Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg satt meg inn i hele PUA-opplegget og forstår det derfor ikke fullt ut, men jeg blir allikevel mektig provosert av Meslismas uttalelser. Den eneste som behandler jenter som søppel i denne tråden nå, er Melisma selv.

 

Hvor tar du det fra at alle jenter er små rødhetter og alle PUA-er er ulver som følger etter de? Har du virkelig så lite respekt for ditt egen kjønn at du ser på alle kvinner, untatt seg selv, som svake og skjøre små blomster? Hvorfor skal jentene blir sett på som et jævla offer hele tia? Jenta får forhåpentligvis like mye ut av knullet hu, som det PUA-en hu pulte gjorde. Det høres ut som om du mener at alle jenter som blir med en kar hjem fra byen blir lurt med ved hjelp av skitne triks og løfter om giftemål og barn.

Hva får deg til å tro at det kvnnelig kjønn ikke har egne meninger og et hode som er skrudd på rett?

Den eneste som undervurderer intelligensen til hunkjønnet her er deg.

 

Ser du på deg selv som et slags overmenneske? Og har du gjort det til din plikt å prøve tråkke på alle andre mennesker som ikke lever opp til dine skyhøye standarder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sittet og lest alt dette som har blitt skrevet i natt, og føler at det er på tide at jeg tar fram en lang post...

 

Jeg er en grei type, og de fleste setter pris på meg. Jeg har mange venner, selv om jeg ofte ender opp alene i helgene, pga. venner har jobb osv. Videre skyldes det at jeg ikke er den mest populære typen, men det kan jeg leve med. Det jeg ikke har kunnet leve med er det faktum at jeg er jævlig chode når det kommer til jenter, jeg blir rett og slett utrolig skjelven og helt lost når jeg skal snakke med en jente innenfor temaet dating. Jeg har alltid hatt lyst til å være i stand til å gå bort til en jente og spørre henne ut, slik at hun virkelig får se hvem jeg er. Og det sier seg selv, at en fucker opp ting for seg selv når du oppfører deg som jeg gjør.

 

Jeg var forelsket i en jente for omlag 1,5 år siden, og det gikk til helvete. Jeg gjorde mange dumme ting, og vi snakker så vidt sammen nå. Nå kom det en ny jente i klassen min som jeg finner søt, og som jeg vil be ut. Men jeg vet at det ikke vil gå, hvis ikke jeg gjør noen drastiske endringer i livet mitt. Så jeg leser PUA-tråden som jeg har vært jævlig skeptisk til, men jeg gir den en sjanse fordi jeg er desperat. Jeg spør om hva som er bra å begynne med, og får til svar RSD Flawless Natural DVD-ene til Tim. Jeg ser dem, og gjør et par tabber underveis, og fucker opp ting nok en gang. Jeg blir sur på meg selv, og juleferien kommer. Jeg blir sittende og synes synd på meg selv.

 

Så kommer nyttårsaften, og jeg er på fest med mine nærmeste venner. Der ser jeg den ene kompisen kline med en venninne av meg, og jeg blir forbanna... forbanna på meg selv. Jeg slår til veggen og pumper meg selv full av sinne hvorfor har alle andre enn meg hatt dame? Folk som ikke ser halvparten så bra ut som meg, folk som er sosiale tapere som gamer dagen lang. Hvorfor er verden så urettferdig mot meg? Jeg bruker raseriet som mitt formål, og jeg lar det pumpe meg opp. Selv når jeg skriver dette skjelver jeg av raseri...

 

Dagen etter dette ser jeg på DVD-ene til Tim på nytt, og noterer ned alt jeg finner viktig. Så skriver jeg det inn i PC-en, og nå forstår jeg alt. Jeg er klar over alt han sier, alt er klarere enn før fordi jeg lar følelsene mine lede meg. Tim er blitt helten min, og alt det jeg har sett på DVD-ene og lest på bloggen ligger inn i meg. Jeg leser på det til hjernen min er blitt helt flawless, og jeg har alle detaljene i skallen min.

 

Livet mitt er snudd opp på hodet nå, og denne gangen er jeg så motivert at ingenting skal stoppe meg fra å få en date og slik at jeg kan oppleve et forhold og få kjenne det de andre har fått kjenne. Når jeg er såpass motivert for noe, vet jeg at det vil skje og at ingenting kan stoppe meg fra å nå mine mål. Dette er min største styrke, og det som kan gjøre meg meget farlig. Når jeg vil noe, så vil det skje selv om hele universet er imot meg. Så, forpult heller slutt å kritiser denne tråden. Det er folk her som bare vil ha et forhold, og sjansen til å vise hvem de er uten å måtte skremme bort jenter med å virke redde fjortenåringer...

 

PS:

 

En ting jeg bare ikke kan skjønne med opplegget til Tim er at han sier at en skal kjempe for jenta, og selv om hun sier nå så skal en akseptere det og forsette videre med henne. Og så sier mat at man skal drite i jenta hvis hun sier nei? Så hva i huleste er riktig her?

 

Jeg tenker på det slik at en kan "mase" på henne til en viss grense, og så gi opp. Dette vil selvfølgelig ikke skje med riktig blanding av WOOO! og intent... Er bare nysgjerrig...

Lenke til kommentar
PS:

 

En ting jeg bare ikke kan skjønne med opplegget til Tim er at han sier at en skal kjempe for jenta, og selv om hun sier nå så skal en akseptere det og forsette videre med henne. Og så sier mat at man skal drite i jenta hvis hun sier nei? Så hva i huleste er riktig her?

 

Jeg tenker på det slik at en kan "mase" på henne til en viss grense, og så gi opp. Dette vil selvfølgelig ikke skje med riktig blanding av WOOO! og intent... Er bare nysgjerrig...

 

Spesiellt veldig pene jenter som ofte blir prøvd sjekket opp har såkalte "shit-tests" for å luke ut de som ikke er "bra nok". F.eks har jo de fleste hørt den om at de er lesbiske osv, og det er en del som "avviser" deg for å se hva du er laget av enkelt og greit. Det er derfor du må fortsette å kjøre på for å passere de testene. Hvis du da bare står og stanger mot en vegg etterhvert så vil du finne ut at hun kanskje mente det, og da er det bare å backe ut.

 

Er jo ikke noe dumt å fortsette å prøve, er jo værre hvis du faktisk har sjangs men du gir opp. Det er viktig og finne en balansegang da, så du ikke virker som en desperat voldektsmann. :p

 

Vet forøvrig at det her virker som alle dras over en kam.

Lenke til kommentar
Du skrev jo svart på hvitt at å kalle en jente for et mål er det samme som å kalle en person av pakistansk opprinnelse pakkis, og det henger ikke på greip. Det er et stråmannsargument mot noe du ikke liker.

 

 

Du prøver jo å bagatellisere eksepmpelet mitt ihjel.. jeg tror nok du skjønner hva jeg mener.. og hvis ikke , så ja, da er det synd.

Jeg bagatelliserer ikke noe, jeg sier at argumentet ikke har rot i virkeligheten. Det er en typisk stråmann. Sammenligne noe med noe annet som de fleste anser som negativt, uten at det finnes noen kobling mellom de to.

Lenke til kommentar
Likte gjesteinnlegget over her.

 

Anyway, jeg er ganske dårlig med jenter, og det vil jeg ordne på. Har lest en del mystery method, er dette en god plass å begynne?

 

Vet ikke om dette er helt rett tråd.

Tja. Jeg vil anbefale deg å bare komme deg ut å smake litt på det. Da kan mm være greit, bare du passer på så du ikke havner i "PUA-fella". Altså at du blir en rutine-junkie. Sørg for å samtidig studere læren til RSD, så du får en dypere forståelse fra starten av.

Lenke til kommentar

Last ned Flawless Natural DVD-serien og hold deg til det er min anbefaling. ( I hvertfall i starten)

 

Er altfor lett å bare "jeg må ha mer materiale før jeg går ut og gjør x eller y og får z (ønsket resultat). Rett og slett bli avhengig av nytt materiale og derfor bare se/lese mer, mer og mer, uten å praktisere. F. eks tankegangen: "Jeg må bare ha x dvd-serie av y PUA før jeg går ut og faktisk prøver dette."

 

Gikk i samme fellen selv, så og leste tonnevis av stoff/videoer uten å praktisere. Og da blir det krøll. :p

Lenke til kommentar

Til Melisma:

 

Nå har jeg lest igjennom de siste sidene med hva du har kommet med, og jeg må si at det er ganske provoserende å lese det du skriver Melisma.

Det at du kan sitte der du sitter og kritisere hele konsptet, og samtidig nekte på å lære deg hva dette egentlig går ut på, må jeg si er ekstremt trangsynt av deg.

Det du har fått med deg er det media har bydd på, og som kjent så tar media tak i det som skaffer lesere, lyttere og tittere. Og hva virker mest innbydende for deg som leser?

"Menn samles og holder kurs for å få fitte" eller "Menn deler erfaringer og går kurs for å bli bedre mennesker, og få seg et forhold"

Det du har lest er helt tydelig bare overflaten av PU og det som er mainstream i media om emnet. Du sitter der bevisst og fokuserer kun på playerne i samfunnet, og hvordan de hver kveld tar med seg ny jente hjem. Samtidig overser du hver eneste post av de andre gutta her som prøver å vise deg at ikke alle bruker PU for å bli playere, men bruker det for å tørre å by på seg selv.

 

Hadde du giddi å lese litt om stoffet, så hadde du innsett at det kun er en bitteliten del av PU som baserer seg på rutiner og manipulering, og det er kun den delen som kommer frem til "mannen/kvinnen i gata" fordi det er den delen som er mest spennende for en utenforstående. Det er akkurat derfor du ikke gidder å bla igjennom de 4 dagene med kursmateriell fra Blueprint:Decoded, fordi det ikke er snakk om manipulering og rutiner, men heller endring av selvfølelse og bygging av selvtillit.

 

Hvor mange ganger har du ikke hørt om eller sagt til en venn av deg: "Jeg kan ikke skjønne hvorfor du er singel."

Det er rett og slett fordi den personen, som kan være den beste gutten i hele verden, ikke tør å by på seg selv. Han tør ikke gå opp til fremmede mennesker, han tør ikke snakke med jenter, og han er den som sitter i hjørnet på utestedet og ikke helt veit hvor han skal gjøre av seg. Og når han faktisk har tatt sjangsen på å snakke med noen, har han vært så nærvøs at han ikke har klart å vise frem seg selv.

 

Og jeg har vært den personen selv. Alle mine jente-venninner har hele tiden sagt at de ikke skjønner hvorfor jeg har vært singel. Og at jeg var den gutten som alle jenter likte på skolen. Fortsatt var jeg singel.

Rett og slett fordi jeg ikke hadde selvtillitten og selvfølelsen til å kunne sjekke opp ei jente.

PU har endret livet mitt radikalt, og jeg har blitt til en person som tør å snakke med villt fremmede mennesker. Jeg har blitt den personen som du har beskrevet i mange poster. Den personen som kan være seg selv, by på seg selv, og være sosial.

Men jeg er langt fra en player. Og det jeg er ute etter er å finne den jenta jeg kan gifte meg med og stifte familie med en gang i fremtiden. Men hvordan skal jeg finne den jenta uten å ta initiativ?

 

Dere jenter sier alltid at "vær deg selv, så går det bra". Og det er for så vidt et godt poeng, men tingen er at den "deg selv" som du opplever hos en kamerat, er en personlighet som han mest sansynligvis ikke klarer å vise når han snakker med fremmede jenter. Nærvøsiteten og redselen for avslag graver "deg selv" ned i en grop, som aldri ser dagslys med mindre man er i en setting der man er komfortabel med seg selv. F.eks. sammen med venner.

 

PU er så mye mer enn manipulering og rutiner for å få jenter i seng. Men det er kun de delene du fokuserer på, fordi det er den delen som er mest spennende for deg.

 

Så kan ikke du ta av deg de skyggelappene du har foran øynene dine, og se helheten i stedet for bare det du vil se? Kan du se forbi playerne og se alle de tusenvis av mennene der ute som studerer PU for å finne seg ei jente å dele livet sitt med?

 

Det du sier er så generaliserende, at det er sånne utsagn som holder rasisme levende. Bare fordi et par utlendinger banker opp en nordmann på gata i oslo, så betyr ikke det at alle utlendinger er voldelige ranere! Det er kun et mindretall av utlendinger som er sånn, men sånn media forer oss med "Utlending slo ned mann i oslo" så blir vi opplært til å tro at alle utlendinger er sånn.

 

Så vær så snill. Gjør deg selv en tjeneste og ikke diskuter noe du helt tydeligvis ikke har peil på. Det er som å skyte seg selv i foten. Ikke veldig smart.

 

PU har endret livet mitt til det bedre, både sosialt, i arbeidslivet og når jeg er alene med meg selv. Jeg har hatt det bedre med meg selv, andre har hatt det bedre med meg, og jeg ville ikke byttet bort denne kunnskapen og disse erfaringene for flere milliarder kroner en gang.

Lenke til kommentar
Til Chosen_One:

 

Du anbefaler gjesteposteren å sette seg inn i RSD. Har du noe navn på stoff?

Min personlige favoritt må være "the jeffy show", siden han og jeg er helt ekstremt like på en del punkter, og det er omtrent som stand-up for PUAs

 

Ellers:

 

RSD Foundations - For grunnleggende sosialdynamisk kunnskap og sosial kondisjonering

RSD Transformations - For fallgruvene. Game sett under utvikling

RSD Blueprint Decoded - For den dype forståelsen

RSD Flawless Natural Method - For intergrering og Wooo!

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar

Ja, hvis dere forventer at jeg skal svare personlig til hver og en av dere, så må dere vente en lang stund.

 

Men bli provosert så mye dere bare vil, det har dere rett til! Tydeligvis har ikke jeg, jenta, rett til å bli mistenksom rundt dette mijøet.

 

Gutta vant som vanlig! Gratulerer.. Gå ut og sjekk oss opp, les og kurs dere frem til hvordan å kapre oss.

 

 

Raijin: ja, godt nyttår..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Melisma

 

Her kommer en utfordring så skal jeg sette en stopper for 99% av beskyldningene du kommer med:

 

Møt meg neste Lørdag. Fridays Karl Johan kl 00 00

 

Ta gjerne med noen venninder hvis du blir lett ukomfortabel.

 

Hvis du takker nei til dette, ber jeg deg vennligst om å stoppe å spamme ned tråden med piss før du har satt deg mer inn i dette. Evt møtt meg så du ser at det ikke bare er et kynisk spill

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar

Hmm.. så "rart" at Melisma nok en gang ignorerte en post om de som studerer PU for å finne seg selv, og finne den rette..

 

Det må være trist å være så trangsynt og tro at alle er ute etter å skade deg hele tiden..

Hun har vel helt sikkert ikke lest hele posten min en gang..

 

Jaja.. Lykke til Melisma.. Jeg melder meg ut av diskusjonen, for du vil virkelig ikke forstå. :)

Lenke til kommentar

Mener du at du representerer alle gutter? At hvis du er genuin så er de andre det? Alle er forskjellige, manipulasjon er en uting mener jeg. Og dere mener noe annet.

 

Om jeg skal slutte og spamme tråden så får dere slutte og skrive til meg da!

 

Smurfstafa: Jeg skal starte en ny tråd, og da kan du komme inn der om du vil. Som sagt så er det greit nok at de bygger selvtillit, men maipulasjon av situasjonen er noe jeg synes er negativt med dette opplegget.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Mener du at du representerer alle gutter? At hvis du er genuin så er de andre det? Alle er forskjellige, manipulasjon er en uting mener jeg. Og dere mener noe annet.

 

Om jeg skal slutte og spamme tråden så får dere slutte og skrive til meg da!

 

Nei. Langt der i fra. Men i fare for å virke arrogant, så må jeg fremdeles si dette:

 

Jeg er MEGET godt kjent med miljøet i Norge, og har vært et veldig profilert medlem gjennom mange år. Såpass at folk fra hele verden kontakter meg jevnlig fordi de har hørt om meg, og at sosialantropologer skriver om meg og min vennegjeng. Så jeg vil påstå jeg er en av de beste å møte for å få litt ordentlig insight i hvordan vi faktisk er.

 

I tillegg drar aldri ulven ut uten ulveflokken, så da får du hvertfall en ide om hvordan vi er. Ikke kyniske, manipulative og empatiløse playere, men down-to-earth, rolige, balanserte og trivelige folk med en liten twist.

 

Og hvis du tror manipulasjon er noe unikt for PUA's, tar du nok mektig feil. Du sitter jo tross alt her selv og forsøker å manipulere oss...

 

Så ikke kast stein i glasshus

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar

Jeg er da for faen ikke noe offer, tror meg jeg skal starte starte en tråd fordi folk hele tiden mener at dette ikke er riktig tråd og ta det i, og der er jeg for så vidt enig. Ingen her kan få meg til å føle meg som et offer, hallo :roll: MEn tenker helelr mer på jenter som ikke er klar over at de blir styrt av gutten fordi han har lært metoder og triks. Og tviler sterkt på at noen sitter med dårlig skyldfølelse heller. Ikke noe av det jeg sier kommer til å forandre hva de andre her tenker, men jeg vil lufte tankene min for det.

 

Og til jenter som mener at manipulasjon av jenter er riktig, ja da vet jeg ikke helt hva jeg har å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...