Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, Mala said:

Det er vel hele poenget med Obi-Wan karakteren på dette tidspunktet i timelinen.

Tja, kan forstå det litt, men å være helt utrent og ikke brukt force på 10 år når man skal beskytte Luke og Leia ?

Han er jo helt ubrukelig.

I introen til episode 1 viste de jo den scenen med Yoda hvor han sa at Obi-Wan skulle trene mer, også lære seg å snakke med Qui-Gon, så hadde forventa at han fortsetta med det egentlig. Mulig det kommer senere da.

Endret av Curuion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disney har dessverre latt Kathleen Kennedy gradvis få mer innflytelse over Star Wars igjen, etter at hun nærmest fikk fyken etter mageplaskene som var den nye filmtrilogien.

I Obi-Wan fortsetter hun å dekonstruere Star Wars og rive ned alle heterofile, hvite menn og positive, maskuline, rollemodeller. Hun gjør Obi Wan til en gjestefigur i sin egen historie, kjører en bait and switch, og gjør ham til en trist, patetisk, ynkelig, person. Den ekte helten i serien skal selvfølgelig være en kvinne som er perfekt og ikke har svakheter. Denne gangen er hun også svart. Ekstra dydspoeng til Kennedy.

Mandalorian var skikkelig bra - først og fremst fordi Kathleen Kennedy var bannlyst fra å blande seg inn. I Boba Fett kan man så vidt merke innflytelsen hennes på noe av skrivingen. I Obi-Wan er den blitt mer utspekulert. Man kan nesten lures til å tro det er en god serie. Om det da ikke var for karakterdrapet av Obi-Wan.

Kennedy rævpulte Han Solo med den maktkåte pseudofeminist-straponen sin. Hun tok Luke Skywalker. Hun tok til og med en ny karakter, Poe. Og nå står Obi-Wan for tur. Ingenting er hellig.

Fuck Kathleen Kennedy. And Disney, too.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Curuion skrev (1 time siden):

Tja, kan forstå det litt, men å være helt utrent og ikke brukt force på 10 år når man skal beskytte Luke og Leia ?

Han er jo helt ubrukelig.

 

Igjen så misser du poenget. Han har i grunn koblet seg av hele force greiene i frykt for å bli detektert i tiden etter Revenge of The Sith . Dette er en kar med kraftig PTSD og mye konflikt i seg. At de viser den scenen hvor Yoda tar opp Qui-Gon blir det ett poeng ut av senere, det er jeg helt sikker på. På 10 år har han altså ikke greid å finne den sinnsroen til å beherske dette ut i fra hva Yoda fikk lært fra seg før de gikk hver til sitt. 

Han er nærmest ubrukelig ja, og det kommer jo frem veldig tydelig i episode 3 hvor han nærmest blir leket med av selvelste selvesten.

Endret av Mala
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Mala said:

Igjen så misser du poenget. Han har i grunn koblet seg av hele force greiene i frykt for å bli detektert i tiden etter Revenge of The Sith . Dette er en kar med kraftig PTSD og mye konflikt i seg. 

Nei, det er her som er problemet, de viser ingenting av dette. Det hadde jo vært en god storyline i seg selv, med å vise at han sliter med PTSD osv, men ved hjep av trening og meditasjon så har han kommet seg tilbake når det trengs. 

Reva har jo også mye traumer og konflikt i seg,  men hun klarer seg jo bra, bare fordi..  

19 minutes ago, Mala said:

Han er nærmest ubrukelig ja, og det kommer jo frem veldig tydelig i episode 3 hvor han nærmest blir leket med av selvelste selvesten.

Og det er største problemet i ep 3, utenom teleporteringene, Obi-Wan burde tatt ut inquisitors først og sett sterk ut, men allikevel blitt lekt med.

Han kan ikke engang snakke for seg lengre, er Leia som gjør det..

 

Må si meg enig med @Outlier616, ser ut som de ødelegger karakterer og lore for sin egen agenda. Er absurd å se hvor langt de drar det. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev (46 minutter siden):

Nei, det er her som er problemet, de viser ingenting av dette. Det hadde jo vært en god storyline i seg selv, med å vise at han sliter med PTSD osv, men ved hjep av trening og meditasjon så har han kommet seg tilbake når det trengs. 

Reva har jo også mye traumer og konflikt i seg,  men hun klarer seg jo bra, bare fordi..  

Og det er største problemet i ep 3, utenom teleporteringene, Obi-Wan burde tatt ut inquisitors først og sett sterk ut, men allikevel blitt lekt med.

Han kan ikke engang snakke for seg lengre, er Leia som gjør det..

 

Må si meg enig med @Outlier616, ser ut som de ødelegger karakterer og lore for sin egen agenda. Er absurd å se hvor langt de drar det. 

Viser ingenting av hva? PTSD og hvorfor? Det er vel ganske opplagt hvorfor Obi-Wan er der han er i dag mentalt og fysisk. Har man sett Revenge of The Sith er det vel rimelig klart hvorfor.  Obi-Wan er vel uansett ikke i stand til å ta ut noen av inquisitorene slik han er nå, i hvert fall ikke etter sjokket av å vite at hans tidligere elev fortsatt er i live, som han selv lemlestet og etterlot for å dø. 

Det jeg er spent på er hvordan hans neste og (og siste?) møte med Vader blir, frem til A New Hope hvor Vader sier følgende

"
I've been waiting for you, Obi-Wan. We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you I was but the learner. Now, *I* am the master."


Hva er det Obi-Wan henter ut av seg selv for å fremstå som overlegen? Om de velger å vektlegge dette nå vil jo vise seg. Sitatet er jo korrekt og gir mening om man tenker direkte på Revenge of The Sith.

Endret av Mala
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Har sett Obi-Wan episode 1-3 igjen nå sammen med samboer.

1. Third sister virker helt tilbakestående når hun snakker på den måten hun gjør. Veldig sakte, merkelig. Det hadde kanskje fungert om hun var veldig skummel, men det er hun ikke.

2. Leia må være verdens smarteste barn. Hun forstår ting som jeg tror mange voksne ville hatt problemer med.

3. Det er uansvarlig av Obi og ikke ha trent med lyssabelen sin de siste 10 årene. Han er der på et oppdrag. Han bruker en teknikk som krever at han bruker "force" aktivt. Han burde virkelig ha lært seg et alternativ. 

4. Hayden gjør en veldig god figur.


Kommer tre episoder av The Boys i morgen, gleder meg stort. Den har fått god kritikk på flere hold.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Mala said:

Viser ingenting av hva? PTSD og hvorfor? Det er vel ganske opplagt hvorfor Obi-Wan er der han er i dag mentalt og fysisk. Har man sett Revenge of The Sith er det vel rimelig klart hvorfor.  

Er ikke så flink til å forklare, og vi snakker nok forbi hverandre. Jeg tenker mest på hvordan det burde vært for at det skal gi mening til New Hope. Men er jo noen episoder til så.. 

 

42 minutes ago, Mala said:

"I've been waiting for you, Obi-Wan. We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you I was but the learner. Now, *I* am the master."

Ja, så egentlig burde Obi-Wan vært overlegen, eller ca på samme nivå her i episode 3.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Sjørøver said:

2. Leia må være verdens smarteste barn. Hun forstår ting som jeg tror mange voksne ville hatt problemer med.

Hehe ja, Leia gir ikke så mye mening, går fra veldig smart i en scene til dum i neste. Men tror de hinter til at hun er force-sensitiv. Ødelegger mer lore hvis de bygger videre på det..

 

12 minutes ago, Sjørøver said:

Kommer tre episoder av The Boys i morgen, gleder meg stort. Den har fått god kritikk på flere hold.

Ser veldig fram til denne, men venter til alt er ferdig jeg. 

Lenke til kommentar
Curuion skrev (17 minutter siden):

Er ikke så flink til å forklare, og vi snakker nok forbi hverandre. Jeg tenker mest på hvordan det burde vært for at det skal gi mening til New Hope. Men er jo noen episoder til så.. 

 

Ja, så egentlig burde Obi-Wan vært overlegen, eller ca på samme nivå her i episode 3.

Ja sånn å fortså ja, jeg er  spent på hvordan den "trasige" kampen i A New Hope gir mening sånn sett. 

 

The Boys ser jeg mektig frem til, den er helt suveren!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mye å se fram til nå. Enda ikke begynt nyeste sesong av Stranger Things og The Boys. Så første episode av Obi Wan igår. Helt grei, men håper den tar seg opp mer.

Har igjen å få sett siste sesong av Peaky Blinders og The Last Kingdom ( som ikke er på norske Netflix...)

Og har pløya meg gjennom de fire første sesongene av Better Call Saul på ca to uker😁😅🤓

Endret av ReaveЯ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (39 minutter siden):

Kommer begge til netflix på sikt, eller må jeg ut på bølgan blå? 

Peaky Blinders sesong 6 kommer på Netflix 10 juni. Regner med det gjelder den norske og da. Usikker med The Last Kingdom, men om du har VPN kan man se det på Netflix med ipen i ett annet land som f.eks USA eller England.. Så sesong 1-4 på den måten. 

Mener sesong 5 skal være på Netflix. Bare ikke norske.. Henger ikke mye på greip det.

 

 

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...