Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Over til noe annet Dusted med Lost stjernen på Max er stenkul, 70 talls handling ala Fast and the furious med kule biler og 70 talls mimring.

Bra bildekvalitet og lyd også om det er interessant. Skuespill i toppklasse.

Denne er kul ja. 👍 Digger settingen, kulissene, klærne og bilene. 😍

Bilkjøringen synes jeg var litt.. Jeg vet ikke.. Det virker litt "flatt" på en måte? Er all kjøringen cgi eller noe sånt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 6/2/2025 at 12:33 PM, Reg2000 said:

Jeg synes det er veldig bra at det finnes spill som tør vise noe annet enn en helt som dreper tusenvis av motstandere og til nød blir skutt i skulderen av den siste bossen.

Tar dette i spoilers:

Spoiler

Eg er 100% enig i dette, eg elsker når man får seeren til å føle seg nervøs for om hovedhelten faktisk er helt trygg. GoT gjorde dette bra, men forskjellen var at de hadde faktisk mange andre gode karakterer, det er det ikke i LoU2, og då blir det enormt tomrom som en ikke klarer å fylle. 

Ellie klarte ikke å bli interresant i sesong 2, eg synes hun gjorde en bedre figur i sesong 1,men det var litt av duoen som gjorde det hele bra med Joel. Gjorde meg ingenting at han døde, men oppfølgelsen av dette står dessverre til stryk. 

• Liker 2
Skrevet
ilpostino skrev (45 minutter siden):

Fikk sett ferdig de to siste episodene av The last of us, og jeg synes Ellie fremstod som skikkelig ufordragelig og usympatisk. 

Det er litt meningen tror jeg...

Skrevet (endret)
On 6/2/2025 at 7:43 AM, Nimrad said:

Spillet ble review-bombet av det jeg har lyst å kalle sinte, svette 4chan-gamere a la South Park duden som i stor grad ikke en gang hadde spilt spillet, men bare lente seg på lekkasjer av plotet. Det var absolutt ikke noe de skulle "lært av". Det fikk strålende kritikk over hele linja ellers.

Stereotypical gamer in South Parks' episode "Make Love, Not Warcraft",... |  Download Scientific Diagram

Det var også en del som ikke likte story, nye karakterer og ny retning. Det mener jeg er helt legitimt uten å måtte ty til like latterlige grøftementalitet som de man kritiserer.

Det er rimelig vanlig at man utvikler et nært forhold til story og karakterer i såpass gode spill så da kan det fort bli elsk/hat i en oppfølger. 

Så hvis man er en "svett 4-chan gamer ala south park dude" fordi man tør å ha egne meninger om en tittel som alle ble nærmest pålagt å skulle like hvis man ønsket å beholde Social Credits. Så tar jeg heller på meg den rollen enn å presses av mobben :)

Endret av Theo343
  • Liker 2
Skrevet
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Det var også en del som ikke likte story, nye karakterer og ny retning. Det mener jeg er helt legitimt uten å måtte ty til like latterlige grøftementalitet.

Det er rimelig vanlig at man utvikler et nært forhold til story og karakterer i såpass gode spill så da kan det fort ble elsk/hat i en oppfølger.

Så hvis man er en "svett 4-chan gamer ala south park dude" fordi man tør å ha egne meninger om en tittel som alle ble nærmest pålagt å skulle like. Så tar jeg heller på meg den rollen enn å presses av mobben :)

Ja, slik har online diskusjon blitt. Det går ikke an å ha "feil" meninger lenger uten å bli bombardert med projisering, gaslighting eller personangrep. "Åja, du liker ikke Bella Ramsey som Ellie, da må du være incel eller noe". Man så samme greia under den første sesongen. Nytta ikke å si noe negativt om episode 3 uten å først komme med en lang avhandling om at du absolutt ikke har noe imot homofile. 

Jeg synes det var skikkelig kjipt gjort å kvitte seg med hovedpersonen fra det første spillet bare et par timer inn i det andre. Det har ikke noe med hvorvidt personen Joel Miller fortjente det eller ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tar i spoiler om last of us

Spoiler

Tyckte det var rart at de tog död på Joel men det var nu i efterhand inte huvudproblemet jag har med serien.

Tyckte ikke det hände så mye, aktion scenene var ikke så spännande, det mest intressanta var bihistorierna och tillbaka blickarna. Sesong ett hade mye mer historier. Mye var lite väl orimligt. Ellie borde ha dödats flera gånger i sesongen. 

Hvis poängen är att visa noe angående en hämnd spiral så han det knappt starta innan sesongen var slut. Vad som händer i Seattle mellan grupperna der har också knappt begynt. 

Skrevet
Crooked Cracker skrev (19 timer siden):

Dæven, det føles så nylig at GoT var en aktuell ting.

Det føles så merkelig i retroperspektiv. Siste sesong, alle snakket om de første episode. Men etter den beryktede episoden der ingen så Moen ting så ble det var helt stilt. Tror de færreste brydde seg noe særlig når man kom til siste episode. Hvor mange har GoT reruns? 

Skrevet
1 hour ago, Sjørøver said:

Hvor mange har GoT reruns? 

Det er litt sånn med mye føler jeg. Dersom man ikke er fornøyd med avslutninga, så frister det ikke så mye å se hele greia på nytt. Sjølv om det tidlige materialet var bra. Eksempelvis Game of Thrones, Yellowstone, Lost eller Dexter. Alle serier jeg likte veldig godt starten av, men syntes ikke avlutninga på noen av dem var noe særlig. Da sitter det langt inne å ta et rerun. 

Sopranos mener jeg hadde en flott avslutning, samme med Breaking Bad og Bosch, så disse ser jeg lettere om igjen. Spesielt siden jeg veit at jeg likte slutten på dem. 

• Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (På 31.5.2025 den 20.45):

Greven av montecristo som @DukeRichelieu anbefalte er good shit etter første episode. En av mine favoritt historier. 

Edit: sett den ferdig nå. Får 8/10 av meg. Trekker en stjerne for en del av de yngre skuespillerene er rett og slett dårlige. En episode lider av dette. Jeg føler også at de gikk tom for penger mot slutten og at det skulle vært en episode til. Det finnes også en bok om det som inspirerte historien. Anbefales. 

Ikke ferdig enda, men godt ut i serien nå. Synes dette er strålende så langt. Enig med din 8/10. Nå kjenner jeg delvis til historien fra før i form av en film jeg så for mange år siden, men litt mer omfattende og interessant i serieformat :) 

Skrevet (endret)

Om dere likte The White Lotus, så synes jeg Sirens på Netflix er enda bedre... Med skuespillere stjerner og alt... Helt hinsides hilarious mellom fattige og rike og familiedrama.

Har akkurat begynt å se, det tar av. Personlig assistent lol... Get a life typ. Tenkte på hun rike da, ikke assistenten....

Julianne Moore bla som jeg digger i en av hovedrollene....

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet

Rådebank (serie på NRK)
Veldig sjelden blir jeg fanget av underholdning nok til at jeg ser uavbrutt i timevis.
Spesielt sesong 3 var bra, mye gode budskap som er sjelden for tiden, sloss for det du vil ha, ta initiativ, ta ansvar, bedre deg selv, det er greit å kjede seg og å være normal, god farsfigur, bra mannfolk.
Mye bra norsk musikk.

• Liker 3
Skrevet

Den ene niesen min elsket Rådebank, og den ble jo veldig positivt omtalt da den gikk på NRK. 

Det ser ut som en serie fra Alien-universet er på trappene. Gleder meg som en unge. 

• Liker 1
Skrevet
Nasjonalisten skrev (På 5.6.2025 den 9.54):

Rådebank (serie på NRK)
Veldig sjelden blir jeg fanget av underholdning nok til at jeg ser uavbrutt i timevis.
Spesielt sesong 3 var bra, mye gode budskap som er sjelden for tiden, sloss for det du vil ha, ta initiativ, ta ansvar, bedre deg selv, det er greit å kjede seg og å være normal, god farsfigur, bra mannfolk.
Mye bra norsk musikk.

Det der ut som Prime har en amerikansk versjon med en sesong. 

Clarksons farm sesong 4, en av prime sine mest populære serier, var underholdende nok. Et lite hakk ned fra tidligere år, men det går nok mer på hendelser utenfor Jeremy's makt. 

Skrevet
Sjørøver skrev (7 minutter siden):

Clarksons farm sesong 4, en av prime sine mest populære serier, var underholdende nok. Et lite hakk ned fra tidligere år, men det går nok mer på hendelser utenfor Jeremy's makt. 

Siste episodene kom ut i dag...

Har ikke sett noen av de ennå.
Blir nok på søndag. 

Skrevet

Fikk alle med seg Beef på Netflix?

Synes den var meget bra:

Beef | Netflix Official Site

Nevner den kun fordi den dukket opp på Netflix en dag jeg scrollet og jeg kom til å tenke på at jeg synes dette var en serie jeg ikke hørte så mye snakk om når den gikk. Er en stund siden jeg så den, men sterkt anbefalt fra meg i hvert fall. :) 

• Liker 1
Skrevet

Ellers noe bra å se om dagen? Har lyst å se noe skikkelig bra, men finner ikke noe spesielt.

Terskelen for å se TV har blitt høyere for min del. Det vil si, terskelen for spillefilmer/serier. Jeg gidder ikke se fiksjon uten det er godt laget og fengende. Da ser jeg heller en middels dokumentar.

Har fått et sterkt tips om Yellowstone fra et familiemedlem som har sett serien to ganger, samt alle spin-off seriene. Jeg så 3 episoder for et års tid siden, men lot meg ikke helt begeistre. Jeg vet dog at dramaserier kan ta tid, så jeg er villig til å prøve igjen...

Skrevet

For å utdype litt det jeg skrev over. Serien Beef var en slik jeg synes var vel verdt tiden min og hvor jeg virkelig ble engasjert i historien. 

Men mange andre serier greier bare ikke engasjere og man klør etter å fiske opp telefonen og doomscrolle samtidig. Da sitter man der bare og får egentlig svært lite ut av noe. 

Ser mest dokumentarer om dagen, men gikk litt tom der også. Kanskje Fantomet Phillip på NRK kan være verdt å se.

Skrevet
DukeRichelieu skrev (3 minutter siden):

Ellers noe bra å se om dagen? Har lyst å se noe skikkelig bra, men finner ikke noe spesielt.

Terskelen for å se TV har blitt høyere for min del. Det vil si, terskelen for spillefilmer/serier. Jeg gidder ikke se fiksjon uten det er godt laget og fengende. Da ser jeg heller en middels dokumentar.

Har fått et sterkt tips om Yellowstone fra et familiemedlem som har sett serien to ganger, samt alle spin-off seriene. Jeg så 3 episoder for et års tid siden, men lot meg ikke helt begeistre. Jeg vet dog at dramaserier kan ta tid, så jeg er villig til å prøve igjen...

Første halvdel av sesong 1 er so-so, det er mot slutten av s1 det blir bra. (For min del iallefall.)

Sett 1923?

Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Første halvdel av sesong 1 er so-so, det er mot slutten av s1 det blir bra. (For min del iallefall.)

Sett 1923?

Og så blir det veldig bra videre...? :) 

Jeg har jo nevnt i tråden før hvordan dramaserier krever tid for min del. Mad Men, Sopranos og Deadwood var alle serier hvor det tok opptil to-tre sesonger før det virkelig begynte å sitte.

Ikke sett 1923, nei. Det er vel en av spin-off seriene? Verdt å se den først tenker du?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...