Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

Jeg har bare en ting å si om Nvidia sine drivere til Vista: LOL... Rett og slett for dårlig arbeid.

Greit nok at dette er komplekse greier å kode sammen, men de er da tross alt blant verdens største produsent av skjermkort og spyr ut det ene kortet etter det andre. Hva med å fokusere på å få de som allerede eksisterer til å virke upåklagelig??

 

Testa litt spill og sånt, selv om jeg ikke er noen gamer av natur, og det var artifacts så det sang etter på mitt 7900GTO med siste Nvidia release. BETA er uaktuelt.

 

Så en oppfordring til Nvidia er å sette fokuset der det hører hjemme, særlig nå som ATI kommer så langt på etterskudd med sine kort til DX10, burde de ha enda en god grunn til å være først ute med ordentlige drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har hatt dårlig erfaring med BF 1942 og Nvidia sin Vista driver 97.54. Vet spillet er gammelt, men det er det som blir spilt på LAN hos oss med de nye patchene, så skjipt å ikke kunne delta. Får ikke opp siktet, og når man flyr bare blurer landskapet seg. Har en Zepto 6615wd med go 7600 (512 ram).

 

(har selvfølegelig godt inne i settingene når det gjelder siktet, men det er ikke der porblemet ligger. Har siktet på kniven og håndgranaten. Ellers funker Swat4 på høyeste oppløsning og High perfekt)

Lenke til kommentar

Lite spørsmål.

 

Nvidia har drivere for 7xxx serien og nedover og 8800 serien, disse er separert når man søker etter drivere hos nvidia. Det jeg lurer på er hvorfor er disse separert? fordi jeg kjørte først disse 7xxx driverne 97.54 eller noe(til vista) også fikk jeg lyst til å teste 8800 driverne og disse funka, og er av myere dato.

Dette skaper jo bare krøll, så hvorfor har nvidia gjort det slik? 8800 driverne er jo også av mye nyere dato.

Lenke til kommentar
Lite spørsmål.

 

Nvidia har drivere for 7xxx serien og nedover og 8800 serien, disse er separert når man søker etter drivere hos nvidia. Det jeg lurer på er hvorfor er disse separert? fordi jeg kjørte først disse 7xxx driverne 97.54 eller noe(til vista) også fikk jeg lyst til å teste 8800 driverne og disse funka, og er av myere dato.

Dette skaper jo bare krøll, så hvorfor har nvidia gjort det slik? 8800 driverne er jo også av mye nyere dato.

7913468[/snapback]

 

De nye beta driverne skal støtte 7xxx og 8xxx serien. Jeg har prøvd den og det gikk MYE trengere på mitt system (beta 100.59). Gikk tilbake til 9746 og da gikk HL2 endel fortere (fortsatt laaaangt fra fort nok da). Så de kommer til å ha alle korta i en pakke.

Lenke til kommentar
De nye beta driverne skal støtte 7xxx og 8xxx serien. Jeg har prøvd den og det gikk MYE trengere på mitt system (beta 100.59). Gikk tilbake til 9746 og da gikk HL2 endel fortere (fortsatt laaaangt fra fort nok da). Så de kommer til å ha alle korta i en pakke.

7913633[/snapback]

Kjører du 32-bit eller 64-bit?

 

Noen som vet hvordan jeg overklokker mitt MSI Nvidia 7900GTO i Vista? (hva laster jeg ned)Tenker da på noe som Coolbits(funka ikke i vista for meg :( )

7914602[/snapback]

I Vista så er Coolbit fjernet. All klokking av grafikkort skal gå igjennom nVidia nTune eller 3. part programmer.

Lenke til kommentar
De nye beta driverne skal støtte 7xxx og 8xxx serien. Jeg har prøvd den og det gikk MYE trengere på mitt system (beta 100.59). Gikk tilbake til 9746 og da gikk HL2 endel fortere (fortsatt laaaangt fra fort nok da). Så de kommer til å ha alle korta i en pakke.

7913633[/snapback]

Kjører du 32-bit eller 64-bit?

 

Noen som vet hvordan jeg overklokker mitt MSI Nvidia 7900GTO i Vista? (hva laster jeg ned)Tenker da på noe som Coolbits(funka ikke i vista for meg :( )

7914602[/snapback]

I Vista så er Coolbit fjernet. All klokking av grafikkort skal gå igjennom nVidia nTune eller 3. part programmer.

7915837[/snapback]

POKKER, men viker nTune i vista da?

Lenke til kommentar
De nye beta driverne skal støtte 7xxx og 8xxx serien. Jeg har prøvd den og det gikk MYE trengere på mitt system (beta 100.59). Gikk tilbake til 9746 og da gikk HL2 endel fortere (fortsatt laaaangt fra fort nok da). Så de kommer til å ha alle korta i en pakke.

7913633[/snapback]

Kjører du 32-bit eller 64-bit?

 

Noen som vet hvordan jeg overklokker mitt MSI Nvidia 7900GTO i Vista? (hva laster jeg ned)Tenker da på noe som Coolbits(funka ikke i vista for meg :( )

7914602[/snapback]

I Vista så er Coolbit fjernet. All klokking av grafikkort skal gå igjennom nVidia nTune eller 3. part programmer.

7915837[/snapback]

 

32-bit

Lenke til kommentar
Raptor,10/02-2007 : 22:42]
De nye beta driverne skal støtte 7xxx og 8xxx serien. Jeg har prøvd den og det gikk MYE trengere på mitt system (beta 100.59). Gikk tilbake til 9746 og da gikk HL2 endel fortere (fortsatt laaaangt fra fort nok da). Så de kommer til å ha alle korta i en pakke.

7913633[/snapback]

Kjører du 32-bit eller 64-bit?

 

Noen som vet hvordan jeg overklokker mitt MSI Nvidia 7900GTO i Vista? (hva laster jeg ned)Tenker da på noe som Coolbits(funka ikke i vista for meg :( )

7914602[/snapback]

I Vista så er Coolbit fjernet. All klokking av grafikkort skal gå igjennom nVidia nTune eller 3. part programmer.

7915837[/snapback]

POKKER, men viker nTune i vista da?

7915889[/snapback]

 

Skal virke: http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.25.00.html

Lenke til kommentar
nTune virke ja, men WOW når jeg stykket "find optimale instilinger" då ble det farger på skjermen, den Frøs, så ble pc restarta:S

7916096[/snapback]

Da klokker du "litt mye"

Skru ned litt...

Optimale instillinger ifølge alle smarte programmer er ikke alltid så optimale... :yes:

Lenke til kommentar
nTune virke ja, men WOW når jeg stykket "find optimale instilinger" då ble det farger på skjermen, den Frøs, så ble pc restarta:S

7916096[/snapback]

Da klokker du "litt mye"

Skru ned litt...

Optimale instillinger ifølge alle smarte programmer er ikke alltid så optimale... :yes:

7916285[/snapback]

men jeg har ikke ANELSE hvor høyt jeg kan/bør gå :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men jeg har ikke ANELSE hvor høyt jeg kan/bør gå :ermm:

7916354[/snapback]

 

Da lar du være å klokke.

Med ett slikt utgangspunkt kan det fort gå gæli... :)

 

Ad topic:

 

Hvorfor er det så om å gjøre å kjøre Vista?

OK.. "slick looks" etc.. slik vi er vant med fra MS, men:

 

Det er ett godt stykke til at drivere, og "vanlig" software kan sies å være "Vista ready".

Og Nvidia er ikke noen "versting" som det trengs å starte opprop mot.

Latterlig.. synes nå jeg da.. :)

(Og tester Vista "litt på si" inntil videre).

Lenke til kommentar
men jeg har ikke ANELSE hvor høyt jeg kan/bør gå :ermm:

7916354[/snapback]

 

Da lar du være å klokke.

Med ett slikt utgangspunkt kan det fort gå gæli... :)

 

Ad topic:

 

Hvorfor er det så om å gjøre å kjøre Vista?

OK.. "slick looks" etc.. slik vi er vant med fra MS, men:

 

Det er ett godt stykke til at drivere, og "vanlig" software kan sies å være "Vista ready".

Og Nvidia er ikke noen "versting" som det trengs å starte opprop mot.

Latterlig.. synes nå jeg da.. :)

(Og tester Vista "litt på si" inntil videre).

7916808[/snapback]

 

Uten å gå altfor off-topic, så er det langt mer under panseret på Vista enn "slic looks".

Det at Nvidia ikke har fått i stand et sett med brukbare drivere og kontrollpanel til Vista, er egentlig skam. Det er vi som kjøper deres produkter og støtter opp til industrien om at vi hele tiden trenger noe nytt. Da burde også drivere/kontrollpanel være tilstede.

 

For Vista har vært tilgjengelig for testing og produksjon en god stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...