Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Ja, kurs er greit nok, men ikke kurs ihvordan å plukke opp jenter på byen. Kurs i hvordan å få mere tro på seg selv osv.. og ikke si at PU faktisk handler om kun det heller, for navnet PUA er åpenlyst at målet er "target", og ikke at en selv er target.. hvis det gir noen mening..

Dette er en fin oppsummering av meningene dine. "Ikke kom her og fortell meg hva dere driver med, jeg klarer å forstå det basert på null kunnskap om konseptet og noen uttrykk jeg plukket opp av en artikkel".

 

Hva med å lese _litt_ om det du snakker om? Kommer jeg inn i diskusjoner om situasjonen i Gaza-stripen og sier at Island burde trekke ut av Palestiania? Påstår jeg at kvantefysikk handler om hvor mange kvantetilbud det er fysisk mulig å gi før en bedrift går konkurs? Ha litt respekt for de du diskuterer meg ved å opplyse deg selv, så slipper vi å behandle deg som Sarah Palin.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, hvordan skal man kunne plukke opp jenter uten å jobbe med seg selv, forutsatt at man ikke er en natural da. De fleste er nok ikke det.

 

Hva er egentlig problemet med ett kurs for å plukke opp jenter? Det eneste som må da være problemet i ditt syn er det å faktisk plukke opp jenter på byen. Fordi du ser det jo på som en jakt der gutter er ute for å lure med seg uvitende jenter hjem.

 

Har jeg misforstått verden helt? Er vi jenter så umennesklige og sitter så høyt på pidestallen at dere må kurse dere i å kunne bli kjent med oss? Er vi virkelig så uoppnåelige? Jeg melder meg ut av den klubben med en gang i så fall..

 

Problemet er at det finnes en metode som heter "PUA one minute close" f.eks. finnes sikkert flere metoder man kan velge og vrake i, men hallo.. Jenter er da ikke fra en annen planet!

 

Dorian_Gray: Jeg ser ingen grunn til at jeg skal kaste bort timer av livet mitt til å sette meg inn i en masse vrøvl.. ja, da forblir jeg heller uvitende og ser hva dere har å komme med av argumentasjoner.. Er det som teller for meg, hva dere opplever utifra dette PU opplegget. Og ikke hva en som har pult seg fram har å si..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Så når du hører noen si at målet med livet mitt er å ... eller dette semesteret har jeg som mål å ... så assosierer du det med noe negativt? :thumbup:

 

Den må du forklare nærmere..

Virkelig? Du sa jo at man assosierer noe negativt med et mål:

Hvis man sier det mange ganger nok så begynner hjernen og koble dette til "target" som dere kaller det.. Hvis jeg sier pakkis hver gang jeg snakker om utlendinger, ja så etterhvert så blir de kun pakkiser.. mange som gjenkjenner seg i den tror jeg?

Du sammenligner det å ha et mål med å kalle noen pakkis. :roll:

 

 

nå er jeg en smule trøtt og forvirret men tror kanskje du misforsto eller ikke skjønte hva jeg mente..

Du skrev jo svart på hvitt at å kalle en jente for et mål er det samme som å kalle en person av pakistansk opprinnelse pakkis, og det henger ikke på greip. Det er et stråmannsargument mot noe du ikke liker.

Lenke til kommentar

Generell sosial interaksjon er poenget her. Men hva er problemet? Noen er dårlige til det og vil gjerne bli bedre. Jeg vet om flere jenter som kunne trengt ett slikt kurs også for å si det slik.

 

 

Ja, grei holdning. Jeg gidder ikke sette meg inn i det, men jeg vet det er dritt og jeg vil kritisere det. Minner litt om en liten unge som ikke vil smake på maten fordi det er noe dritt "jeg liker det ikke!".

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Dorian_Gray: Jeg ser ingen grunn til at jeg skal kaste bort timer av livet mitt til å sette meg inn i en masse vrøvl.. ja, da forblir jeg heller uvitende og ser hva dere har å komme med av argumentasjoner..

I diskutere noe uten å sette seg inn i saken er omtrent like fornuftig som å løpe maraton etter 10 år med sofasitting og potetgullspising. Netopp derfor vil du f. eks. aldri se meg diskutere på spillforumet, siden jeg ikke gidder å sette meg inn i det.

Lenke til kommentar
Du skrev jo svart på hvitt at å kalle en jente for et mål er det samme som å kalle en person av pakistansk opprinnelse pakkis, og det henger ikke på greip. Det er et stråmannsargument mot noe du ikke liker.

 

 

Du prøver jo å bagatellisere eksepmpelet mitt ihjel.. jeg tror nok du skjønner hva jeg mener.. og hvis ikke , så ja, da er det synd.

Lenke til kommentar
Ja, grei holdning. Jeg gidder ikke sette meg inn i det, men jeg vet det er dritt og jeg vil kritisere det. Minner litt om en liten unge som ikke vil smake på maten fordi det er noe dritt "jeg liker det ikke!".

 

 

Ånei! Hvordan våger jeg å sette spm ved dette! fy skamme seg, inn i skammekroken med meg!

 

Dere tar dette som kritikk sikkert, og jeg tar mye av dette PU opplegget som kritikk mot jenter generelt.. Kall meg barnslig eller hva du vil, det får så være. Jeg er opptatt av hvordan dere oppfatter det, og ja de har jeg fått feedback på. Synes ikke jeg er dritt, men det får du synes om du vil. Jeg blir faktisk provosert akkurat som at dere blir provosert av meg og andre som ikke er med på alt dette dreier seg om.

Lenke til kommentar

Vi skjønte poenget ditt, begrepet kan virke negativt og fordi du ikke sitter inne med mer kunnskap enn det ene begrepet så klarer du å gjøre opp egne meninger om hva det betyr. Hadde du derimot kunne noe som helst om dette så hadde du ikke gjort samme kobling, noe vi prøver å påpeke. Dette er imidlertidig vanskelig for oss å bevise når du selv nekter å bli mer informert av prinsipp, som om kunnskap kommer til å skade deg og påvirke deg til å bli like kaldblodig og kynisk som du tror vi er.

Lenke til kommentar
Jeg tror du misser poenget. I denne tråden kan mange få inntrykk av at dere forsøker å selge dette opplegget som en vidunderkur som virker på alle, uansett situasjon og sted. Men som du selv innrømmer så er ikke dette tilfelle. all den tid da PU er tilpasset visse sosiale og kulturelle forhold. Hadde dere tatt mer forbehold og generelt hatt en mer kritisk innstilling til hva dere drev med, så ville i alle fall jeg tatt dere mer alvorlig. Nå fremstår nemlig en del av dere som noen religiøse fanatikere som skal ha det til at PU er svar på alle livets problemer.

 

Og bare for å ha nevnt det: Jeg trenger ikke PU for å vite at selvtillit er viktig.

 

Been there, done that.

 

Jeg er stadig i diskusjoner med folk fordi jeg tok en Münchhausen og klarte å dra meg selv opp fra suppa jeg satt i etter mine egne nakkehår, går fullstendig over bord med entusiasmen og mener at alle bør klare det samme, og glemmer at det er et valg man må ta selv.

 

Jeg er ikke i tvil om at PU kan hjelpe en til å få et sunnere syn på livet og løse mange problemstillinger, men nei, det er ingen vidunderkur. Det er kunnskap, forståelse av seg selv og andre, en masse sjelegransking og gjerne flere år med hardt arbeid for å integrere det hele, og det er en sti man selv må velge.

 

Jeg er forøvrig litt av/på når det gjelder kultur og PU, da det finnes personlige kvaliteter som gjennom eksperimentering ser ut til å være globalt tiltrekkende. Vi forsøker å kultivere disse og bli så gode som vi kan bli, men det vil alltid finnes en andel vi av diverse årsaker aldri kan få eller vil ha med oss hjem. Erfaring og utvikling kan gjøre den andelen du aldri kan få mindre, men det øker gjerne andelen du ikke vil ha :p

Lenke til kommentar
Ser ingen field reports lenger. Kan du gi deg Melisma? eventuelt starte en egen tråd angående dette?

 

Ok tema dette, men syntes det tar over tråden

 

 

nei sier du det gitt! men si meg, er jeg alene om å ta over tråden eller? Du får nevne de andre også om du først skal skylde på den som er uenig synes jeg. :hrm:

 

Dorian: Jeg har nå fulgt med på hva dere har skrevet da, og ja, det jeg sier gjelder de som er playere og ikke de som bygger selvtillit for så vidt. Om jeg skal gå ut i fra tekst boka som dere sier at jeg skal, så blir jeg frelst som dere er? Og da teller ikke det dere sier eller kommenterer om hvordan dere opplever det? nei, heller gutter sin forståelse av det enn bibelen selv. Er det som teller og er interessant.

 

Som jeg sa tidligere, så er det helt tåpelig å kalle en jente for et target, det høres jo ikke særlig positivt ut da.. du ser den eller? Nedverdigende, sånn som de snakker i PUA tråden er helt latterlig spør du meg..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
De andre sier jo faktisk hele tiden om du kan stoppe da.

 

Har ikke sett så veldig mange av de men... Og hvis de vil slutte så får de bare slutte å svare meg da! Dont feed the monster som forumfolk så nerdete sier..

 

Btw se link jeg sendte deg, og kommenter.

 

 

Ser på den nå faktisk, og han virker som en kjempe-fasit! Rene Jesus.. Jeg klarer bare ikke la meg imponere, med mindre de er Dr.Phil. Snakk om at jeg er full av fordommer, og her sitter det en fyr som forklarer hvordan jenter reagerer på ditten og datten.. :roll: Sorry, men han er bare provoserende. Joa, han sier mye bra, men det blir bare fake når han skal forklare hvordan man skal prate og hva man skal si..

Lenke til kommentar

Mornings Melisma og godt nyttår :)

 

Først, la meg spørre deg. Hva er det du ønsker å oppnå i denne tråden?

 

Diskuterer du bare for å kritisere eller ønsker du å få svar og lære noe?

 

Jeg ser du har noe imot såkalte players, men hvorfor kommer du til denne tråden for å klage på det? De faste medlemmene av denne tråden er hva vi kaller value-givers:

 

De er ute etter å spre glede og solskinn :)

 

Det er synd at du oppfatter pu-sjargongen som nedverdigende. Det er en rekke begreper som brukes for å lettere kunne forstå hverandre og kommunisere mer effektivt, akkurat som andre faguttrykk.

 

Melisma, hvilke svar søker du? :)

Lenke til kommentar
Btw se link jeg sendte deg, og kommenter.

 

 

Ser på den nå faktisk, og han virker som en kjempe-fasit! Rene Jesus.. Jeg klarer bare ikke la meg imponere, med mindre de er Dr.Phil. Snakk om at jeg er full av fordommer, og her sitter det en fyr som forklarer hvordan jenter reagerer på ditten og datten.. :roll: Sorry, men han er bare provoserende. Joa, han sier mye bra, men det blir bare fake når han skal forklare hvordan man skal prate og hva man skal si..

 

 

Det er jo greit og komme i gang og få snakket med jenter, istede for og bare være den som sitter i hjørnet. For min del så er også innøvde replikker etc ikke så kult, og jeg liker bedre natural. Men ingenting hjelper om du bare sitter der.

 

 

Ute etter å spre glede og solskinn? ved å bøffe en dame til sengs?

 

På hvilke måte bløffer man da? Man må virkelig være 2 for og komme i sengs.

Er mye verre med de som lover gull og grønne skoger for og så stikke av.

Lenke til kommentar
Mornings Melisma og godt nyttår :)

 

Først, la meg spørre deg. Hva er det du ønsker å oppnå i denne tråden?

 

Diskuterer du bare for å kritisere eller ønsker du å få svar og lære noe?

 

Jeg ser du har noe imot såkalte players, men hvorfor kommer du til denne tråden for å klage på det? De faste medlemmene av denne tråden er hva vi kaller value-givers:

 

De er ute etter å spre glede og solskinn :)

 

Det er synd at du oppfatter pu-sjargongen som nedverdigende. Det er en rekke begreper som brukes for å lettere kunne forstå hverandre og kommunisere mer effektivt, akkurat som andre faguttrykk.

 

Melisma, hvilke svar søker du? :)

 

 

Jeg ønsker å formidle at jenter ikke er fra en annen planet, ikke jeg og de jentene jeg kjenner ihvertfall! Skulle jo tro at dette gjaldt flere enn oss også. Synes det blir ganske så merkelig med kurs osv i hvordan å sjarmere et individ som PUA "lærerne" aldri selv har møtt engang. Dvs. ja de tar oss under en kam. Greit med individuell selvtillitsbygging, men ike kom med oppskrifter på hvordan å snakke med ei jente! Makan! Og ikke kom til meg og si hvordan jeg skal snakke med en gutt heller, for det er da forskjell på Ola og en annen bygutt! Men men, kurs dere i det de som vil.

 

Åja, glede og solskinn sier du? Jeg velger å tro at noen også gjerne vil spre noe annet i samme slengen.. Men det gjør meg da absolutt ingenting å flytte fra denne tråden til en annen! Kjære vene.. Regner da med at om jeg lager en tråd om dette, så kommer gutta løpende for å forsvare seg selv, mot oss jentene som prøver å forsvare seg selv.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Har jeg misforstått verden helt? Er vi jenter så umennesklige og sitter så høyt på pidestallen at dere må kurse dere i å kunne bli kjent med oss? Er vi virkelig så uoppnåelige? Jeg melder meg ut av den klubben med en gang i så fall..

 

Problemet er at det finnes en metode som heter "PUA one minute close" f.eks. finnes sikkert flere metoder man kan velge og vrake i, men hallo.. Jenter er da ikke fra en annen planet!

 

For å bry meg litt i denne krigen - nei, dere er ikke så umenneskelige og sitter så høyt at vi trenger kurs for å bli kjent med dere. Sånn egentlig.

 

Det som derimot skjer i mange tilfeller er at vi spenner bein for oss selv på grunn av feilaktige oppfatninger, generaliseringer og en drøss med antagelser om hvordan damer tenker, og det er det vi må kurses ut av.

 

Her er et knippe tanker og handlingsmønstere som erfaringsmessig virker å være ganske vanlige blant vårs gutta;

 

"Jeg må være snill for å få meg dame."

Det å være snill er et ganske vanlig krav damene oppgir når de er på utkikk etter en mann. Det er også en fin kilde til knuste hjerter, da mange tolker denne til "jeg må stille opp 24 timer i døgnet, høre på de minste problemer hun måtte ha og behandle henne som en prinsesse". Dette ender vanligvis med at man blir bestevenninne med pikk, ikke kjærester.

 

"Min verdi som mann er knyttet opp mot hvor mye drag jeg har."

Grunnene til at denne dukker opp kan være forskjellige, men min var at andre som hadde draget så ut til å være mer lykkelige enn jeg var.

Siden man ser på seg selv som mindre verdt enn de som puler ei ny dame hver uke kommer usikkerhet og indre dialog inn og tærer vekk selvtilliten, noe som er den egentlige grunnen til at man får null hull.

 

Mangelen på dame fører til at man blir desperat, noe som igjen fører til enda mindre damer, som igjen fører til at man begynner å ta alle tenkelige forholdsregler for å fange henne og i praksis er tilbake på punkt en.

 

Kast så inn at vi menn gjerne vil ha en årsak for hvorfor ting skjærer seg, at denne årsaken umulig kan være oss fordi vi følger den modellen damene selv har fortalt oss at de vil ha, samt at vi mennesker har en tendens til å prøve hardere og oftere når ting ikke fungerer, og man har en fin oppskrift på å forsøke å bite seg selv i ræva.

 

Damer er ikke hverken mer uoppnålig, mer umenneskelige eller høyere på pidestallen enn andre.

Men, her er kinaputten - summen av erfaringene våre, blandet med at vi fra alle hold får trøkt ned over øra at vi skal være snille, oss selv og trenger X, Y og Z for å være "kule", gjør at vi oppfatter dere som høytsvevende gudinner vi må kaste oss på kne for, noe som gjør at vi gutta har en tendens til å bli vår egen verste fiende når vi skal ut på sjekker'n.

 

Det er det vi i bunn og grunn trenger kurs for, og "Pick up" kunne like gjerne blitt kalt "How to unfuck yourself and lose all the bad habits and wrongful beliefs you have accumulated over the years".

"How to pick up women" høres imidlertid mer forlokkende ut...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Melisma, for mange gutter er kvinner helt uforståelige, å det å bare starte en samtale med ei jente en veldig skremmende ting. Det er faktisk et så stort problem for noen at de rett og slett gir opp det å finne seg en livspartner, fordi de har mistet troen på at de kan klare det.

 

Dette er trist, for det er sant som du sier, jenter er ikke så vanskelig å ta kontakt med. Det er ingenting å være redd for. Men har man overbevist seg selv om det motsatte er ikke dette så lett.

 

Her kommer PU inn i bildet. Jeg elsker PU :) Jeg syns det kan bidra med så mye positivt til verden. For dette er noe som både gutter og jenter tjener på.

 

Selvsagt, PU er ikke manna fra himmelen. Kunnskapen innenfor PU finner man andre steder også. F.eks i gamle visesanger og dikt, eller i faglitteratur.

 

 

Når det gjelder generaliseringen så er vi mye likere enn det du ser ut til å mene. Ja, vi er alle unike, men samtidig like. Du er et menneske, like fullt som meg. Du har ti fingre og ti tær, akkurat som meg. Du er i stand til å oppleve følelser, akkurat som meg :)

 

Folk flest liker å være med positive personer, personer som gir dem gode følelser. Derfor, ved å utvikle seg selv til å bli en veldig positiv og selvsikker person, vil andre individer naturlig tiltrekkes mot en.

 

Melisma, du er like glad i sex som jeg er. Det er tross alt ikke en tjeneste du gjør for din fremtidige elsker bare for å være grei mot ham :)

 

 

Og hva skjedde med folkeskikken? Her hilser jeg deg god morgen og ønsker deg godt nyttår, men hva får jeg igjen? Skammelig! ;p

Lenke til kommentar

Argh, her sitter jeg og skriver den lange posten for å svare Melisma, så kommer dere i forveien :hrm:

 

Men kanskje det vil hjelpe deg å vite at jeg ikke klarer å lære PU. Jeg syns det er utrolig ukomfortabelt å treffe nye personer. Og den mennesklige partnerdansen kommer ikke naturlig for meg. Som gjør at å sjekke opp jenter er helt forferdelig med mindre jeg er i et perfekt humør på fylla (Skjer 2 ganger i året). Jeg har lest masse om PU og det har hjulpet bitte litt. Men man må ut og bruke det. Det er ingen som påstår at det er nok med bare kurs, nettopp fordi alle er individer. Og fordi man må lære å bruke materialet riktig og lære å improvisere riktig. Og selv da funker det ikke alltid, men på veldig mange.

 

Uheldigvis prøver kvinnfolk seg akkurat ofte nok på meg til at jeg klarer å leve med det. Hvis ikke hadde jeg kanskje klart å presse meg til å lære dette skikkelig.

 

Så i mine øyne er PU en fantastisk ting i denne verden, det lærer gutter å gjøre noe jeg ikke klarer men har utrolig lyst til.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...