Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker folk for å strømme til tv? Jeg har en smart tv som er et sorgens kapittel. Fungere særdeles dårlig, og blir bare værre for hvert år som går. Vurderer å skaffe en nvidia shield, men den er så gammel at jeg blir litt skeptisk.

Skrevet
42 minutes ago, Sjørøver said:

Hva bruker folk for å strømme til tv? Jeg har en smart tv som er et sorgens kapittel. Fungere særdeles dårlig, og blir bare værre for hvert år som går. Vurderer å skaffe en nvidia shield, men den er så gammel at jeg blir litt skeptisk.

Nvidia shield eller apple tv er det du vil ha, alt etter hvilket økosystem du har fra før. Nvida shield funker fortsatt gull, selv om den er gammel.

• Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (52 minutter siden):

Shielden er helt sjef den, har ikke prøvd apple greier, så kan ikke sammenligne, shielden trenger dog en restart engang i blant, men det er det eneste negative jeg har å melde. 

Skrevet
Jotun skrev (På 17.6.2025 den 15.28):

Sesong 2 av 1923 var meget skuffende......

Startet bra for min del, men siste episode var en nedtur. 👍 Litt rushed?

Skrevet (endret)

Det ble også alt for mye negativt. Hele tiden.

Spoiler

Skjønte ikke bæret av indianer historien heller. Her må eg ha gått glipp av poenget. Tynn tynn henvisning til at hun er i slekt med Tomas rainwater i Yellowstone. Men det er rimelig dårlig knyttet sammen syns eg 

Men det dårligste er oppbyggingen til at spencer kommer. Så fyrer han 17 pistolskudd og alt løser seg. Makan så skuffende.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (11 minutter siden):

Det ble også alt for mye negativt. Hele tiden.

Vis skjult innhold

Skjønte ikke bæret av indianer historien heller. Her må eg ha gått glipp av poenget. Tynn tynn henvisning til at hun er i slekt med Tomas rainwater i Yellowstone. Men det er rimelig dårlig knyttet sammen syns eg 

Men det dårligste er oppbyggingen til at spencer kommer. Så fyrer han 17 pistolskudd og alt løser seg. Makan så skuffende.

Jepp. 👌🙂

Men resten, bortsett fra det som er nevnt var jevnt over en højdare for min del. 

Skrevet

Har man iPhone og skal strømme vanlige tjenester, så er det vel Apple tv. 

Syns Chromecast funker bra også. Litt treg respons av og til er eneste.

Skrevet
Jotun skrev (2 timer siden):

Den fungerer dårlig til tider på den som innebygd i TVen. Irriterende greier. 

@skaftetryne32 @strike_ jeg har satt meg bedre inn i det nå. Ser at shield tilbyr en del ting jeg ikke bryr meg noe særlig om. Tror jeg går for en billigere sak, og kjøper den nye shielden når den en gang kommer. 

Har sett på denne: https://www.kjell.com/no/produkter/lyd-og-bilde/tv-og-tilbehor/digital-tv/set-top-boks/strong-leap-s3-pro-google-tv-boks-p66354?srsltid=AfmBOor2JPwxBsWC9EYT8L8geno_9Htag3g1IUHTlhwASNT_vVifB_BRyZs

Skrevet (endret)

Ja har vært borti et par innebygde. De er ofte sørpe trege. Men har en på rommet på jobb. Ekstern enhet som kobles til hdmi.

Men dette er en rimelig måte å få streamet. Apple tv har vel noe høyere oppløsning?

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457#specifications

Billig 4k strømmer. Men kanskje ikke om man skal ha det til hjemmekinoen 🤷

Endret av Jotun
Skrevet
On 6/17/2025 at 6:30 PM, Nimrad said:

Jeg koste meg ferdig med MobLand, så fortsatte jeg på Dept Q. Fått sansen for god «krim», hva skal jeg fortsette med?

Likte ikke MobLand. Litt synd, siden det er gode skuespillere og mye ressurser som står bak. Liker settingen i London også etter at jeg har sett Gangs of London, dog, siste sesong av den var skuffende synes jeg. Nei, jeg misliker at disse store produksjonene ikke greier å leve opp til forventninger eller foregående sesonger.

Krim og krim, men du kan sjekke ut TIme. https://www.imdb.com/title/tt13138834/?ref_=ttep_ov_bk
Britisk fengselserie som jeg likte ganske godt. Har derimot ikke sett sesong 2, som jeg nå ser finnes. Ser derimot ikke ut som den får så gode anmeldelser

Skrevet

Dept Q på Netflix.

Hvorfor så jeg denne serien ferdig? Hele 9 episoder!

En desillusjonert politimann, Carl Morck, er tilbake på jobb etter et alvorlig skytedrama. Han tar mye av plassen i denne serien, er udelt negativ og forsurer miljøet rundt seg. Jeg tror det er ment som underholdning, all banningen og skittkastingen, men ikke hva jeg vil ha, når jeg setter på en serie for å koble av i fra hverdagen. Eller at blandingen av realisme og underholdning ikke fungerer for meg.

Lyspunktet er kompanjongen til Carl, en syrisk asylsøker med navn Akram, som lurer seg inn via data-avdelingen og får stillingen via tilfeldigheter. Han viser seg å ha vært politimann i Syria og er motstykket til Carl. Dessuten Rose, som også er en ganske artig figur. Jeg ville hatt mer fra de obligatoriske samtalene Carl har med psykologen. Han boikotter timene så mye han klarer, på tross av at han lider av alvorlig PTSD.

Sammen løser de en sak fra lagerrommet i kjelleren på politistasjonen. En advokat har vært sporløst forsvunnet i fire år. Hun blir plaget og pint i noe som ligner en u-båt av en eldre, hevnlysten og sadistisk dame. Litt Charlie og sjokoladefabrikken-følelse uten at den når opp i det hele tatt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 6/6/2025 at 11:04 PM, Nimrad said:

Det har null å gjøre med å tørre noe som helst. Dette var det motsatte av å tørre å ha egne meninger. All legitim kritikk druknet totalt i en bevegelse som ikke en gang hadde spilt spillet, men bare spredde hat, falske anmeldelser og ingenting konstruktivt. Til og med positive anmeldelser bare druknet. De eneste som har pålagt noen som helst å like noe for Social Credits, det er 4chan-gamerne selv. Ingen er mer hårsåre enn de. 

Det høres ut som de mest emosjonelle og hårsåre er de som omtaler (ikke nødvendigvis deg) disse såkalte 4chans som jeg ikke aner hvem faktisk er. Det er alltid trist når irrasjonelle og emosjonelt umodne individer spammer steder som steam og lignende med ren trolling.

Men da har vi atadfestet at vi ikke snakket om den samme kritikken. For det er jo tilfelle at den legitime kritikken også druknet i emosjonelle angrep fra andre siden.

Endret av Theo343
Skrevet
Subara skrev (På 23.6.2025 den 22.47):

Dept Q på Netflix.

Hvorfor så jeg denne serien ferdig? Hele 9 episoder!

Jeg synes denne var grisebra, beste jeg har sett siden Happy Valley. Den har da også fortjente 8.3 på IMDB. Hadde tenkt å se 1 episode en kveld men endte med 4 og fikk ikke lagt meg før 03:30 ;)

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (På 20.6.2025 den 20.09):

Har man iPhone og skal strømme vanlige tjenester, så er det vel Apple tv. 

Trenger ikke iPhone eller noen andre Apple-produkter for å ha god nytte av Apple TV, den står helt fint på egne bein. Har ikke vært borti noe som fungerer bedre, de innebygde appene i TVene er jo som regel rene sorgen i forhold. Min stedatter har en ny Samsung TV og hun må restarte TVen flere ganger i uka pga. trøblete apper. Det har aldri noensinne vært nødvendig på noen av mine 4 Apple TV-bokser. 

En bonus er at når man installerer en app på en av de så installeres den også på de andre, og endringer på forsiden synkroniseres også. 

Skrevet

Enig i alt. Resten du sier gjelder forøvrig også den mye rimeligere Chromecast enheten. Som gjør innlogging etc til plug and play om man har Google konto.

Eg har flere Apple tv og en Chromecast. Fornøyd med alle.

Skrevet
17 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Trenger ikke iPhone eller noen andre Apple-produkter for å ha god nytte av Apple TV, den står helt fint på egne bein. Har ikke vært borti noe som fungerer bedre, de innebygde appene i TVene er jo som regel rene sorgen i forhold. Min stedatter har en ny Samsung TV og hun må restarte TVen flere ganger i uka pga. trøblete apper. Det har aldri noensinne vært nødvendig på noen av mine 4 Apple TV-bokser. 

En bonus er at når man installerer en app på en av de så installeres den også på de andre, og endringer på forsiden synkroniseres også. 

samsung tizen os bør man unngå, er stort sett bare knot og trøbbel hele tiden, android/ios baserte apper får oppdateringer mens tizen virker den korte stunde jeg benyttet de til å aldri oppdatere seg og man er prisgitt OS-oppdateringer fra produsenten...og TV'er får IMO ikke alltid noe særlig oppdateringer.

Ferdig med Mad Men...jeg kan ikke si at jeg husket noe som helst av siste sesongen egentlig fra før av. Har kanskje ikke stått seg like bra men forsatt god kvalitet.

Clarksons S04 var forutsigbar men kos allikevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...