Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

Windows 98SE hadde best spillytelse en god stund etter at Windows 2000 kom, og Windows 2000 hadde bedre ytelse en stund etter at Windows XP ble lansert.

 

At Windows XP nå er mer egnet til spill en Windows Vista er dermed ikke unikt i historisk sammenheng, og det største problemet er at folk whiner så utrolig hardt om det.

7901675[/snapback]

Den første tiden etter jeg hadde anskaffet en rykende fersk XP Pro var det ingen spill som funket i XP. Etterhvert når ting kom på plass var det noen av favorittspillene mine som ikke startet i det hele tatt, mens andre fungerte greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows 98SE hadde best spillytelse en god stund etter at Windows 2000 kom, og Windows 2000 hadde bedre ytelse en stund etter at Windows XP ble lansert.

 

At Windows XP nå er mer egnet til spill en Windows Vista er dermed ikke unikt i historisk sammenheng, og det største problemet er at folk whiner så utrolig hardt om det.

7901675[/snapback]

 

Godt det finnes noen der ute som tenker litt lengre enn til nesetippen :thumbup:

7901681[/snapback]

So agreed. :thumbup:

Lenke til kommentar
Etter man har installert vista så vil man aldri tilbake til xp igjen gitt  :tease:

7901344[/snapback]

 

Hehe, så slutt å klag da :tease: Det finnes en veldig flott løsning på spill-problemet ditt, men når du ikke vil, ikke klag :tease:

7901378[/snapback]

 

Hva er løsningen? Jeg har vista og hva er løsningen din?

Lenke til kommentar
ahhhh er jo pokker ikke forskjel på Xp og Vista ytelse(ikke så jeg har marke) men Vista er jo mye bedre å, i både sikkerhet underholdning og utsende, eneste minus med Vista er at det enda er en del programer som enda ikke virker, men men

7901809[/snapback]

 

.... og drivere.

Lenke til kommentar
Raptor,08/02-2007 : 21:01]nVidia satser iallefall på Linux. De har nettopp annonsert sammarbeid med TransGaming, med mål på å gjøre det lettere å spille Windows-spill på Max (BSD) og Linux.

7901280[/snapback]

Det visste jeg ikke. Men dette høres svært positivt ut. nVIDIA har nok litt av hvert å bidra med. Forresten, hvis man har et problem med nVIDIA-driverne for GNU/Linux, FreeBSD eller Solaris kan man poste på www.nvnews.net. Det er linker til de respektive forum på samlesiden til Linux/UNIX-driverne på www.nvidia.com. Der kan man få svar fra de som faktisk er med å utvikle Linux/UNIX-driverne. Hadde selv et rart problem med Solaris-driveren, og da fikk jeg hjelp av brukeren zander, som er sentral i utviklingen av driverne.

 

Edit:

@xdim:

Alle vet at Vista har problemer med en rekke programmer som enda ikke har kommet i Vista-versjoner. Vis tålmodighet og vær litt mer saklig, er du snill.

7901332[/snapback]

 

Jeg vet vista har problemer med ting og tang, MEN les hva jeg skriver i tråden før du ber meg være tålmodig og saklig. Vi snakker om en driver som microsoft IKKE har noe kontroll over.

Lenke til kommentar

Ikke bruk Vista hvis du er en seriøs gamer. Det er ALT for tidlig. XP har bredere støtte og vil gi bedre ytelse i spillene sikkert ut 2007. Jeg har og et 8800-kort og tilgang på gratis (og lovlig) Vista Business, men har INGEN planer om å putte Vista på den enda.

 

Edit: Kan derimot være enige om at grensesnitt-ingeniøren som fant på det nye kontrollpanel-designet til nvidiadriverne fortjener sparken :thumbdown:

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Var kjent en god stund før vista lanseringen at man i spill vil oppleve (drastik)ytelses tap. Vista har vært tilgjengelig i en ukes tid, man må ha litt tåldmodighet, ting løses ikke på en dag. Hvis nVidia hadde hatt mulighet til å ha en sikkelig driver klar til lansering så hadde de sikkert hatt. Er mange spill som driveren skal fungere, ting tar tid, thats just the way it is.

Lenke til kommentar
Ikke bruk Vista hvis du er en seriøs gamer. Det er ALT for tidlig. XP har bredere støtte og vil gi bedre ytelse i spillene sikkert ut 2007. Jeg har og et 8800-kort og tilgang på gratis (og lovlig) Vista Business, men har INGEN planer om å putte Vista på den enda.

 

Edit: Kan derimot være enige om at grensesnitt-ingeniøren som fant på det nye kontrollpanel-designet til nvidiadriverne fortjener sparken  :thumbdown:

7903382[/snapback]

 

Er enig med deg der ja. Er heldigvis ikke veldig gamer, men vil jo spille litt. Grunnen til at jeg lagde tråden er mest fordi nvidia (og andre) er for late til å lage drivere i tide.

 

Hvis du har 8800 kort så har du ikke noe å være redd for :thumbup: Er mer kritisk hvis man (som meg) har 7800gt kort. Da sliter man med å holde FPS oppe.

Lenke til kommentar
Var kjent en god stund før vista lanseringen at man i spill vil oppleve (drastik)ytelses tap. Vista har vært tilgjengelig i en ukes tid, man må ha litt tåldmodighet, ting løses ikke på en dag. Hvis nVidia hadde hatt mulighet til å ha en sikkelig driver klar til lansering så hadde de sikkert hatt. Er mange spill som driveren skal fungere, ting tar tid, thats just the way it is.

7903427[/snapback]

 

Vista har vært tilgjengelig (dog ikke for consumer) siden November 2006. Dette er helt lik den vista vi consumere har fått (RTM)

 

Så da har de hatt Vista RTM siden november. Nesten 3 måneder (siden vista kom på slutten av januar) og da har jeg ikke tatt med beta'er.

 

Hvor lang tid tar det å lage en driver?

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det å lage en driver?

7903451[/snapback]

 

Det kan fort ta VELDIG lang tid. En driver skal først skrives, så endres, så testes, så endres, så retestes, så endres .... osv. Da driveren endelig er ferdig så den fungerer slik som utviklerene vil skal hver lille kodelinje gå gjennom for å optimalisere koden. Jo bedre kode, jo raskere drivere og mer utnyttelse av kortet.

 

Mesteparten av koden til de nye driverne er også skrevet helt fra bunnen av, siden det skal støtte Vista som er skrevet helt fra bunnen av. Tror nok ikke 3 måneder er helt urimelig tid å gi de for å få alt til å spille sammen på en best mulig måte. Kan love deg at det er mange linjer med kode og mange timers arbeid bak en liten driver.

Lenke til kommentar

Ringte nVidia for en liten alvorsprat angående dette alvorlige problemet. Hele teamet til nVidia er på dx10-kurs nå og ut måneden. De lover å komme sterkere tilbake. Gui-designeren er bare en lørdagsvikar, og hun vil degraderes til avdelingen for fake powerpoint-lekasjer.

 

Ser helt klart nytten med slike poster jeg. Min Vista Business skal få ligge i plasten en liten stund til :)

Lenke til kommentar
Ringte nVidia for en liten alvorsprat angående dette alvorlige problemet. Hele teamet til nVidia er på dx10-kurs nå og ut måneden. De lover å komme sterkere tilbake. Gui-designeren er bare en lørdagsvikar, og hun vil degraderes til avdelingen for fake powerpoint-lekasjer.

 

Ser helt klart nytten med slike poster jeg. Min Vista Business skal få ligge i plasten en liten stund til  :)

7903489[/snapback]

Ha ha ha... :!:

 

'Vista-teamet' til nVidia har nå som hovedprioritet å WHQL serifisere DX10 driverene til GeForce 8800 og den kommende 8600 serien. En WHQL kandidat blir sendt inn til Microsoft i slutten av neste uke.

 

I tillegg har nVidia også driver-team som programmerer Linux/BSD/Solaris drivere, og Windows 2000/XP drivere.

 

Mye av problemene med spill i Vista skyldes også spillene selv, at spillprodusentene må komme med patcher for at spillene skal fungere sikkelig for Windows Vista, og Vista sin driver-model.

Lenke til kommentar
Ringte nVidia for en liten alvorsprat angående dette alvorlige problemet. Hele teamet til nVidia er på dx10-kurs nå og ut måneden. De lover å komme sterkere tilbake. Gui-designeren er bare en lørdagsvikar, og hun vil degraderes til avdelingen for fake powerpoint-lekasjer.

 

Ser helt klart nytten med slike poster jeg. Min Vista Business skal få ligge i plasten en liten stund til   :)

7903489[/snapback]

Ha ha ha... :!:

 

'Vista-teamet' til nVidia har nå som hovedprioritet å WHQL serifisere DX10 driverene til GeForce 8800 og den kommende 8600 serien. En WHQL kandidat blir sendt inn til Microsoft i slutten av neste uke.

 

I tillegg har nVidia også driver-team som programmerer Linux/BSD/Solaris drivere, og Windows 2000/XP drivere.

 

Mye av problemene med spill i Vista skyldes også spillene selv, at spillprodusentene må komme med patcher for at spillene skal fungere sikkelig for Windows Vista, og Vista sin driver-model.

7904273[/snapback]

 

Spill produsentene trenger vel ikke å oppdaterer spilla, de kjører jo mot DirectX og det er jo likt på XP eller Vista.

Lenke til kommentar
kanskje dere skulle lest litt på nvidia siden....

 

 

These NVIDA Windows Vista drivers are under development. This version is not fully optimized for full 3D performance and may not include all available features available on different operating systems. NVIDIA, along with the industry, is continuing to update its Windows Vista drivers to ensure maximum performance on 3D applications and add support for features. These drivers are provided "AS IS." NVIDIA MAKES NO REPRESENTATIONS OR WARRANTIES OF ANY KIND WHATSOVER AS TO MERCHANTABILITY, COMPATABILITY, PERFORMANCE, APPLICATION OR FUNCTION, AND DISCLAIMS ALL SUCH WARRANTIES TO THE FULLEST EXTENT ALLOWED BY LAW.

7901023[/snapback]

 

At de har en disclaimer på siden sin har vel ikke mye med trådstarters problemstilling å gjøre? Poenget her synes jo å være at man er irritert over at driverene ikke er gode og oppdaterte. Man vil jo helst at et produkt man kjøper fungerer så godt som mulig.. Du hadde jo blitt sint dersom du kjøpte melk på Rimi og den smakte vondt, selv om det stod på siden av melken: "Advarsel. Denne melken kan smake vondt", hadde du ikke?

 

Selv har jeg GTX og irriterer med stadig over mangler med driverene, men det kommer vel.. Ingenting jeg mister nattesøvnen over..

 

Og, nvidia ftw. aldri mer ati

Lenke til kommentar

hm. må ha meg ny windows ,tenkte å kjøpe Vista men jeg tror jeg går for xp.

Bedre å vente ett års tid så Vista blir kompitabelt med det meste og alle drivere er på plass. Så kan jeg kose meg og spille uten de største problemer :D

betaler heller de 1000,- eller hva det koster enn å tulle rundt med vista .

så hasta La Vista . :!:

 

ROMA ble ikke bygget på 1dag,er det ikke det de sier?

Lenke til kommentar

At alt ikke er på plass til vista <15 dager etter release burde egentlig ikke komme som noen overraskelse på noen.

 

Whiningen om drivere til vista ser jeg på som litt barnslig for å være helt oppriktig. Ikke alt vil være på plass med en gang, det er bare å innse. Ja, nVidia har hatt ganske lang til til å utvikle drivere på, men så måtte de vel utvikle dem ganske mye mer fra scratch enn ved tidligere driveroppdateringer? måten drivere kjøres på er tross alt endret radikalt i Vista kontra XP/NT. De kjøres jo ikke lengre i kernel?

 

At de ikke har fått optimalisert alt 101% med en gang ser jeg egentlig ikke på som en overraskelse. At så mange velger å hoppe over på vista så fort derimot... Selv venter jeg minst 6mnd før jeg engang kjøper Vista...kanskje lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...