seg selv" for å motveie den normale dama. Kramer var alltid Kramer. Å utvikle serien betyr ikke at de trenger ødelegge karakterene. Big Bang Theory trenger bare en Newman. :p

 

"Maybe there's more to Newman than meets the eye?"

"No, there's not. There's less."

 

:p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Haha. Skal si meg enig i mye av det du sier, sånn egentlig. Men jeg klarer i alle fall å like serien!

Det kan vel være at du har et sterkere bånd til serien enn jeg har hatt. Startet vel å følge med fast når sesong 3 var kommet ut. Så alt på rappen, og fulgt med siden da.

 

 

Men foreløpig synes jeg TBBT blir slått ganske mye av både Modern Family og Cougar Town (ut av de jeg ser på).

Lenke til kommentar

Hva faen? http://www.side2.no/underholdning/article3624875.ece

 

Jeg tolket ikke episoden slik i det hele tatt. De satt jo på sengen også fikk de at de skulle kysse også kysset de på liksom, men det gjorde det jo ikke i virkeligheten, - deretter slo de terning for andre ting. Så zoomet de ut utenfor døren og den seksuelle antydningen kom, men jeg oppfattet det ikke på noen måte som at de gjorde det i virkeligheten. Jeg oppfattet det bare som at Amy ble opphisset av at de slo terningen slik at rollefigurene deres hadde sex i spillet.

 

Er det jeg eller side 3 som er teite? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...