Filmvenn Skrevet mandag kl 11:17 Skrevet mandag kl 11:17 The Beast In Me var ikke sånn must-see, men som en som liker skuespillet til både Claire Danes og Matthew Rhys, så var dette overraskende underholdende. Å se Danes og Rhys sparre mot hverandre er så bra. Serien har en del motiv som gjentas, men det er ikke så krise her siden det fungerer, for det meste. Er også en del skuespillere her jeg liker slik som Tim Guinee, Jonathan Banks, Brittany Snow (hvor mange Netflix-serier er hun med i nå???) og David Lyons (THE CAPE!).
Curuion Skrevet onsdag kl 17:43 Skrevet onsdag kl 17:43 Ny Stargate serie! Heldigvis ikke reboot. Intressant at Roland Emmerich og Dean Devlin blir med også. https://www.gateworld.net/news/2025/11/amazon-greenlights-new-stargate-series/ 3 1
Duriello Skrevet onsdag kl 18:05 Skrevet onsdag kl 18:05 Curuion skrev (21 minutter siden): Ny Stargate serie! Heldigvis ikke reboot. Intressant at Roland Emmerich og Dean Devlin blir med også. https://www.gateworld.net/news/2025/11/amazon-greenlights-new-stargate-series/ Hell to the f***ing yes!! 1
Dubious Skrevet onsdag kl 19:03 Skrevet onsdag kl 19:03 Tror det ikke før jeg får se det. De har ikke engang begynt å finne skuespillere.
Sjalottløk Skrevet torsdag kl 03:22 Skrevet torsdag kl 03:22 Har sett tredje episode av Pluribus. Er ikke like overbesit over denne. Her er det bare et mysterium som ikke blir utforsketet? Jeg håper ikke dette er premisset til serien
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 05:55 Skrevet torsdag kl 05:55 Curuion skrev (12 timer siden): Ny Stargate serie! Heldigvis ikke reboot. Intressant at Roland Emmerich og Dean Devlin blir med også. Disse også heldigvis, dette er gode nyheter. Veteran Stargate writer and producer Martin Gero created the show and will helm it as executive producer and showrunner. Fellow Stargate alums Brad Wright and Joseph Mallozzi are also on board as producers. The new series will continue the franchise with the same universe, canon, and tone that made Stargate a global hit.
Sjørøver Skrevet torsdag kl 06:31 Skrevet torsdag kl 06:31 Filmvenn skrev (På 6.11.2025 den 9.47): Death By Lightning er gøy historisk drama Jeg kjenner at når ting er fokusert på amerikansk historie så er det turnoff med en gang. Uten direkte sammenligning så tittet jeg nettopp på National Treasure, serie og film, og det er så kjedelig med amerikansk historie. Serien er katastrofal. På nivå med unge macgyver. Filmvenn skrev (På 10.11.2025 den 13.47): Er litt vemodig til å bruke penger på å se noe fra TV2, spesielt etter denne idiotiske reklamekampanjen deres og ikke minst hvilke type mennesker kanalen tar med i sine programmer. Hvilke reklamekampanjer? Når ble det egentlig produsert noe bra serier i Norge sist? Når jeg leter nå så er fet stort sett de samme skuespillerene som bytter litt på om de er hovedperson eller ikke. Sjalottløk skrev (På 10.11.2025 den 23.49): Jeg mener Apple tar seg selv for høytidelig til å lage en noe banebrytende. De lager jo mye bra, men du har et poeng. Filmvenn skrev (På 13.11.2025 den 10.56): hvordan Jon Hamm fikk sin første og eneste pris for Mad Men med siste halvdelen av siste sesong. Det minner meg på, de feirer jul i den serien. Det gjør det til en juleserie. Rekker jeg alt før jul?
Nimrad Skrevet torsdag kl 06:39 Skrevet torsdag kl 06:39 Sjalottløk skrev (På 10.11.2025 den 23.49): Jeg mener Apple tar seg selv for høytidelig til å lage en noe banebrytende. Jeg skjønner hva du mener, men jeg mener de har motbevist det. Det virket litt sånn i starten, kanskje, med Ted Lasso, The Morning Show, CODA osv., men det er ikke lenger bare feel good, politisk høytidelig korrekte ting de viser. Ellers må vi ikke overdrive ordet «lage» her. Veldig mange serier, uavhengig av streamingtjeneste, er i praksis bare kjøpt inn. Det Apple hovedsakelig gjør riktig for tida er å bruke nok penger på riktig sted. 1
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 07:25 Skrevet torsdag kl 07:25 Sjørøver skrev (50 minutter siden): Når ble det egentlig produsert noe bra serier i Norge sist? Jeg synes kids in crime var ganske bra, et solid tidsbilde. Hellerudsvingen er jo underholdende, blir nok produsert en del bra, men personlig får jeg brekninger av nordisk krim. 1
Filmvenn Skrevet torsdag kl 08:35 Skrevet torsdag kl 08:35 (endret) On 11/10/2025 at 11:49 PM, Sjalottløk said: Jeg mener Apple tar seg selv for høytidelig til å lage en noe banebrytende. På en måte enig, men de lager noen veldig bra serier som Slow Horses, For All Mankind, Pluribus, The Studio og Shrinking. Føler det er kanskje lenge siden det har vært noe banebrytende på TV, fordi det er mer fokus på IP og mindre budsjetter. Men samtidig mye solid fra Shogun til The Pitt. 2 hours ago, Sjørøver said: Jeg kjenner at når ting er fokusert på amerikansk historie så er det turnoff med en gang. Uten direkte sammenligning så tittet jeg nettopp på National Treasure, serie og film, og det er så kjedelig med amerikansk historie. Serien er katastrofal. På nivå med unge macgyver. Hvilke reklamekampanjer? Når ble det egentlig produsert noe bra serier i Norge sist? Når jeg leter nå så er fet stort sett de samme skuespillerene som bytter litt på om de er hovedperson eller ikke. De lager jo mye bra, men du har et poeng. Det minner meg på, de feirer jul i den serien. Det gjør det til en juleserie. Rekker jeg alt før jul? Skjønner ikke helt greia her. National Treasure til amerikansk historie. Om du ikke liker amerikanske historie, ok det. Hvorfor se eller kommentere på en serie om det da? Angående reklamekampanjen skrev jeg det tilbake noen sider her i tråden. Vi har jo nettopp fått Ølhunden Berit. Som har fått flere priser allerede i utlandet - fortjent. Og gode anmeldelser her hjemme. Både på grunn av plottet, tematikken og utførelsen, men også skuespillet til spesielt Anders Bassmo og Jonas Strand Gravli. At det brukes mye av de samme skuespillerne i Norge er ikke et stort problem hvis seriene vet å bruke dem. Aldri vært noe fan av Jakob Oftebro før, men elsker hva han gjør i Kids in Crime. I tillegg nevnte Kids in Crime her som fanger tiden den er satt til så utmerket. Og selv om jeg var litt mindre fan av sesong 2, så var det fremdeles gode saker. Men skal sies at det har vært noe ræl siden pandemien ved unntak av kanskje Pørni og Rådebank. Siste sesongen av Exit var jo ganske ræl. Endret torsdag kl 08:51 av Filmvenn 1
Lena Revanscar Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ryktes om ny sesong med Alien Earth. Vi har sett den flere ganger. Drukner i AI, noen som kan bekrefte / avkrefte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå