Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal jo være mulig å regne ut, men siden jeg ikke kan formelen i hodet, og har ikke noen formelsamling tilgjengelig kan jeg desverre ikke hjelpe deg dabear. Men søk rundt på nettet, og du bør finne en god formel for det. :)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
La oss si jeg har en vannkoker som jeg kan fylle med maks en halv liter vann. Vil det da ta nøyaktig dobbelt så lang tid å koke opp dette vannet, i forhold til en halvfull vannkoker(1/4 liter)?

Hvis du ser bort i fra oppvarming av selve vannkokeren så vil det ta halvparten av tida.

Hvis du inkluderer oppvarming av selve vannkokeren i regnestykket så vil det ta litt lengre tid. Sannsynligvis ikke noe nevneverdig lengre tid, men kanskje noen sekunder?

 

Hva er stripene på gangfeltet laget av?

En spesiell slitesterk maling tilsatt spesielle optiske glasskuler. Glasskulenes oppgave er å reflektere lyset tilbake der det kom fra, akkurat som reflekser. Hvitfargen kommer nok både av glasskulene og av fargepigmentet titandioksid. Bindemiddel og resten av ingrediensene har jeg ingen aning om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si jeg drikker noe næringsholding, la oss si en proteinshake for enkelhetsskyld. Hvor lang tid tar det før kroppen tar opp disse proteinene?

Hvis jeg pisser etter 30-60 minutter og tydelig kjenner lukta av denne proteinshaken, har kroppen da rukket og "plukke opp" proteinene eller vil jeg pisse noen av dem ut igjen?

 

For å si det på en annen måte: Pisser jeg 30 min etter jeg har drukket en proteinshake, vil jeg da pisse ut proteinene eller har kroppen rukket og ta dem opp eller ta dem ut av shaken og lagre dem et sted, slik at det bare er vannet og avfallstoffene som kommer ut?

 

Håper dere skjønte, blei litt kludrete :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...