Gå til innhold

Bruker du narkotika?


Zappza

Bruker du narkotika?  

1 146 stemmer

  1. 1. Bruker du narkotika?

    • Ja, bruker hasj (cannabis)
      54
    • Ja, bruker både hasj og tyngre stoffer
      23
    • Ja, bruker tyngre stoffer (amfetamin o.l.)
      15
    • Ja, har prøvd hasj
      69
    • ja, har prøvd hasj og tyngre stoff
      20
    • Nei
      965


Anbefalte innlegg

Saa hvis man har proevd hasj, som ikke er avhengighetsdannende i noen form, saa har man ikke vett? Dummeste jeg noen gang har hoert. Argumenter mot, er du grei.

9237693[/snapback]

Man er ikke nødvendigvis fri for vett, men man har mindre enn litt vett. Det er da ikke fornuftig å bruke narkotika.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saa hvis man har proevd hasj, som ikke er avhengighetsdannende i noen form, saa har man ikke vett? Dummeste jeg noen gang har hoert. Argumenter mot, er du grei.

9237693[/snapback]

Man er ikke nødvendigvis fri for vett, men man har mindre enn litt vett. Det er da ikke fornuftig å bruke narkotika.

9244052[/snapback]

Regner da med at du syntes folk har enda mindre vett hvis de drikker alkohol, eller røyker en sigarett?

Det er jo tross alt farligere enn å røyke en joint...

Lenke til kommentar
Man er ikke nødvendigvis fri for vett, men man har mindre enn litt vett. Det er da ikke fornuftig å bruke narkotika.

9244052[/snapback]

Idiotiske fordommer :nei:

9244180[/snapback]

Sånn går det når man prøver å svare litt finurlig.

 

Jeg er altså fordomsfull når jeg syns det er lite fornuftig å røyke en joint? Da skal i hvertfall jeg kose meg med å være fordomsfull.

Lenke til kommentar
Saa hvis man har proevd hasj, som ikke er avhengighetsdannende i noen form, saa har man ikke vett? Dummeste jeg noen gang har hoert. Argumenter mot, er du grei.

9237693[/snapback]

Man er ikke nødvendigvis fri for vett, men man har mindre enn litt vett. Det er da ikke fornuftig å bruke narkotika.

9244052[/snapback]

Regner da med at du syntes folk har enda mindre vett hvis de drikker alkohol, eller røyker en sigarett?

Det er jo tross alt farligere enn å røyke en joint...

9244098[/snapback]

Jeg ser overhodet ikke vitsen med å begynne å røyke i dag, men folk må få lov til å gjøre hva de vil, selv om jeg syns det er særdeles lite fornuftig.

 

Når det gjelder alkohol blir saken litt annerledes, her kommer det jo veldig ant på mengde. Å drikke seg møkkings flere ganger i uka er i mine øyne ikke spesielt fornuftig, men igjen så må folk få gjøre det de har lyst til.

 

Men jeg må da få lov til å si at jeg syns det er lite fornuftig, uten at dere pro cannabis folk skal gå helt bananas.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Jeg ser overhodet ikke vitsen med å begynne å røyke i dag, men folk må få lov til å gjøre hva de vil, selv om jeg syns det er særdeles lite fornuftig.

 

Når det gjelder alkohol blir saken litt annerledes, her kommer det jo veldig ant på mengde. Å drikke seg møkkings flere ganger i uka er i mine øyne ikke spesielt fornuftig, men igjen så må folk få gjøre det de har lyst til.

 

Men jeg må da få lov til å si at jeg syns det er lite fornuftig, uten at dere pro cannabis folk skal gå helt bananas.

9246130[/snapback]

Skjønner hva du mener :)

 

Men er så mange som sier at cannabis er farlig, og en må aldri prøve det osv...

Men så drikker de selv som noe anna rart...

 

Som du sa, du ser ikke vitsen med at folk røyker, men de gjør det fordi. Og de vet utrolig godt hvor skadelig det er. Det er kanskje ikke så fornuftig, men deres valg.

 

Og drikker man seg møkkings flere ganger i uka, så har du et alkoholproblem. Men det er heller ikke sunt å drikke litt hver dag heller.

Det er så mange som tror alt som står på narkotikalista er farligere enn det vi har som lovlige rusmidler i dag, som er akkurat det motsatte av sannheten.

Lenke til kommentar
Men det er heller ikke sunt å drikke litt hver dag heller.

9247705[/snapback]

Jeg trodde et glass vin for dagen var sunt, jeg? Det er alltid litt frem og tilbake med sånt, plutselig er det sunt og plutselig er det skadelig, men akkurat et glass for dagen fikk jeg inntrykk av ikke var farlig.

9248271[/snapback]

Det er mye enklere å røyke seg rusa hver dag, enn det er å drikke seg rusa hver dag.

 

Alkoholen i seg selv er en gift for kroppen, så tviler sterkt på at en shot med sprit om dagen er noe sunt. Mens vin også inneholder andre stoffer som kan være sunne. Men det finnes vel allerede en tråd om det temaet.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte en øl/et glass vin, ikke en shot ^^

 

Men ja, det er jo forskjellen med at man kan drikke øl/vin uten å bli ruset av det, og derfor ha et helt annet forhold til det. Man tar seg øl til maten pga smaken, ikke alkoholen, mens hasj gjerne ikke brukes for smaken. Tar man seg først en joint, er det sannsynligvis for effekten.

Lenke til kommentar
Men er så mange som sier at cannabis er farlig, og en må aldri prøve det osv...

 

Og akkurat det er en veldig god tanke, for det er faktisk veldig farlig, og selv om alkohol også kan være farlig i store mengder, rettferdiggjør ikke det bruken av cannabis, selv om det virker som du skulle tro det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Men er så mange som sier at cannabis er farlig, og en må aldri prøve det osv...

 

Og akkurat det er en veldig god tanke, for det er faktisk veldig farlig, og selv om alkohol også kan være farlig i store mengder, rettferdiggjør ikke det bruken av cannabis, selv om det virker som du skulle tro det. :thumbup:

9248875[/snapback]

Å diskutere alkohol vs cannabis er egentlig en tullete diskusjon, det er to forskjellige rusmidler, der det eneste de har til felles, er at det er et rusmiddel.

 

Poenget mitt, var at det er så mange som setter "narkotika" i en bås, og det lovlige i en annen. "All narkotika er farlig, du blir avhengig osv..." Mens alkohol er et helt greit rusmiddel, og det er omtrent ufarlig.

 

Jeg har vert i et par tilfeller der noen har fått i seg ett ulovlig rusmiddel, og merket at noe ikke var som det skulle være på fylla. Og fikk da hvite hva de hadde fått i seg. Begge gangene friket vedkommende ut (forskjellige folk), og trodde det var verdens undergang for henne. Hun hadde trodd hun bommet en rullings, mens hun istedet røyket noe av en joint. Den andre vet jeg ikke hva hadde fått i seg.

 

Hadde disse to fått vite hva diverse rusmidler egentlig gjør med deg, hadde de tatt det mye mere med ro. de aller fleste rusmidler som du bare prøver en gang, tar du ingen skade av, selv om mange tror det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...