Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Fordi man hopper en time hver sone, ikke minutt for minutt.

 

Doh :)

 

 

Hva om det bare var en bil med to betjenter som kom til unnsetning (selv om det hadde vært usannsynlig ved en skyteepisode)? Da ville det ikke vært dyrt.

Jeg vet ikke, men regner med at det ville regnes som "falsk uttrykning", selv om innringerens opplevde behov for akutt hjelp var reelt. Hva reaksjonen ville blitt vet jeg heller ikke, men regner ikke med at politiet finner seg i slikt noe uten represalier.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor fort må man reise for å "holde følge" med tidssonene slik at klokken alltid er 12:00? Si at du flyr og kan fylle drivstoff i luften.

I praksis betyr dette at flyet må fly like fort vestover som jordrotasjonen er østover.

 

Jorda roterer én gang i løpet av ett døgn = 24 timer.

Omkretsen langs ekvator er ca 40.000 km.

40.000 km / 24 timer = 1666,666... km/t

 

Oslo ligger på ca 60° nordlig bredde. Flyr du så langt nord klarer du deg med omtrent halvparten av hastigheten, altså ca normal ruteflyhastighet.

Lenke til kommentar

hvor langt kan man høre hvalsang?

Hvalsanger er vanligvis mellom 30 Hz til 8 000 Hz. Høyfrekvent lyd har kortere rekkevidde enn lavfrekvent. Men det sies at man kan høre de dypeste hval-lydene flere tusner av kilometer. Kom over en nettside som sa opp til 16 000 kilometer.

Lenke til kommentar

Har gjort et eksperiment her. Før jeg gikk i dusjen veide jeg 90.4 KG. Etter veide jeg 90.2 KG. Hvorfor gikk jeg ned i vekt etter jeg dusjet? Skulle tro at kroppen fanger opp en del av vannet og at en dermed går litt OPP i vekt etter dusjen?

 

Du var jævlig skitten. (Kanskje du har svetta bort litt væske?)

Lenke til kommentar

Har gjort et eksperiment her. Før jeg gikk i dusjen veide jeg 90.4 KG. Etter veide jeg 90.2 KG. Hvorfor gikk jeg ned i vekt etter jeg dusjet? Skulle tro at kroppen fanger opp en del av vannet og at en dermed går litt OPP i vekt etter dusjen?

Tisset du i dusjen?

Hadde du håndkle eller noe annet på deg når du veide første gangen?

Sikker på at vekten er nøyaktig?

Å stå forskjellig på enkelte vekter kan gjøre at den viser forskjellig.

 

I teorien skulle du veid ca det samme etter du tørket deg som før du gikk inn, skulle ikke vært målbart på en vanlig badevekt ihvertfall.

Lenke til kommentar

- Er det noen gode studier på at det å spise hver 2-3 timer øker forbrenningen? Logikken til folk som sier det til meg, er at kroppen ikke behøver å lagre fett, fordi den ikke blir usikker på når det er neste gang den får mat.

Spise ofte, forbrenner mer, kroppen mindre usikker

Spise få ganger om dagen, forbrenner mindre, lagrer mer fett, fordi kroppen er mer usikker på når den får mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...