Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melisma:

 

Du snakker som at alle jenter våkner opp hver dag og tenker: "gidameg. Jeg håper virkelig at jeg IKKE møter drømmetypen i dag" ....

 

Jenter drar ut for å få pikk like ofte som menn drar ut for å få fitte. Det eneste som står mellom dem er sosiale regler om oppførsel og kurtise.

PUA's bryter med de reglene og gir jenter det de vil ha

Lenke til kommentar
Chosen: dette gjelder som sagt ikke bare PUA, men det er at PU går direkte inn og gir vekk metoder og taktikker.

 

Det avhengiger litt av øyet som ser. Jeg var en rutinejunkie det første året jeg drev med dette. Nå som jeg ser tilbake ser jeg på det mer som en salgspitch.

 

Når jeg holdt kurs og seminarer i dette, så var det første jeg sa til ENHVER student av min lære at:

 

"Jeg kommer ikke til å gi deg en eneste setning denne helgen. Suksessen er hundre prosent avhengig av DEG".

 

Spør blant annet Eirikeb fra tråden her som var med på bootcamp med meg for et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Jeg er da for faen ikke noe offer, tror meg jeg skal starte starte en tråd fordi folk hele tiden mener at dette ikke er riktig tråd og ta det i, og der er jeg for så vidt enig. Ingen her kan få meg til å føle meg som et offer, hallo :roll: MEn tenker helelr mer på jenter som ikke er klar over at de blir styrt av gutten fordi han har lært metoder og triks. Og tviler sterkt på at noen sitter med dårlig skyldfølelse heller. Ikke noe av det jeg sier kommer til å forandre hva de andre her tenker, men jeg vil lufte tankene min for det.

 

Og til jenter som mener at manipulasjon av jenter er riktig, ja da vet jeg ikke helt hva jeg har å si.

 

Ikke offer, men offer-mentalitet.

 

Type gammel bestemor som sukker høyt og jamrer at barna bare kan holde på med sitt, at det ikke er så nøye med henne og at hun bare kan sitte hjemme, ensom og forlatt.

 

Eller han som syns livet suger, hater hele verden og vil at de rundt skal syns synd på ham. Han er i egne øyne et offer for verdens ondskap, men gjør samtidig ikke en sheit for å komme seg ut av det og forbedre livet sitt.

 

Et slikt inntrykk får jeg når du skriver ting som "Gutta vant igjen! Gratulerer.. Gå ut og sjekk oss opp, les og kurs dere fram til hvordan å kapre oss."

 

Det kan være at dette er utilsiktet, men når du har vært så beinhardt kritisk til PU-miljøet og beskyldt oss for å bruke råtne triks over flere sider så kan jeg ikke unngå å få en seig ettersmak av sarkasme og "se på meg, jeg er et offer" når jeg leser sånt, akkurat som den gamle bestemora ingen skal syns synd på når det er helt opplagt at hun vil ha oppmerksomhet.

 

*mumle noe om tilpassing av virkeligheten for å få den til å passe kartet og loffe ut*

Lenke til kommentar
Jo, jeg ser at det kan virke sutrete fra min side.. Jeg føler meg bare støtt på jenters vegne.

 

Og andre jenter her føler seg støtt på vegne av dine uttalelser om jenter som lettlurte naive mål som reiser på byen og kjemper en desperat kamp for å unngå å bli lurt hjem av gutta.

Lenke til kommentar
2 jenter ja som har kommentert, 2 jenter som alltid er uenig med meg, så jeg tar det med en klype salt.

 

Da er det vel ikke noe problem å si at man er PUA til jentene man sjekker opp heller da kanskje?

 

Nei. Slettes ikke. PU er ingen vidunderkur, det er en selvfornyelse av deg selv til det bedre.

Endret av Zipz
Lenke til kommentar
2 jenter ja som har kommentert, 2 jenter som alltid er uenig med meg, så jeg tar det med en klype salt.

 

Da er det vel ikke noe problem å si at man er PUA til jentene man sjekker opp heller da kanskje?

 

Du vurderer kanskje ikke ditt eget syn på forholdet mellom gutter og jenter generelt når disse er uenige med deg "alltid"?

 

Nei, hvis du kikker litt i tråden så er det faktisk en svært spennende ting å diskutere med jentene. Og noen rapporter her tidligere var såvidt jeg minnes, delt av to personer i nattestidene, der den ene frøkna hadde lyst til å se dette i praksis :)

Lenke til kommentar

Herre.. jeg klarte ikke holde meg unna alikevel gitt.. :p

 

Ja, jeg har snakket PU med jenter jeg har møtt ute. Og ALLE jeg har nevnt det for har vært positivt overasket over hele greia, og er sjeleglade for at vi faktisk letter på raua og gjør noe med saken.

Alle jentene jeg har møtt ute som jeg har endt opp å snakke om PU med, har vært drittlei av alle guttene som bare sitter stille i hjørnet på utestetdet, og ikke tør å snakke med de.

Lenke til kommentar
Nå mener jeg å si det til ei dere sjekker opp. Være ærlig liksom..

 

Si hva? At jeg flørter med deg og sier ting for å gjøre deg interessert? Det var da veldig å bokstavelig man må være. Kommunikasjon går hovedsakelig på kroppsspråk, ikke hva som faktisk sies.

 

Det virker som i din verden eksisterer ikke spill mellom gutter og jenter og sjekking er visst en ting som foregår redelig, gjennom ord og begge godtar en avtale. Mens med en gang gutta lærer seg litt om sosialt samspill blir lettlurte naive jenter lurt med hjem av ulven :)

Lenke til kommentar
2 jenter ja som har kommentert, 2 jenter som alltid er uenig med meg, så jeg tar det med en klype salt.

Så om jeg hadde vært enig med deg tidligere, hadde du tatt det til deg? Neppe.

Det at jeg har vært uenig med deg i tidligere diskusjoner tror jeg har mer med meningene du representerte enn deg som person.

 

 

Mener du at en kan som kommer bort og skal prøve sjekke deg opp skal åpne med "Nå skal jeg prøve å sjekke deg opp"?

Lenke til kommentar
Har du møtt noen jenter her som er enig med deg da?

 

 

Ja, f.eks da jeg forklarte opplegget til venninne mine så bare lo de høyt og sa "hæ?? kødder du eller?herregud :roll:"

 

 

Pluss at det ganske så sikkert finnes flere tusen damer der ute som føler det på den måten jeg gjør.. Har lest litt om det på nettet.

 

Basskuk: nei, mener f.eks om det er noen som sier at "jeg er ikke flink til å få kontakt med jenter, har derfor gått på PUA kurs for å bli bedre, få triks og treats for å bruke på dere" ikke i flørtingen men en stund etterpå liksom..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Nå mener jeg å si det til ei dere sjekker opp. Være ærlig liksom..

Ja! Det er det jeg sier.

 

Jenter som jeg møter på byen som jeg sjekker opp.

Snakker om alt og ingenting, og har kommet inn på PU opptil flere ganger. :)

Kun fått positve tilbakemeldinger..

Og veit du hvorfor? Fordi de hører på det jeg sier, i stedet for å overse det positive med PU, og kun fokusere på playerne der ute som bare er ute etter en ting.

I motsetning til visse andre her. :p

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
2 jenter ja som har kommentert, 2 jenter som alltid er uenig med meg, så jeg tar det med en klype salt.

Så om jeg hadde vært enig med deg tidligere, hadde du tatt det til deg? Neppe.

Det at jeg har vært uenig med deg i tidligere diskusjoner tror jeg har mer med meningene du representerte enn deg som person.

 

 

Mener du at en kan som kommer bort og skal prøve sjekke deg opp skal åpne med "Nå skal jeg prøve å sjekke deg opp"?

 

Morsomt nok minnes jeg ei frøken som faktisk gikk bort til en gutt og spurte: "Du, kan jeg få lov til å sjekke deg opp". Ble dessverre skutt ned av en noe satt ut gutt som visstnok var "lovet bort".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...