Gå til innhold

The Big Bang Theory - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at episoden i stor grad handlet om han som spiller Sheldon, men det var likevel fint lite 'Sheldon' i episoden. Alt vi hadde var en mannsjåvistisk idiot som gjentok det samme om igjen og om igjen og om igjen og om igjen gjennom hele episoden. Det var ikke morsomt første gang, og i alle fall ikke den tyvende gangen. Jeg klarer bare ikke å se humoren i å trakassere folk. De andre karakterene gjorde dessuten fint lite ut av seg. Dessverre er dette bare blitt mer og mer vanlig i de siste sesongene. Det er alt for karakterdrevet, og alt for lite humordrevet. Når skal folk lære at sitcoms ikke trenger noe plott? Seinfeld, Friends og Cheers er regnet som noe av det beste som er laget, og ingen av dem hadde noe særlig plott å snakke om. Samme med M*A*S*H* og en drøss andre. Friends fikk riktignok et litt plott mot slutten da Chandler og Monica hoppet til sengs, men det var også begynnelsen på slutten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har vært noen smårare episoder siste sesongene, men jeg lo da godt av den på fredag. Serietørka i juleferien var noe helvete, så nye episoder av two and a half men, bbt, og last man standing som en forsmak på at alt starter opp igjen var veldig velkomment.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Problemet er at episoden i stor grad handlet om han som spiller Sheldon, men det var likevel fint lite 'Sheldon' i episoden. Alt vi hadde var en mannsjåvistisk idiot som gjentok det samme om igjen og om igjen og om igjen og om igjen gjennom hele episoden. Det var ikke morsomt første gang, og i alle fall ikke den tyvende gangen. Jeg klarer bare ikke å se humoren i å trakassere folk.

 

Er jo ikke det som er det morsomme, er jo at Sheldon ikke klarer og skjønne at han trakasserer folk, og kjører på med sin "logikk".

Sosial inteligens og det dere....

Lenke til kommentar

Om alt som trengtes var mangel på sosial intelligens ville jeg dødd av latter hver gang jeg tok bussen. Ta for eksempel Shark Tale, eller hva den nå het. Det er en CGI animasjonsfilm med fisker og alt det der, og mener den er laget av Dreamworks. Med tanke på Finding Nemo har den dermed store muligheter til å bli veldig morsom. Problemet er at hele filmen er svært seriøs, og føles mer som et "voksendrama" enn morsom barnefilm. At det er fisker i en animasjonsfilm har ingenting å si. På samme vis har det ingenting å si om Sheldon har sosial intelligens eller ikke. Det morsomme er hva de gjør ut av det. Når det ikke er noe som helst i hele episoden jeg føler det er meningen man skal le av ser jeg ikke helt hva poenget er.

Lenke til kommentar

Det er en naturlig utvikling da. Hadde dette vært på ordentlig, så hadde alt som har skjedd ført til at Sheldon blir flinkere sosialt, og mindre robot.

 

Så selv om man ikke liker det, så er det en logisk karakterutvikling.

Problemer med sitcoms er at det er alt for mange av dem, så skal noen klare å bli suksessfulle må de finne et konsept som fungerer og holde seg til det. Big Bang Theory var bra i starten da det handlet om de fire nerdene og den pene jenta, men det har gått mer og mer over til å bli en helt standard sitcom som ikke lengre har noe spesielt som skiller den ut fra mengden.

 

Ta Seinfeld som et bra eksempel. Gjennom hele serien fikk vi vite fornavnet til Kramer, George giftet seg og ble enkemann, fikk jobb hos Yankees, nye karakterer som Newman ble introdusert, og så videre. Det var stadig små ting som utviklet serien videre, men samtidig gikk de aldri bort fra det opprinnelige konseptet. I tillegg gav de seg før det rakk å bli kjedelig, så vi sitter igjen med en serie mange regner som legendarisk. I motsatt ende har vi Friends. Den var legendarisk i starten, men holdt på alt for lenge. De slapp opp for ideer, så alle begynte å rote med alle, bare for å ha noe å lage en historie av. Veldig mange vitser ble gjenbrukt, eller var rett og slett ikke morsomme. Mot slutten gikk det nesten over til en dramaserie med litt komikk her og der. Hadde de gitt seg etter tre, fire sesonger hadde serien vært husket som svært bra, i stedet for å bli husket som en serie som gikk alt for lenge og ble kjedelig.

 

Akkurat det er problemet med TBBT. De har sluppet opp for bra ideer, så selv om vi får en og annen bra episode fra tid til annen er det veldig langt mellom dem. De resterende episodene er bare helt standard sitcom som kunne passet inn i drøssevis av andre serier omtrent uten å redigeres i det hele tatt. Den har rett og slett mistet sjelen sin, og vi sitter igjen med et tomt skall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...