Gå til innhold

Bruker du narkotika?


Zappza

Bruker du narkotika?  

1 146 stemmer

  1. 1. Bruker du narkotika?

    • Ja, bruker hasj (cannabis)
      54
    • Ja, bruker både hasj og tyngre stoffer
      23
    • Ja, bruker tyngre stoffer (amfetamin o.l.)
      15
    • Ja, har prøvd hasj
      69
    • ja, har prøvd hasj og tyngre stoff
      20
    • Nei
      965


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Saa hvis man har proevd hasj, som ikke er avhengighetsdannende i noen form, saa har man ikke vett? Dummeste jeg noen gang har hoert. Argumenter mot, er du grei.

9237693[/snapback]

Liten faktafeil i utsagnet ditt. hasj er psykisk avhengighetskapende. Selv om det ikke er fysisk avhengighetskapende

Lenke til kommentar

Og hvordan definerer du psykisk avhengighet?

 

Edit; Siden det ble daarlig med svar, ja, det kan vaere avhengighetsdannende. Merk, det KAN. For det foerste, alkohol og tobakk er mer avhengighetsdannende enn hasj, og hva saa? Sex er avhengighetsdannende, adrenalin er avhengighetsdannende, tilogmed spill er avhengighetsdannende.

 

For det andre; fortell meg om faren.

Endret av MartiniusV
Lenke til kommentar
Problemet er altså de som røyker men ikke innrømmer det? Er det ikke da på tide at de fornuftige, normale menneskene står frem for saken sin? Saken kommer ingen steder hvis marijuanamarsjene i storbyene består av hippier og arbeidsledige.

9236363[/snapback]

Hvis man ser bort ifra cannabisaktivistene, så er som regel de som innrømmer det mest de som ikke har noe å tape eller prøver å være kule ved å innrømme det. Det finnes selvsagt de som kanskje sier at de røyker en rev av og til, men som ikke gjør en særlig big deal utav det.

 

Cannabisaktivister er som regel en blanding helt vanlige folk (både velstående og mindre velstående) og småhippier.

 

Har prøvd vanlig hasj og noe som heter skunk(?) et par ganger. Sistnevnte hadde en mye sterkere effekt.

Skunk er bare en type Cannabis som er laget av Indica-planten. Gjør deg mer stein enn høy. Er ikke nødvendigvis sterkere. Dessuten kan det hende at hasjen du prøvde var av dårlig kvalitet.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Om det du sier er sant så; Jeg vil si at du BRUKER narkotika... Men du misbruker det ikke (enda). Balansegangen er fin. Vær forsiktig.

Om alle som brukte narkotika greide å begrense seg slik så hadde vi ikke hatt noe problem med narkomane :)

9236477[/snapback]

Ok, tok meg litt dårlig tid med det forrige innlegget. Men kan si det som du sier, bruker narkotika, men misbruker det ikke. Det er bare å bruke hodet litt. Man vet aldri hvor lang tid det tar før det du trodde du hadde kontroll over tar kontroll over deg.

 

Det er nå nesten 3 år siden første gang jeg røyka hasj (som er det første narkotiske stoffet jeg prøvde), og det er lenge siden sist jeg brukte noe.

 

Og er det noe man bør holde seg langt unna, er det speed (amfetamin). Kjenner et par stykker som har svidd hjernen sin totalt på det drittstoffet. Da snakker jeg psykose deluxe.

Lenke til kommentar
Har prøvd vanlig hasj og noe som heter skunk(?) et par ganger. Sistnevnte hadde en mye sterkere effekt.

Skunk er bare en type Cannabis som er laget av Indica-planten. Gjør deg mer stein enn høy. Er ikke nødvendigvis sterkere. Dessuten kan det hende at hasjen du prøvde var av dårlig kvalitet.

9238212[/snapback]

Hva er egentlig forskjellen på å være høy og å være stein?

Lenke til kommentar

Er du stein er det tyngre å begynne å gjøre noe. Du tenker gjerne lenge over om du skal orke å reise deg dersom du er skikkelig stein og får gjerne skikkelig "couch-lock", for å så gjerne begynne å tenke på noe helt annet :p Indica-planten.

 

Er man høy er man mer energisk og rusen forgår for det meste i hodet. Fungerer bedre om du skal ut å gjøre noe. Sativa-planten.

 

Men egentlig fungerer begge typene helt flott om du faktisk skal gå ut å gjøre noe, må bare få riktig fokus først.

Lenke til kommentar
Det er som skjokolade, det er godt og du vil gjerne ha mer av det. Avhengighet inntrer nok uansett ikke før noen år med røyking, og særlig vanskelig å slutte er det ikke.

9238163[/snapback]

Det kommer vel helt ann på fra person til person. Siden det kan være psykisk avhengighetskappendes, ligger det i hode på vedkommende. f. eks kan en som har røyket lite i forhold til en annen, være mere avhengig enn han som har røyket mest. Det er helt avhengig av sinnet. For noen kan det være vanskelig å slutte, men for andre kan det bare være å slutte på dagen.

 

Er du stein er det tyngre å begynne å gjøre noe. Du tenker gjerne lenge over om du skal orke å reise deg dersom du er skikkelig stein og får gjerne skikkelig "couch-lock", for å så gjerne begynne å tenke på noe helt annet :p Indica-planten.

 

Er man høy er man mer energisk og rusen forgår for det meste i hodet. Fungerer bedre om du skal ut å gjøre noe. Sativa-planten.

 

Men egentlig fungerer begge typene helt flott om du faktisk skal gå ut å gjøre noe, må bare få riktig fokus først.

9238951[/snapback]

Røyker du deg stein er det som du sier. Du blir ikke akkurat opplagt, og motivert for å gjøre fysisk arbeid.

Du kan sitte å prate med en, men midt i en setning kan du plutselig glemme hva du pratet om.

 

Røyker du deg høy, blir du litt mere "våken" og opplagt. Du kan fremdeles glemme hva du prater om midt i en setning, men man kan lett begynne å bable hull i hode på folk. jeg begynner ivvertfall å prate mye når jeg er høy. ikke for høy da :p

 

Når du har røyka, nesten uansett hva. Så begynner hjernen din å tenke. du kan sitte helt stille i din egen verden, og bare tenke på ting. Lurer på hvor mange ganger jeg har tenkt ut geniale ting, som jeg også har glemt dagen etter. Man får mange ideer, og akkurat da syntes du det er fryktelig gode ideer, om de er gode i nykter tilstand vet jeg ikke :p

 

Og hva er vel ikke bedre enn å høre på musikk?

Når du har røyka er all musikk digg, så lenge det er en form for rytme i det, og den ikke er for stressendes.

 

Når det gjelder mat. Så er det ingenting som er bedre.

Man blir ikke sulten, men man skjerper smaksløkene, og man kan få noe gæli til appetitt. Å ordne seg noe god mat er bare himmelsk, du kan spise, og spise og spise og spise. og når du endelig er mett, så kan det hende at du fremdeles har like stor matlyst :p

Lenke til kommentar
Det kommer vel helt ann på fra person til person. Siden det kan være psykisk avhengighetskappendes, ligger det i hode på vedkommende.  f. eks kan en som har røyket lite i forhold til en annen, være mere avhengig enn han som har røyket mest. Det er helt avhengig av sinnet. For noen kan det være vanskelig å slutte, men for andre kan det bare være å slutte på dagen.

9239283[/snapback]

Blir ikke det det samme som potetgull, da?

Lenke til kommentar
Det kommer vel helt ann på fra person til person. Siden det kan være psykisk avhengighetskappendes, ligger det i hode på vedkommende.  f. eks kan en som har røyket lite i forhold til en annen, være mere avhengig enn han som har røyket mest. Det er helt avhengig av sinnet. For noen kan det være vanskelig å slutte, men for andre kan det bare være å slutte på dagen.

9239283[/snapback]

Blir ikke det det samme som potetgull, da?

9241512[/snapback]

nja.

Hvis du ruser deg for mye, kan selve rusopplevelsen bli "vanlig" for hodet, slik at hodet tror at det er slik det skal være. Men da skal du seff røyke en god del hver dag over ganske lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...