Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kjøper folk her skopusseutstyr o.l.? Begynner å gå tom for en del saphir-produkter, og det er ganske lenge siden sist jeg kjøpte.

 

Om man skal ha Saphir er det vel mest nærliggende å bestille fra Valmour, som produserer sakene.  Da har man også tilgang på det fulle utvalget deres.  Jeg bestiller alltid derfra og har alltid fått kjappe svar på spørsmål, glimrende service og rimelig frakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mine rm var greie første vinteren. Den andre vinteren hadde jeg slitt bort nesten alt sporet under, og da var de livsfarlige. I likhet med Herr Brun har jeg en eller annen gummisåle.

 

Min er helt OK på vinterføre. Har en eller annen gummivariant.

Merkelig, ettersom jeg ikke har brukt mine i særlig stor grad og dermed ikke kan sies å være slitt. Veldig kjedelig, siden de er ypperlige å bruke på litt sørpete føre og jeg pleier å behandle skinnet slik at alt av vann preller av.

 

Kan det være en idé å ta de til en skomaker for å endre noe på sålen? Aner ikke hva en skomaker kan gjøre for å få til det, men slik det er nå er det jo med livet som innsats å går rundt med de.

 

 

Jeg tror ikke det er så mye som en skomaker kan gjøre med sålen som er på for å få den mindre glatt. Det du kan gjøre er å få lagt på en ny/annen såle. Det er noe som må gjøres ved jevne mellomrom uansett.

Lenke til kommentar

Mer skomakerspørsmål: Jeg er i Oslo og har et par Cheaney-sko som trenger nye såler. Ikke kjøpt av Dagestad, så det utgår vel. Hva er brukbare steder å gå for noe slikt da?

Jeg ville ringt Dagestad og hørt. Mest sannsynlig så tar han ikke i mot skoene, men jeg er ganske sikker på at de som jobber der har god oversikt og kan henvise deg til noen andre.
Lenke til kommentar

 

Mer skomakerspørsmål: Jeg er i Oslo og har et par Cheaney-sko som trenger nye såler. Ikke kjøpt av Dagestad, så det utgår vel. Hva er brukbare steder å gå for noe slikt da?

Jeg ville ringt Dagestad og hørt. Mest sannsynlig så tar han ikke i mot skoene, men jeg er ganske sikker på at de som jobber der har god oversikt og kan henvise deg til noen andre.

 

 

Ifølge nettstedet til Dagestad reparerer de sko kjøpt annetsteds, bare til høyere priser.

 

Verkstedinfo

 

Direkte billig er ikke akkurat, så om en tur til Fredrikstad ikke avskrekker så kan jeg anbefale skomakermesteren jeg bruker:

 

Skomaker'n i Fredrikstad

 

Tom Mossik er fullt utlært i faget, akkurat som Dagestad, med fartstid i Nottingham.  Jeg har ennå ikke hatt et fullstendig såleskift på noen av parene mine, men ble forespeilet 800-1000 kroner for skifte av eller til Dainite.  Tar du toget har du da spart inn rundt et laken sammenlignet med Dagestads priser.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

 

 

Mer skomakerspørsmål: Jeg er i Oslo og har et par Cheaney-sko som trenger nye såler. Ikke kjøpt av Dagestad, så det utgår vel. Hva er brukbare steder å gå for noe slikt da?

Jeg ville ringt Dagestad og hørt. Mest sannsynlig så tar han ikke i mot skoene, men jeg er ganske sikker på at de som jobber der har god oversikt og kan henvise deg til noen andre.

 

 

Ifølge nettstedet til Dagestad reparerer de sko kjøpt annetsteds, bare til høyere priser.

 

Verkstedinfo

 

Direkte billig er ikke akkurat, så om en tur til Fredrikstad ikke avskrekker så kan jeg anbefale skomakermesteren jeg bruker:

 

Skomaker'n i Fredrikstad

 

Tom Mossik er fullt utlært i faget, akkurat som Dagestad, med fartstid i Nottingham.  Jeg har ennå ikke hatt et fullstendig såleskift på noen av parene mine, men ble forespeilet 800-1000 kroner for skifte av eller til Dainite.  Tar du toget har du da spart inn rundt et laken sammenlignet med Dagestads priser.

 

Overskriften på den første linken din er: 

VI TAR FOR ØYEBLIKKET, UTEN UNNTAK, KUN INN SKO KJØPT HOS OSS

 

:) :) :)

 

Men takk for Fredrikstad-tipset! Jeg er der med ujevne mellomrom, og lurer på om det kanskje er en god idé å vente på neste tur dit.

 

Ingen som har erfaring med disse?

Endret av Kaplan
Lenke til kommentar

Overskriften på den første linken din er: 

VI TAR FOR ØYEBLIKKET, UTEN UNNTAK, KUN INN SKO KJØPT HOS OSS

 

:) :) :)

 

Men takk for Fredrikstad-tipset! Jeg er der med ujevne mellomrom, og lurer på om det kanskje er en god idé å vente på neste tur dit.

 

Ingen som har erfaring med disse?

 

 

Bugger.  Beklager, jeg leste ikke siden, bare kopierte linken.  Det var ikke noe caveat der sist jeg faktisk leste den, men det er lenge siden.  Uansett, med tanke på de stive prisene er det greit nok.  Å betale prisen på et nytt par Loake for helsåling av et par gamle sko er ganske så uaktuelt.

 

Everest Sko er det første gang jeg hører nevnt, så null info herfra.  Det hadde dog vært interessant å få vite litt om skoene deres.  Hvis det er deres egne som selges på nettstedet så virker de alt for billige til å være produsert på tradisjonelt vis.

 

Noen som har tips til chukkas/desert boots, hva enn man måtte kalle det, til hverdags, altså ikke sånn super fine Loake. 

Heller ikke Clarks, da jeg syntes silhuetten på dem ikke er så fin. 

 

Nå kan vel Loake knapt kalles "superfine" med mindre man stiller temmelig lave krav til skoene sine.  Ellers er Sanders Bertie og Harry absolutt å anbefale.  Svært god kvalitet og svært moderate priser i forhold til hva man får for pengene.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Everest Sko er det første gang jeg hører nevnt, så null info herfra.  Det hadde dog vært interessant å få vite litt om skoene deres.  Hvis det er deres egne som selges på nettstedet så virker de alt for billige til å være produsert på tradisjonelt vis.

Nei, jeg har heller ikke vært borti dem, bare fant dem med et nettsøk. Det står at de reparerer sko, og hvis de er i stand til å faktisk lage sko, bør jo omsåling være innenfor hva de får til. Men, som du sier, det virker nesten mistenkelig billig. Skal forsøke å legge turen innom dem og titte litt en dag.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Noen som har tips til chukkas/desert boots, hva enn man måtte kalle det, til hverdags, altså ikke sånn super fine Loake. 

Heller ikke Clarks, da jeg syntes silhuetten på dem ikke er så fin. 

 

Nå kan vel Loake knapt kalles "superfine" med mindre man stiller temmelig lave krav til skoene sine.  Ellers er Sanders Bertie og Harry absolutt å anbefale.  Svært god kvalitet og svært moderate priser i forhold til hva man får for pengene.

 

 

De skoene Loake har med 6 lissehull istedenfor 4 er jo ganske finslige spør du meg! Det er klart dem blir mindre fine over tid da. 

Syntes ikke slike sko med kun 4 lissehull er noe fine, men siluhetten på de Sanders skoa var jo fin. 

Har noen Filippa K Owen suede sko som er 5 år gamle, men de er så slitt... 

 

Noen som har prøvd Bobbies? 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...