Gå til innhold

Bruker du narkotika?


Zappza

Bruker du narkotika?  

1 146 stemmer

  1. 1. Bruker du narkotika?

    • Ja, bruker hasj (cannabis)
      54
    • Ja, bruker både hasj og tyngre stoffer
      23
    • Ja, bruker tyngre stoffer (amfetamin o.l.)
      15
    • Ja, har prøvd hasj
      69
    • ja, har prøvd hasj og tyngre stoff
      20
    • Nei
      965


Anbefalte innlegg

Misbruk er som kjent ganskje kjipt enten det er alkohol eller narkotika.

9249212[/snapback]

Ingen har sagt noe annet, men hvor hardt misbruk straffer seg kommer ann på hvilket stoff man bruker.

 

Sånn går det når man prøver å svare litt finurlig.

 

Jeg er altså fordomsfull når jeg syns det er lite fornuftig å røyke en joint? Da skal i hvertfall jeg kose meg med å være fordomsfull.

Er det isåfall lite fornuftig å drikke alkohol?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Misbruk er som kjent ganskje kjipt enten det er alkohol eller narkotika.

9249212[/snapback]

Ingen har sagt noe annet, men hvor hardt misbruk straffer seg kommer ann på hvilket stoff man bruker.

 

Sånn går det når man prøver å svare litt finurlig.

 

Jeg er altså fordomsfull når jeg syns det er lite fornuftig å røyke en joint? Da skal i hvertfall jeg kose meg med å være fordomsfull.

Er det isåfall lite fornuftig å drikke alkohol?

9250666[/snapback]

Det kommer ant på mengde slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Og det kommer ikke ann på mengde når det gjelder narkotika heller?

9250747[/snapback]

Såklart, mengde er alltid inne i bildet (så lenge man snakker om ting som kan konsumeres), men jeg syns megndeaspektet er mye mer fremtredende når det kommer til alkohol.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Og det kommer ikke ann på mengde når det gjelder narkotika heller?

9250747[/snapback]

Såklart, mengde er alltid inne i bildet (så lenge man snakker om ting som kan konsumeres), men jeg syns megndeaspektet er mye mer fremtredende når det kommer til alkohol.

9250760[/snapback]

Alt kan inntas på forskellige måter. Cannabis kan spises, røykes, drikkes (hva med å erstatte alkoholen i øl med cannabis?) osv. Når jeg var i Amsterdam prøvde jeg flere ting som man ikke ble høy av før man hadde et større inntak av det, akkurat som med øl og rusbrus.

Lenke til kommentar

Gjerne, cannabis smaker jo fantastisk om det brukes på den riktige måten! :)

 

Cannabis brukes for rusens skyld akkurat som alkohol. Hvorfor ikke drikke alkoholfritt om det kun er smaken det kommer ann på? Og om argumentet er at alkohol setter en ekstra piff på smaken, så gjelder det for alt annet også.

 

Dette gjelder heller ikke bare cannabis, men også andre ulovlige stoffer.

Lenke til kommentar

 

Cannabis brukes for rusens skyld akkurat som alkohol. Hvorfor ikke drikke alkoholfritt om det kun er smaken det kommer ann på? Og om argumentet er at alkohol setter en ekstra piff på smaken, så gjelder det for alt annet også.

 

9250880[/snapback]

Her bommer du litt. Det er så mange forskjellige typer øl og vin, og svært få av dem finnes uten alkohol. Og selv om de gjorde det, så er det egentlig ingen god grunn til å velge ut akkurat den uten alkohol, siden det har så lite å si når dosen er så liten. Hadde situasjonen vært en annen, og at hver øl har en alkoholfri versjon akkurat som hver brus nå har en lite-versjon, så kunne du hatt et poeng, men akkurat nå må en rødvinentusiast velge alkohol-alternativet for den beste smaken.

Lenke til kommentar
Ikke kom å si at det ikke eksisterer alkohol som ikke er direkte ment å gi en rus.

9251453[/snapback]

To ord: wine tastings.

Dessuten er en halvliter øl nok til i å ikke kunne kjøre etterpå ifølge norsk lov.

9251453[/snapback]

Noe som er ganske strengt i forhold til internasjonal standard, men forståelig med våre norske veier/terreng/vær.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Det finnes faktisk folk som nyter SMAKEN av øl, whisky og andre alkoholholdige drikker. Et duggfriskt glass Staropramen, verdens beste øl, etter en solid middag er en smaksopplevelse gudene verdig.

 

Akkurat nå sitter jeg her med en liten skvett Laphroaig Quarter Cask i glasset og forundres stadig over hvor mye smak en drikk kan ha. En sann smakseksplosjon i munnen. Det er fantastisk.

Endret av Glint
Lenke til kommentar

Jeg kan aldri tenke meg at noen røyker noe de trekker ned i lungene hovedsaklig for smaken sin del. At smaken kan være en vesentlig del av opplevelsen skal jeg ikke protestere mot, men jeg ser på det som en måte å "pakke inn rusen" best mulig. En sigar er lagd for å smake godt, ikke noe mer. Og man trekker selvfølgelig ikke røyken ned i lungene. Du smaker ikke med lungene, og om påstanden "jeg setter virkelig pris på smaken og røyker ofte uten at jeg ønsker å bli høy", så burde du/dere røyke hasj/gress på samme måte som en sigar når så er tilfelle. Hvis rusen ofte er en "bieffekt", så er det vel bare positivt å slippe den helt?

Lenke til kommentar
Jeg kan aldri tenke meg at noen røyker noe de trekker ned i lungene hovedsaklig for smaken sin del. At smaken kan være en vesentlig del av opplevelsen skal jeg ikke protestere mot, men jeg ser på det som en måte å "pakke inn rusen" best mulig. En sigar er lagd for å smake godt, ikke noe mer. Og man trekker selvfølgelig ikke røyken ned i lungene. Du smaker ikke med lungene, og om påstanden "jeg setter virkelig pris på smaken og røyker ofte uten at jeg ønsker å bli høy", så burde du/dere røyke hasj/gress på samme måte som en sigar når så er tilfelle. Hvis rusen ofte er en "bieffekt", så er det vel bare positivt å slippe den helt?

9261913[/snapback]

Hvorfor er det isåfall nødvendig å svelge alkoholen? Hvorfor ikke bare smake på den og spytte den ut igjen slik som vinsmakere gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...