Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

5 minutes ago, Nimrad said:

Det er som oftest sånn på "originale" serier, men om man kjøper rettigheter til en serie er det ikke like lett. Da må hvert enkelt land kjøpe rettigheter og kanskje har TV2 lyst å snappe opp noe f.eks.

Ser den, men tenker hovedsakelig på "originals" her. Hvis denne trenden fortsetter, så er det ikke lenge til det lønner seg å være pirat igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Dubious said:

Jeg synes Obi-Wan Kenobi er en grei serie, men kunne vært bedre.

 

5 hours ago, Tomeito said:

Synes e4 av Obi-Wan Kenobi bar mest preg av å være en mellomepisode før de to siste, men når det bare er 6 episoder har man egentlig ikke plass til en slik mellomepisode synes jeg. 



Jeg skjønner ikke hva skribentene driver med. Virker som om de har vært fulle eller rusa når de har skrevet dette. De har null respekt for canon. Man kunne kanskje tilgitt det om serien var skikkelig bra, men script er så ufattelig dårlig, og det er de fleste karakterene også. Mye skuespill er direkte cringey. Særlig av Moses Ingram. De mest interessante karakterene har allerede blitt drept eller glemt. Så langt har hver episode vært på en nedadgående bane.

Don't save us Obi-Wan Kenobi, we have no hope.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (6 minutter siden):

De har null respekt for canon.

Hvordan? 

 

Outlier616 skrev (7 minutter siden):

Mye skuespill er direkte cringey. Særlig av Moses Ingram

Synd og unødvendig at mange kommer med rasistiske kommentarer mot henne. Det fortjener hun ikke, eller noen andre forsåvidt. Det gjør at det er umulig å kommentere hennes karakter eller evner som skuespiller. Synes det er et stort sprik mellom det hun viser med ansiktet og stemmen. Snakker med "sint" stemme, mens ansiktet viser noe av annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Sjørøver said:

Hvordan? 

Er veldig mange eksempler på det, de bryr seg ikke engang om det de selv har vist i samme episode.. 

 

43 minutes ago, Sjørøver said:

Synd og unødvendig at mange kommer med rasistiske kommentarer mot henne. 

Ikke mange som gjør det. Det er Disney selv som har gjort det rasistiske med twitter uttalelsene, selv før serien kom ut. Så det plutselig ikke skal være lov å kritisere serien. Ehh.. 

Har ingenting imot Ingram, hun gjorde det bra i The Queens Gambit f.eks. Det er karakteren Reva som er problemet, men det er egentlig kun et lite problem i serien. 

Igjen er det Disney som blåser opp det og får det til at fansen liksom klager på henne, istede for serien. Vil faktisk si at det er Disney som er rasistisk da, ved å dra henne under bussen.. 

Endret av Curuion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke sett dette. Men hvorfor er det rasistisk å kritisere en skuespillers prestasjon?

Det er noen få som har sendt henne rasistiske bemerkninger, se link. På grunn av det så blir all kritikk mot henne kalt rasisme. Teit opplegg.

https://www.nzherald.co.nz/entertainment/ewan-mcgregor-blasts-star-wars-fans-sending-racist-messages-to-co-star/OVD6X2RUDWMEBB453D36SSN4XE/

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

https://www.screengeek.net/2022/06/09/obi-wan-kenobi-reva-spin-off-series-disney-plus/

Disney planlegger tilsynelatende en Reva spin-off. Det altså til tross for at karakteren er den verste i serien.

Disneys aksjekurs faller også til under hundre dollar i dag fra $185 i september ifjor. Selvsagt ikke bare på grunn av dette, men jeg tror investorer ser hvordan Disney turer frem og brenner et av sine største IP'er som de har betalt i dyre dommer for, og også brenner fanbasen sin, og det gjør dem nervøse.

 

EDIT

https://youtu.be/4Ur4ihYCXts

Obi-Wan Kenobi: How it should have ended

Dette var episode 4/6 og det er satire/parodi, med Vader og Reva, så ikke noen ekte spoiler. Velger alikevel å skjule thumbnail, men for de som har sett episode 4 tror jeg i stor grad vil være enige 😄

Endret av Outlier616
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at Disney-aksjen kan være i ferd med å kræsje. Det har vært mye uro internt i selskapet og mange har ment at Disney bør gjøre som Netflix og kaste woke folk overbord. I dag nådde aksjekursen 99 dollar, nesten en halvering fra september ifjor.

 

 

Endret av Outlier616
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (50 minutter siden):

Disneys aksjekurs faller også til under hundre dollar i dag fra $185 i september ifjor. Selvsagt ikke bare på grunn av dette, men jeg tror investorer ser hvordan Disney turer frem og brenner et av sine største IP'er som de har betalt i dyre dommer for, og også brenner fanbasen sin, og det gjør dem nervøse.

Det er vell litt mer enn det, parkene har i gått så veldig bra de siste årene. Det blir også mest sannsynlig slutt på særbehandlingen de har hatt i Florida. 

Men har de noe spennende som kommer fremover? Er det noe dere ser frem til? De overasket meg med Pam & Tommy serien, den var utrolig bra. Er en del Star Wars og kanskje noe Marvel(men de har skuffet til nå). Vi kommer ikke til å fornye abonnementet vårt når det går ut i desember. 

 

Lenke til kommentar

Venter også til ST4 er ferdig så blir det kutt en lang stund tenker jeg. Kjører heller videre med Apple TV+ og Prime eller noe slikt. Har HBO Max via internett abb. Jeg vurderer også å kutte ut Spotify til fordel for Deezer Premium (FLAC 1411Kbps) som jeg har brukt mer enn Spotify siste halvåret.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (På 7.6.2022 den 18.40):

Tja, jeg tenker jo mer på andre enn "gutta boys" - som serien nok passer. Serien er, synes jeg, for drøy for at feks 10åringer bør se den. Uten at jeg skal moralisere, men tror de bare ikke kommer til å forstå den. Poenget mitt var nok heller hvor voldsomt mye det var, ikke bare bannere og reklame på t-banen, men den svære statuen mitt ute på plassen foran Oslo S. 

 

Det er for øvrig alltid spennende å se hvilke serier som blir og ikke blir snakkiser og fenomener. 

Alt for drøyt for eldre også mener jeg, men det er min mening. Ondsinnet splatter og sexmisbruk er liksom ikke min greie, har ikke sett Squid Game heller, hørte rykter om barnehagedrap osv for moro skyld...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (40 minutter siden):

Ikke akkurat barnehagedrap, men det er en del død, drap og sånt som du nok ikke liker

Hørte det var en episode der spillerne var barn i barneskole eller barnehage og at det var realistisk splattervold og drap.

Jeg vet ikke om det stemmer.

Jeg synes Watchmen var bra, fordi moralen var ok... 

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...