Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8800 Series driverne fungerer utmerket ihvertfall. Knuser min gamle 3DMark score.

7905247[/snapback]

 

Da kan ikkje den gamle scoren din være serlig bra :dontgetit:

7905411[/snapback]

 

Åh ? 8925 i 3DMark06 er ganske bra. Er ikke mange over meg i highscoren med samme speccen min. Er 4-5stk og de har overklokket skjermkortet sitt, jeg har ikke ;)

 

Må husk jeg kjører 64bits Vista på en 64bits CPU (Core 2 E6600). Det er VESENTLIG stor forskjell tro du meg.

Lenke til kommentar

 

Har 10 års erfaring med pc innen IT, support, og konsulent. Dessuten er jeg MCP/MCSE og div. andre ting. Så jeg skulle være kvalifisert til å klare å bruke en pc gitt  :thumbup:

7904916[/snapback]

 

Da burde du også være istand til å skjønne hvor mange årsverk det går med for å lage en driver. Og disse årsverkene krever folk med spesialistkunnskap. Nytter ikke å dytte på flere, siden det går bort mer tid til opplæring enn det som kommer tilbake av praktisk nytte.

 

Og hvis Vista hadde vært fullt så ferdig som du antydet i en annen post så hadde garantert ikke Microsoft utsatt lanseringen av Home og Ultimate versjonene til etter det viktige førjulssalget.

 

--

 

En kvinne bruker 9 måneder på å produsere et barn, uansett hvor mange mann du setter på saken.

Lenke til kommentar
8800 Series driverne fungerer utmerket ihvertfall. Knuser min gamle 3DMark score.

7905247[/snapback]

 

Da kan ikkje den gamle scoren din være serlig bra :dontgetit:

7905411[/snapback]

 

Åh ? 8925 i 3DMark06 er ganske bra. Er ikke mange over meg i highscoren med samme speccen min. Er 4-5stk og de har overklokket skjermkortet sitt, jeg har ikke ;)

 

Må husk jeg kjører 64bits Vista på en 64bits CPU (Core 2 E6600). Det er VESENTLIG stor forskjell tro du meg.

7905480[/snapback]

 

Det hjelper lite med 64bit cpu når man kjører 32bits programvare (3dmark) :)

Lenke til kommentar

Vel det var ikke meningen å være guide heller. Jeg jobber med dette og testet ytelse på flere maskiner og oppsett. Core 2 prosessorene sliter litt under XP, særlig hvis du multitasker mellom mange programmer. Med Vista merker man fort at dette går ufattelig mye raskere. Prosessoren tenker ikke engang når du jobber med photoshop, åpner spill, åpner winamp samtidig. Jeg ble veldig imponert ihvertfall. Var sånn opprinnelig jeg mente Core 2 ville fungere, men under XP er den som sirup syns jeg.

 

64 Vista, yeah baby ! :)

Lenke til kommentar

Altså, nVidia har vist om Vista lenge, ja, men de har ikke vist nøyaktig hva de måtte endre på før en liten stund før betaene kom. Dessuten er det MASSE som skal skrives om, er ikke som i XP-drivere, bruker gamle koden, bare legger til litt extra, Vistadriverne må startes fra scrath, og når de ble ferdige, la de dem på nett. nVidia kunne jo ikke vite om alle feilene før de hadde lansert de nye driverne slik at folk kunne teste dem. Nå er sikkert nVidia klar over mesteparten av problemer, og jobber sikkert med saken. Så vent å se, det kommer nok brukbare drivere etterhvert.

Lenke til kommentar

Det gjelder jo ikke bare skjermkortdrivere, men lyddrivere også. Creative jobber jo overtid hver dag nå for å lage helt nye driverrutiner.

 

Men syns tråden er misvisende. Dette gjelder ikke for alle skjermkort. 8800 serien fungerer glimrende under Vista. Har ikke prøvd de gamlere Geforce kortene, de bruker andre drivere. Sikkert de som ikke er optimalisert enda.

Lenke til kommentar
Vel det var ikke meningen å være guide heller. Jeg jobber med dette og testet ytelse på flere maskiner og oppsett. Core 2 prosessorene sliter litt under XP, særlig hvis du multitasker mellom mange programmer. Med Vista merker man fort at dette går ufattelig mye raskere. Prosessoren tenker ikke engang når du jobber med photoshop, åpner spill, åpner winamp samtidig.  Jeg ble veldig imponert ihvertfall. Var sånn opprinnelig jeg mente Core 2 ville fungere, men under XP er den som sirup syns jeg.

 

64 Vista, yeah baby ! :)

7905777[/snapback]

 

selvfølgelig vil vista yte bedre enn XP i standard Windows programmer, XP er jo ikke engang dual core optimalisert.

 

så forskjellen med en gang. programmer som brukte 'maks' cpu under xp, brukte bare 50% av totale ytelsen på cpu, mens i vista er den på 100.

 

 

om ikke så sykt lenge knuser Vista, XP i alt.

Lenke til kommentar
Vel det var ikke meningen å være guide heller. Jeg jobber med dette og testet ytelse på flere maskiner og oppsett. Core 2 prosessorene sliter litt under XP, særlig hvis du multitasker mellom mange programmer. Med Vista merker man fort at dette går ufattelig mye raskere. Prosessoren tenker ikke engang når du jobber med photoshop, åpner spill, åpner winamp samtidig.  Jeg ble veldig imponert ihvertfall. Var sånn opprinnelig jeg mente Core 2 ville fungere, men under XP er den som sirup syns jeg.

 

64 Vista, yeah baby ! :)

7905777[/snapback]

 

selvfølgelig vil vista yte bedre enn XP i standard Windows programmer, XP er jo ikke engang dual core optimalisert.

 

så forskjellen med en gang. programmer som brukte 'maks' cpu under xp, brukte bare 50% av totale ytelsen på cpu, mens i vista er den på 100.

 

 

om ikke så sykt lenge knuser Vista, XP i alt.

7906320[/snapback]

 

Nettopp er det jeg prøver å si. Men enkelte reagerer tvert når noen uttaler seg om at 64bit er bedre pga en gammel artikkel de har lest for 2 år siden. Irriterer meg ufattelig mye. Core 2 på XP er og forblir gimped spør du meg.

Lenke til kommentar

Jag har installerat Svenska Vista Ultimate 64 Bit på ett Nvidia Nforce 4 moderkort med en Amd X2 S 939 CPu och ett Geforce 6 Gpu, det mesta fungerade klanderfritt och Vistas inbyggda drivers fixade det mesta.

 

Jag kompletterade med Vista Forceware Beta driver för GPU och en AC 97 Vista codec från moderkortstillverkaren.

 

Det finns dessvärre inte någon Nvidia Vista moderkortsdriver än. Grafikortsdrivern verkar inte stödja videospegling under dualscreen ännu dock

 

Jaf fick även Vista Ultimate 64 att fungera tillsammans med bootcamp under Mac OSX ( iMac C2D 24"), men det är en annan historia.. :innocent:

 

Ps Vista 64 bit är betydligt snabbare än mitt förra XP pro 32 bit...ds

Lenke til kommentar
At alt ikke er på plass til vista <15 dager etter release burde egentlig ikke komme som noen overraskelse på noen.

 

Nå har det jo vært ute versjoner av Vista i flere måneder. Så så veldig imponerende kjappe har de ikke vært. (men det er vel bedre enn mye annet vil jeg tro, ganske vittig hvor lite fornuftig forskjell det er mellom XP og vista også, tatt mengden arbeid lagt ned i OSet i betraktning...)

 

AtW

Lenke til kommentar
At alt ikke er på plass til vista <15 dager etter release burde egentlig ikke komme som noen overraskelse på noen.

 

Nå har det jo vært ute versjoner av Vista i flere måneder. Så så veldig imponerende kjappe har de ikke vært. (men det er vel bedre enn mye annet vil jeg tro, ganske vittig hvor lite fornuftig forskjell det er mellom XP og vista også, tatt mengden arbeid lagt ned i OSet i betraktning...)

 

AtW

7906691[/snapback]

 

Som du ser.. det er store endringer i OSet, men det ligger bak kulissene...

Lenke til kommentar
At alt ikke er på plass til vista <15 dager etter release burde egentlig ikke komme som noen overraskelse på noen.

 

Nå har det jo vært ute versjoner av Vista i flere måneder. Så så veldig imponerende kjappe har de ikke vært. (men det er vel bedre enn mye annet vil jeg tro, ganske vittig hvor lite fornuftig forskjell det er mellom XP og vista også, tatt mengden arbeid lagt ned i OSet i betraktning...)

 

AtW

7906691[/snapback]

 

Som du ser.. det er store endringer i OSet, men det ligger bak kulissene...

7906867[/snapback]

 

Det er ikke store nok til at sentrale ting for brukeren er forbedret fra det strengt tatt ganske primitive opplegget i XP. Om det er liten praktisk forskjell,så hjelper det ikke om de er "store ting som er endret".

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...