Gå til innhold

Ett av dine beste kjøp...


Blå ku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av mine bedre kjøp må vel være et ABIT NF7S-V2 hovedkort kjøpt demobrukt fra komplett i 2003 for 350.-.

Nytt kosta det over det dobbelte på den tida.

Og kortet fungerer i beste velgående den dag i dag.

 

Men det beste kjøpet var vel kjøpet av min første bil.

En Mazda 929 stasjonsvogn kjøpt i 1994 for 1500.- som jeg leverte til opphuging i 1996 og fikk 6000.- i vrakpant for.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Mitt gode kjøp ligger hverken i pruting eller noe nyttig (definer nyttig).

Det kan neppe regnes som kjøp da jeg hverken kjøper noe eller kjøpet er fatalt. (definer fatalt) da jeg gjennom hele livet vill måtte kjøpe dette opptill flere ganger i uka.

Jeg er nemlig overaskende flink til å drikke meg full på andres øl, tross mitt maskuline skjønn!

*aplaus*

8823350[/snapback]

Pirke pirk. Kjønn...

 

Edit: Så ikke at det var en eldre post :p

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Bilen min. Kosta 60k, men skulle få den for 55 fordi toppen var ødelagt. Han kjøpte ny topp og bytta den for oss, pluss at vi fikk med anlegg til 6k til den nette sum av 55k. :p Det nest beste må ha vært da jeg skulle sette inn 8,5k cash inn på kortet mitt. Dama satte inn 9,5. ^^ Da ble det nye klær :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Det var ikke akkurat mitt beste kjøp, men fikk Creative sin Fatal1ty mus, som var på tilbud til "bare" 400, for 200 ;) en ny dame i kassen, og hun var dum som et brød, og også en utlending som ikke kunne så godt norsk ( jeg er IKKE rassist!! ). Hun bare, åja såklart det er jo denne som er på tilbud osvosv, plutselig betalte jeg bare 200 kr ^^. Relativt billig må jeg si!

Lenke til kommentar

Jeg fikk en helt ny, ubrukt 3Com 4400 24-porters switch i originaleske med all dokumentasjon fra et firma som INSISTERTE på at den ikke virket. Selve switchen kostet jo over 7000,- og i tilleg satt det i et fiberoptisk kort. Den lå baki bilen i noen uker, men så tenkte jeg at jeg måtte jo ihvertfall teste den før jeg kastet den. Virket den? Javisst! Den har stått i skapet mitt siden, for jeg har ikke bruk for den, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med den. Jeg hadde også en annen "stor" 3Com-switch en gang, som jeg byttet bort mot en splitter ny Dell-PC med 2,8GHz dobbeltkjerneprosessor.

 

En annen god handel var da jeg byttet bort min meget velbrukte (24.600km) Derbi Atlantis scooter mot en Yamaha DT som bare hadde gått 11.000 og eller var i god stand, og med splitter nye dekk. Det eneste jeg betalte var omregistreringsavgift.

 

En jeg kjenner er tydeligvis svært god til å handle billige biler:

 

Først kjøpte han en 1986 Carina II 1,8 Liftback med 8 praktisk talt nye dekk, ny dynamo, nettop EU-godkjent og betalt årsavgift for bare 5000,-

 

Senere fikk han kjøpt en så og si rustfri 1990 Golf GL 1,6 D-turbo som bare trengte en ny eksosventil og registerreim, også den fikk han for 5000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...