Gå til innhold

Bruker du narkotika?


Zappza

Bruker du narkotika?  

1 146 stemmer

  1. 1. Bruker du narkotika?

    • Ja, bruker hasj (cannabis)
      54
    • Ja, bruker både hasj og tyngre stoffer
      23
    • Ja, bruker tyngre stoffer (amfetamin o.l.)
      15
    • Ja, har prøvd hasj
      69
    • ja, har prøvd hasj og tyngre stoff
      20
    • Nei
      965


Anbefalte innlegg

Kanskje folk flest svarer ja, men hva flertallet sier er ofte langt ifra rett. Jeg trodde du hadde en reel statistikk som beviste at de som brukte narkotika faktisk var tomskaller på en eller annen måte, men den gang ei. Jeg fordømmer ikke folk heller om de har fordommer mot narkotika, siden det som regel ikke er deres feil, men statens.

 

Likevel må jeg si at du virker fornøyd med og har ikke noe imot dagens tilstand, der en så stor del av befolkningen faktisk har fordommer mot narkotika. Selv om en så stor del av befolkningen faktisk mener at jeg er er tomskalling pga. en så liten og idiotisk sak, så betyr det likevel ikke at jeg er det. Dersom du mener det samme, så kan du gjerne følge flokken din for min del, selv om jeg ikke anbefaler det.

 

Og jeg røyker ikke hasj. La oss heller si at jeg bare har prøvd det en god del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke røyke hasj i det du skriver innlegget for at du blir regnet som en hasjrøyker. Jeg opplever med mange at de ikke anser seg selv som hasjrøykere, bare folk som har prøvd det og vil prøve det igjen. Når noen spør meg om jeg drikker alkohol, så svarer jeg ja - jeg forklarer ikke når siste gang var eller hvor ofte jeg har gjort det, jeg takker ja til alkohol og kan dermed kalle meg selv en alkoholdrikker. Hvorfor er "hasjrøyker" noe man ønsker å unngå?

Lenke til kommentar
Du trenger ikke røyke hasj i det du skriver innlegget for at du blir regnet som en hasjrøyker. Jeg opplever med mange at de ikke anser seg selv som hasjrøykere, bare folk som har prøvd det og vil prøve det igjen. Når noen spør meg om jeg drikker alkohol, så svarer jeg ja - jeg forklarer ikke når siste gang var eller hvor ofte jeg har gjort det, jeg takker ja til alkohol og kan dermed kalle meg selv en alkoholdrikker. Hvorfor er "hasjrøyker" noe man ønsker å unngå?

9230888[/snapback]

Det fantastiske forbudet. Alle løgnene staten har servert opp gjennom årene, som gjør at folk sidestiller cannabis med heroin.

Lenke til kommentar

Hva er da forskjellen på å være en som har prøvd en god del, og en hasjrøyker? De bryter loven like mye, hvis det er det som er problemet. Hvis jeg først skulle kjempet for å gjøre hasj lovlig, ville jeg stått frem som en stolt, velfungerende hasjrøyker, ikke en som selv nekter for å være det selv om jeg fyller kravene - og deretter klandret alle andres meninger om saken. Man skal da virkelig stå for sine meninger, tanker, tro og handlinger, det krever ofte motgang.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Hva er da forskjellen på å være en som har prøvd en god del, og en hasjrøyker? De bryter loven like mye, hvis det er det som er problemet. Hvis jeg først skulle kjempet for å gjøre hasj lovlig, ville jeg stått frem som en stolt, velfungerende hasjrøyker, ikke en som selv nekter for å være det selv om jeg fyller kravene - og deretter klandret alle andres meninger om saken. Man skal da virkelig stå for sine meninger, tanker, tro og handlinger, det krever ofte motgang.

9231179[/snapback]

Som du sier, så krever det ofte motgang. Men mange vil ikke ha den motgangen.

Tror du en mektig mann i næringslivet, eller noe annet for den slags skyld vil stå frem som en hasjrøyker? Hvordan tror du det vil ta seg ut i media? Media vil mest sannsynlig blåse det opp som en negativ sak. "XXX Innrømmer bruk av narkotika"... Ingen som vil ha bilde av seg selv i avisa med den overskriften.

 

Desverre...

Lenke til kommentar
Du trenger ikke røyke hasj i det du skriver innlegget for at du blir regnet som en hasjrøyker. Jeg opplever med mange at de ikke anser seg selv som hasjrøykere, bare folk som har prøvd det og vil prøve det igjen. Når noen spør meg om jeg drikker alkohol, så svarer jeg ja - jeg forklarer ikke når siste gang var eller hvor ofte jeg har gjort det, jeg takker ja til alkohol og kan dermed kalle meg selv en alkoholdrikker. Hvorfor er "hasjrøyker" noe man ønsker å unngå?

9230888[/snapback]

Jeg kunne godt tenke meg å være en "hasjrøyker", men det har seg nemlig slik at jeg ikke er det. De eneste gangene jeg har røyka er de tre gangene for over et år siden da jeg prøvde det for første gang, og nå sist i Amsterdam da jeg var så og si stein i en og en halv uke. Til vanlig røyker jeg ikke, ei heller prøver jeg å skaffe. Om noen hadde tilbudt meg noe derimot, så hadde jeg nok ikke takket nei :thumbup:

 

Dessuten har ordet 'hasj' blitt et så negativt ladet ord i media. Jeg vil heller være en "stoner" enn å være en "hasjrøyker". Man finner heller få personer som kaller seg selv "alkoholdrikkere", selv om de gjerne er det. Når noen sier "hasjrøyker" vil man automatisk tenke på en stoner som røyker hele tida. En "alkoholdrikker" er heller en person som kanskje drikker hver/annenhver helg.

 

Var ikke klar over at ArmenMinAu var kjendis =D

Til en viss grad kanskje..? :p

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Og jeg røyker ikke hasj. La oss heller si at jeg bare har prøvd det en god del.

9230857[/snapback]

 

Jeg kunne godt tenke meg å være en "hasjrøyker", men det har seg nemlig slik at jeg ikke er det. De eneste gangene jeg har røyka er de tre gangene for over et år siden da jeg prøvde det for første gang, og nå sist i Amsterdam (...)

9234362[/snapback]

Er ikke de to sitatene der litt selvmotisegende? Å ha prøvd hasj fire ganger er vel ikke en hel god del?

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe galt i ta seg en johnny (eller ei stripe for den del) en gang i blant. Men å la det bli en vane er bare dumt. Det ødelegger jo bare moroa. Har prøvd en del forskjellige stoffer, men vil ikke si jeg "bruker" narkotika. Er lite som slår ei pipe en lørdagskveld etter en uke med stress. :)

Lenke til kommentar
At folk forbinder hasj med noe negativt har mange årsaker, ikke minst media, men også folk de har møtt som røyker og det generelle inntrykket til folk flest.

9234630[/snapback]

De har nok møtt enda flere personer som røyker og som ser helt normale ut og altså ikke røper seg.

9235076[/snapback]

Problemet er altså de som røyker men ikke innrømmer det? Er det ikke da på tide at de fornuftige, normale menneskene står frem for saken sin? Saken kommer ingen steder hvis marijuanamarsjene i storbyene består av hippier og arbeidsledige.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er noe galt i ta seg en johnny (eller ei stripe for den del) en gang i blant. Men å la det bli en vane er bare dumt. Det ødelegger jo bare moroa. Har prøvd en del forskjellige stoffer, men vil ikke si jeg "bruker" narkotika. Er lite som slår ei pipe en lørdagskveld etter en uke med stress.  :)

9235060[/snapback]

Om det du sier er sant så; Jeg vil si at du BRUKER narkotika... Men du misbruker det ikke (enda). Balansegangen er fin. Vær forsiktig.

Om alle som brukte narkotika greide å begrense seg slik så hadde vi ikke hatt noe problem med narkomane :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...