Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutes ago, ilpostino said:

Den tidsregningwn er lite som ar vi ser på år 0 sin Christi fødsel for vår tidsregning. Muslimene har sin tidsregning med når deres profet ble født. 

År null i Islams kalender er satt til da profeten Muhammad utvandret (hijra) fra Mekka til Yathrib (Medina) og etablerte det første muslimske fellesskapet.

Skrevet
Gouldfan skrev (1 time siden):

Jeg og Kona (delvis) så The Accountant 2.

Den var meget bra, minnet litt om Equalizer 3 selvom den er mye mer brutal og mørk.

Jøss, har de laget en serie også som heter accountant?

• Hjerte 1
Skrevet
Atib Azzad skrev (22 minutter siden):

År null i Islams kalender er satt til da profeten Muhammad utvandret (hijra) fra Mekka til Yathrib (Medina) og etablerte det første muslimske fellesskapet.

Dette vet du mer om en meg. Poenget mitt var at forskjellige religioner har forskjellige tidsregninger med forskjellig opphav.

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, ilpostino said:

Dette vet du mer om en meg. Poenget mitt var at forskjellige religioner har forskjellige tidsregninger med forskjellig opphav.

Ja, det forstod jeg, men da slipper du å tro at Islams kalender begynner med fødselen av profeten Muhammad.

Skrevet
Nimrad skrev (2 timer siden):

Jøss, har de laget en serie også som heter accountant?

Sorry, jeg skrev i feil tråd..var ment for film tråden.

Skrevet
herzeleid skrev (På 8.6.2025 den 10.39):

Har registrert at det har vørt en del kritikk av Star Wars fra Disney, men for en som ikke er veldig inne i universet liker jeg Andor godt. Fortsatt et par episoder igjen av andre sesong men veldig fornøyd så langt. Virker som den har sammenheng med noen av filmene og så må kanskje se den etterpå?

Andor er nok det beste som er produsert. Se rogue one når du er ferdig med Andor. 

Mandalorian sesong 1 og 2 er knallbra. Finnes en del bra animert også, men det er langt i fra like bra som Andor. 

• Liker 2
Skrevet

Fikk endelig sett igjennom Andor sesong to. Veldig bra. Etter finalen var det bare å fortsette rett på Rogue One og så rett inn i A New Hope. 

Rogue One ble en enda bedre film etter å ha to sesonger med Andor bak seg, og jeg likte den filmen godt fra før også.

Skrevet
9 hours ago, ProphetSe7en said:

Har akkuratt sett Dept Q på netflix. Synes den var meget bra

https://m.imdb.com/title/tt27995114/

likte denne meget godt. 

Syns jeg så i rulleteksten at det var basert på ett eller annet fransk? Er det tv serie også, eller er det bøker. (Jeg gidder ikke lese bøkene, men om det er en tv serie med undertekster så jeg er interessert:)

Skrevet
bzzlink skrev (11 minutter siden):

likte denne meget godt. 

Syns jeg så i rulleteksten at det var basert på ett eller annet fransk? Er det tv serie også, eller er det bøker. (Jeg gidder ikke lese bøkene, men om det er en tv serie med undertekster så jeg er interessert:)

Bøker, og 6 filmer. Danske som nevnt av noen andre 

• Liker 1
Skrevet

Eg har kost meg ferdig med MobLand. En av de få seriene hvor eg så en episode helt ferdig med engang den var tilgjengelig. 

Noen som har sett en eldre serie som heter Cardinal (detektiv serie)? Sesong 4 ble nylig ferdig. Eg har sett 1 sesong no (kun 6ep per sesong), men håper de skrur opp litt ekstra i sesong 2. Karakterene var gode, så håper på en god villain. 

Skrevet
On 6/9/2025 at 9:43 PM, bzzlink said:

likte denne meget godt. 

Basert på en dansk bokserie og filmserie.

Har ikke sett ferdig serien enda, men synes nok kanskje de fire første filmene med Nikolaj Lie Kaas som Carl Mørck var bedre. Den første filmen er også basert på akkurat den samme historien som serien.

https://www.imdb.com/title/tt2438644/?ref_=tt_mlt_t_2

De siste filmene er laget av noen andre med Ulrich Tomsen i hovedrollen og er ikke i nærheten så bra som de fire første.  

Skrevet
8 hours ago, Comma Chameleon said:

Koser meg med Murderbot, men episodene er kriminelt korte. Uforståelig korte. 

Likte denne godt også. 
Hater serier som kommer ut ukentlig, og når episodene i tillegg er så korte som dette, så må jeg vente til alt er ute var min konklusjon

Skrevet (endret)

See på Apple tv er kult. Scifi fra Apocalyptisk framtid etter en virus pandemi som tok fra folk syner og drepte mesteparten som gikk tilbake til steinalder lignende samfunn.

Og alle hater de som kan se, og kaller de hekser og heretics.

Aquaman fyren spiller en av hovedrollene.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...