Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg må stikke innom hovedbutikken her en dag etter eg får lønn.

Men har på følelsen at det blir dyrt.

Barker er det eneste merket eg har funnet her i byen som har størrelser.

Bruker 46/47, så er vannskelig å finne fine ting som passer.

Har du erfaring med sko m/lærsåler? Opplevd at de små spikerne under riper opp gulvet? Dette er første paret mitt.

Lenke til kommentar

 

Eg må stikke innom hovedbutikken her en dag etter eg får lønn.

Men har på følelsen at det blir dyrt.

Barker er det eneste merket eg har funnet her i byen som har størrelser.

Bruker 46/47, så er vannskelig å finne fine ting som passer.

Har du erfaring med sko m/lærsåler? Opplevd at de små spikerne under riper opp gulvet? Dette er første paret mitt.

 

 

Legg på sparesåle i gummi hos en skomaker, så er problemet løst.  Skal skoene brukes på norsk føre er det uansett en nødvendighet om du ikke vil at sålen skal slites ut i løpet av relativt få måneder.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Yo! Jeg har kjøpt et par Barker Inverness, håndlagd i India. Disse har lærsåle, og de små spikrene som brukes til å feste hælen stikker såvidt ut. Jeg må være forsiktig når jeg bruker dem inne så gulvet ikke ripes opp. Tegn på dårlig kvalitet? Ellers virker de helt topp.

Aldri hørt om at de stikker ut, høres ut som om de ikke er banket ordentlig inn? 

Lenke til kommentar

Har de i suede, litt irriterende med G-wide størrelse, sizet en halv ned, og den passer, men følger ikke foten slik som F-wide laster gjør. Må bruke litt tykkere sokker for at den skal sitte riktig.

 

Bruker da 9,5F med normalt tynne sokker, kjøpte den i 9G. Lasten kunne og vært penere, siden den ser ganske brei ut på fremfoten syns jeg.

 

Resten er vanlig Loake kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har de i suede, litt irriterende med G-wide størrelse, sizet en halv ned, og den passer, men følger ikke foten slik som F-wide laster gjør. Må bruke litt tykkere sokker for at den skal sitte riktig.

 

Bruker da 9,5F med normalt tynne sokker, kjøpte den i 9G. Lasten kunne og vært penere, siden den ser ganske brei ut på fremfoten syns jeg.

 

Resten er vanlig Loake kvalitet.

Chatsworth du har da ? 

Lenke til kommentar

Var veldig uheldig da jeg åpnet en tung dør, og klarte å skrape borti Loake skoene mine. Skrapte da et hull på det glatte laget av skinnet på tuppen av skoen. Er det noe spesielt jeg kan gjøre her? 

 

Hvis skoen er i Corrected Leather - altså skinn som er sandet ned for å fjerne sår, uregelmessigheter og andre lyter, og deretter har fått påført en overflatefinish i kunstmateriale - så er det ingenting annet du kan gjøre enn å pusse dem.  En ødelagt overflatefinish kan ikke restaureres uten å sende skoene tilbake til fabrikk og trolig ikke engang der.

 

Sko i full-lær, hvor overflaten ikke er påført en ekstern finish i kunstmateriale, er langt mer tolerante når det gjelder skraper.  En runde med skokrem fjerner som regel så godt som alle spor av skader som ikke er altfor dype.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Tror det må være snakk om corrected leather siden det er et synlig "hull" på topplaget og mer "suede" aktig skinn under. Heldigvis er det mer diskret enn skoen i linken din PatSharpX, så utrolig kjipt det må være. Ble jo forsåvidt litt trist selv, men selv om det er veldig dyre sko så er dette sko jeg har kjøpt for å brukes. Får bare pleie de så bra jeg kan. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Eg må stikke innom hovedbutikken her en dag etter eg får lønn.

Men har på følelsen at det blir dyrt.

Barker er det eneste merket eg har funnet her i byen som har størrelser.

Bruker 46/47, så er vannskelig å finne fine ting som passer.

Har du erfaring med sko m/lærsåler? Opplevd at de små spikerne under riper opp gulvet? Dette er første paret mitt.

 

Det er veldig billig å få festet på en liten gummisåle under skoen om du bekymrer deg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...