Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Tenker kjøpe disse, har dere noen meninger om kvaliteten? http://www.herringshoes.co.uk/herring/dune_desert-boot/brown-suede

Kreperer de etter en vinter, eller kan de holde seg piano noen år fremover?

 

Med såler i crépe (myk gummi) vil de neppe holde mer enn èn sesong på norske forhold.  Crépe slites mye raskere enn en vanlig gummisåle og i tillegg vil sålen etter kort tid bli uhyggelig glatt på vinterføre.  I tillegg er semsket skinn ikke noe noe som tåler norske vintre spesielt godt med mindre du er svært selektiv med når du spenner dem på.

 

Om du er bestemt på at det være semsket vil Gosforth II være et mye bedre valg, men samme sko i vanlig lær vil garantert holde, og holde seg pene, mye lengre så lenge det er snakk om vinterbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Leter etter cognac-fargede pensko til min navy-fargede ToS-dress. De skal for det meste brukes til festlige og smått formelle anledninger. Kom over noen med litt oransje-skjær, som jeg likte. For oransje kanskje? http://www.miinto.no/p-532674-tiger-of-sweden-specter

 

Alt for shiny. Ser billige og dårlige ut.

 

Ta en kikk på de fra Mermin , alle der virker ti ganger finere enn de fra ToS.

 

Eller fra Herring, der har jeg handlet mye oppgjennom årene. De er flinke og helt greie i pris. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meermin hadde en periode noe veldig fint cognac-skinn. Om det er skikkelig viktig med cognac får du det imidlertid ikke der nå. Eik og kobber er imidlertid i nærheten, uten fullt så mye rødskjær.

 

Kan anbefale meermin. Har fem par sko derifra som jeg bruker jevnlig. Siste paret har blitt slitt helt ut, men det er snart fire år siden jeg kjøpte det og har brukt det veldig ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nettopp brukt en del tusenlapper på ny dress og tilbehør. Jeg ser nå at jeg også trenger nye sko, men har ikke så lyst å bruke så mye penger på de.. Det er greit om de ikke koster så mye, men jeg vil også at de skal vare - ellers kan billige sko bli dyre. Noen som har erfaring med Zara Man? Tenker spesielt på disse: http://www.zara.com/no/no/herre/sko/se-alt-%7C-fra-størrelse-39/sko-i-svart-skinn-med-spenner-c734091p3612053.html.

 

Jeg har sett litt på linkene over her, men med MVA ender de billigste parene fort på >2000 kr.

Lenke til kommentar

Vurderte faktisk de der, men størrelsen min er ute - og modellen er på vei ut(?). Blir heller ikke helt klok på skostørrelsene de bruker. Føttene mine er (rundstykker) 26 cm lengde og 9.5 cm bredde. Forsto det som at 26 cm blir EU 42 og UK 8, bredden er jeg mer usikker på. Vet ikke hvordan jeg oversetter fra cm, og de er vel også relative til lengden?

 

English              USA        EU

E - Narrow         E            5

F - Medium        EE         6

G - Wide            EEE       7

H - Extra Wide   EEEE     8

Endret av Leif-Reidar
Lenke til kommentar

Hvilken brukte du?

 

Når det gjelder skostørrelser må man nesten prøve seg fram litt. Du finner tabeller for det meste (husk at det er forskjell på US og UK), de forskjellige leverandørene har gjerne egne tabeller, men det er alltid små variasjoner. Skinn utvider seg, så sålenge du treffer på lengden kan du alltids håpe på at de former seg etter føttene dine uten å se altfor deformerte ut, det spørs litt hvor brede de er.

 

Det beste er jo selvsagt å prøve, men det kan bli litt jobb når man handler fra utlandet, samt at det vil koste litt i frakt.

 

Er det sko du ser for deg å bruke mye? Personlig bruker jeg svarte dressko så sjeldent at jeg ikke har giddet å investere så mye i det. Double monks er litt mindre formelt enn f.eks. oxfords da

Lenke til kommentar

Da er jo noe fra Herring greit. De er ikke de dyreste skoene man får tak i, men hvis du bestiller en modell som er laget i Storbritannia får du skikkelig håndverk, uten for mye lim og raske løsninger. Følg cm-målet på føttene dine da, og vurder om du vil prøve ut en bredere størrelse enn normalen. Tenk også litt på det med gummi- kontra lærsåle. En lærsåle tåler ikke så godt å bli våt, da slites den mye fortere ut. 

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Kontaktet Herring idag for å spørre om skostørrelser og da anbefalte de meg å prøve noen UK-sko først. Så jeg tok en tur i butikken og der kom jeg over et ganske fint par sko. Litt rart merkenavn, men skoene kjentes veldig behagelige og så ganske fine ut. Eneste problemet var at de kun hadde i brunt. Jeg er ganske fristet til å bare finne en butikk med de i sort og slå meg til ro med de.

https://feetfirst.no/steptronic-faro-sort-278527 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...