Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Woff skrev (6 minutter siden):

Så akkurat ferdig 22 episoder av The Blacklist på Netflix. Altså sesong 9 da. Leste at det blir en sesong 10 også. Grei nok serie dette!
https://www.imdb.com/title/tt2741602/?ref_=ttep_ep_tt

 

Jeg datt litt av den serien etter sesong 3 tror jeg. Ble litt for mye av det samme følte jeg, samme prosedyre hver episode så og si. 

Synes premisset er ok men ble fort for tynt. Kan være jeg plukker det opp igjen en gang. 

Liker veldig godt skuespillerne sæ det står ikke på dem. Digger både virkelig kjemien mellom Elisabeth og Raymond. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er deilig når en serie kommer litt ut av det blå og er så bra!

Har sett "Inside Man" på Netflix denne uka. Gode skuespillere, men litt for enkel historie kanskje. Litt typisk Steven Moffat-greie. Historien har blitt gjort flere ganger før (uskyldige, vanlige folk havner i problemer, gjøre kriminelle ting, kommer seg ikke ut av det og vikler seg mer og mer inn i det), feks i Fargo, men gjøres det bra, er det veldig bra. Her blir det bare helt ålreit.  

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (16 minutter siden):

Yes, no, maybe, I don't know... Can you repeat the question?

Noen som skjønner hva det er jeg kan ha sett på Disney+ den siste tiden eller? 😛

Forløperen til Breaking Bad det ja :D 

Apropos serier, endelig fått sett det som er ute av Andor. Veldig positivt overrasket, ble veldig hekta på den. Etter skuffelsen som var Obi-Wan (klarte ikke fullføre den engang, elendig) så er det gøy med noe bra Star Wars. Morsomt hvordan Rogue One er en av de beste Star Wars filmene og så blir Andor en av de beste seriene. Er noe magi der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja der har de fått til noe veldig,veldig bra! Mesterlig skrevet og meget bra karakterer ute og går her. 3 episodes arcs kan nok for noen bli litt sånn opp og ned tempomessig, men jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det er nettopp dette som gjør serien så bra!
Man får virkelig uttelling for hvordan de bygger opp til det som skal skje! Sjeleglad for at det ble hele 12 episoder her sånn at serieskaperne får den tide de trenger!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ble trigget av at nyhetene snakket om The Amerikans fordi den ene spionen ble tatt på fersken nylig. 

Har tidligere sett serien men husker ikke om jeg så den helt ferdig. Men herregud for en god serie det er! 

Har drevet å binget serien nå en stund og jeg er bare helt sjukt imponert over denne serien. Det er veldig få serier som klarer å gjøre dette så bra. Må si det er på Le Bureau sitt nivå og det er vanskelig å komme til. Men foretrekker Le Bureau. Har lyst til å se den på nytt hele tiden men har sett den ganske nylig så jeg tenker jeg venter et år eller to. 

Om noen av dere ikke har sett den så kan jeg varmt anbefale begge seriene. The Americans dekker nok kanskje litt bedre Illegals, men føler Le Bureau dekker hele denne verdenen på en litt mer realistisk måte. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Seriøst? Den ble kansellert?!?!

Hva er greia med HBO og kansllere gode serier?? De gjorde det samme med Deadwood i sin tid og det var vel en av de beste på den tiden..

Jeg har egentlig aldri vært spesielt interessert i Westwood men har forstått det slik at det var mange som likte den. 

Hadde gitt mening å få ut den siste sesongen.. Men kanskje den ble for dyr for HBO. Lurer på hva seertallene sier, kanskje det har gått litt ned og det er grunnen til at de kansellerer den? Veldig synd for de som likte den. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (12 minutter siden):

Ramla helt av der også. At den nå er kansellert gjør at det frister svært lite å plukke opp serien igjen.

Som regel sjekker jeg om en serie har blitt kansellert før jeg begynner å se den. Har vært en del gode serier (som Colony) som har skuffet meg svært mye når det viste seg at den var kansellert.. 

Lenke til kommentar
b-real skrev (19 minutter siden):

Slutt på Westworld. Siste sesong var...tjaaa...men ville forsatt se resten 😕

https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/hbo-cancels-westworld-1235255955/

Hva faen.... Det der er latterlig. Serien har så klart endret seg en del siden første sesongen, men med tanke på nivået de har hatt så fortjente de i det minste en til sesong for å avslutte det.

Dagens nedtur :( 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (29 minutter siden):

Som regel sjekker jeg om en serie har blitt kansellert før jeg begynner å se den. Har vært en del gode serier (som Colony) som har skuffet meg svært mye når det viste seg at den var kansellert.. 

Veldig vanskelig å spå kansellering av serien tilbake i 2018 😛 Men jeg skjønner poenget ditt, jeg gjør det samme. 

EDIT: Herregud, det er altså over 4 år siden jeg såg på dennne serien. Hjelpe meg. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (14 minutter siden):

 EDIT: Herregud, det er altså over 4 år siden jeg såg på dennne serien. Hjelpe meg. 

Vi begynner å bli gamle! Må snart kjøpe meg rulator. :ninja:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...