Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor begynte de å lage det i det hele tatt da? ingen bruker det jo

 

For å skape konkurranse mot Google og få sin del av kaka? Søkemotorene tjener haugevis av penger for reklame og betalte topptreff. Så uten andre søkemotorer ville Google hatt monopol på den inntekten.

 

Jeg leste at i april i fjor hadde Bing 15 % av all søketrafikken, og jeg antar den har økt til nå. Husk at den følger med som standard søkemotor til Internet Explorer og Xbox, og de to har mange brukere til sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har lest meg litt opp på regler rundt øvelseskjøring, men det er noe jeg ikke helt finner.

 

Som bakgrunnsinfo har jeg all opplæring man trenger for å øvelseskjøre med en ledsager som er 25 år eller mer, og har hatt lappen sammenhengende de siste 5 årene.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan øvelseskjøre med en svenske som bor i Norge, men har tatt lappen i Sverige og er svensk statsborger. Han er selvsagt over 25 og har hatt lappen de siste 5 årene. Det nærmeste jeg fant info om er at jeg ikke har lov til å øvelseskjøre i noen andre land enn Norge, men det svarer jo ikke helt på spørsmålet. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Svaret er ikke åpenbart, og følger ikke direkte av trafikkopplæringsforskriften - på den ene side innebærer EØS-anerkjennelsesbestemmelsene at hans førerkort er gyldig i Norge som det ville vært i Sverige. På den annen side er formålet med ledsagerordningen å gi føreropplæring - noe som faktisk fordrer kunnskap om norske trafikkregler og -forhold.

 

Det finnes intet entydig svar på spørsmålet ditt. Du må kontakte Statens Vegvesen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fordi de (Microsoft Bing) har like mye ressurser som Google til å lage en velfungerende søkealgoritme, i tillegg til at de prioriterer annerledes i forhold til hva som skal komme først av treff.

 

Hvis Microsoft har like store ressurser tilgjengelig som Google for å lage en søkemotor, er det litt snodig at de beviselig har kopiert Googles kildekode:

http://www.zdnet.com/photos/does-bing-copy-google-search-the-evidence-screenshots/6190648

Lenke til kommentar

Politiet tør aldri å svare med mindre de er 110% bombesikre. Spurte en gang om det var noe problem å importere et 4,5mm luftgevær. Ingen turte å si ja siden lovteksten sa "opp til 4,5 mm".

Så det er ulovlig med høyere kaliber? Jeg kjøpte et luftgevær med 5,5mm diameter i en norsk nettbutikk for 3-4 år siden. Det krevde ingen lisens eller lignende, som jeg visste om i hvertfall.

Lenke til kommentar

Så det er ulovlig med høyere kaliber? Jeg kjøpte et luftgevær med 5,5mm diameter i en norsk nettbutikk for 3-4 år siden. Det krevde ingen lisens eller lignende, som jeg visste om i hvertfall.

Kjøpte du før det var registreringspliktig?

(eller heter det lisenspliktig?)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...