Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

Jeg for min del, holder meg til begge to, og velger det skjermkortet som er best og gir mest for pengene. Er bedre tjent på å holde meg til to, en bare å "forplikte" seg til et firma. :)

Er både penger og ytelse å tjene på slikt.

 

Kanskje ATI har bedre drivere til Vista nå, men de driverne oppdateres jo nærmest ukentlig, og det blir bedre for hver gang.

 

Angående dårlig kontrollpanel, så er nok de fleste enige. Og derfor jobber Nvidia med ny layout.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker både ATI og Nvidia maskiner. De er like dårlige på drivere begge to. At de ikke bare slår seg sammen.... :dontgetit:

7900735[/snapback]

¨

 

Hmm. Dårlig idè :p Ihvertfall nå som AMd har kjøpt ATI. Ville jo blitt "AMDATInVidia" mot Intel. Hadde jo blitt litt unfair. Samtidig som nVidia ville aldri ha gått sammen med AMD/ATI. nVidia er et mye større selskap. :thumbup:

7900830[/snapback]

jaaaaa jeg sier slå Nvidia og intel sammen, da hadde vi hat en ny hersker epokle ;) ATI og nvidia, naaaa liker ikke tanken :p

men at Nvidia ikke lager nye driver kan jo kansje vær at de lager nye og enda bedre DX10 kort å de har ikke for mye tid til driver :p (tviler sterkt men lov å drømme Azzzzzzz)

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

7900153[/snapback]

Mulig nVIDIA er dårlige på Vista-drivere, men i Linux/UNIX-verdenen er det en klar fordel å ha et skjermkort fra nVIDIA.

[tull]

Hvis dette stemmer, kan det jo tyde på at nVIDIA satser hardere på Linux/UNIX enn på Vista. Og det liker jeg svært godt. Nok en grunn til å satse på skjermkort fra nettopp nVIDIA :tease:

[/tull]

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

7900153[/snapback]

Vet ikke om jeg skal le eller gråte...

Dette er iallefall det mest usaklige og innlegget jeg har sett på lenge!

 

Har du i det heletatt peiling på hvor komplisert en driver er? Vista-driver modellen er desuten helt forskjellig fra XP sin modell, og store deler av denne koden må skrives helt om.

 

Sammenlignet med ATi så skriver også nVidia en DirectX 10 driver (for 8-serien), som skiller veldig fra DX9 driveren, nVidia prioriterer også Linux drivere (ja, SLI fungerer i Linux, noe Crossfire ikke gjør). nVidia skriver også drivere for BSD og Solaris, noe ATi heller ikke gjør.

Lenke til kommentar
Raptor,08/02-2007 : 20:58]Sammenlignet med ATi så skriver også nVidia en DirectX 10 driver (for 8-serien), som skiller veldig fra DX9 driveren, nVidia prioriterer også Linux drivere (ja, SLI fungerer i Linux, noe Crossfire ikke gjør). nVidia skriver også drivere for BSD og Solaris, noe ATi heller ikke gjør.

7901220[/snapback]

Du vet at SLI også fungerer i Solaris 10? Det er offisiell støtte for SLI i Solaris-driverne fra nVIDIA, også quad SLI.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Raptor,08/02-2007 : 20:58]Sammenlignet med ATi så skriver også nVidia en DirectX 10 driver (for 8-serien), som skiller veldig fra DX9 driveren, nVidia prioriterer også Linux drivere (ja, SLI fungerer i Linux, noe Crossfire ikke gjør). nVidia skriver også drivere for BSD og Solaris, noe ATi heller ikke gjør.

7901220[/snapback]

Du vet at SLI også fungerer i Solaris 10? Det er offisiell støtte for SLI i Solaris-driverne fra nVIDIA.

7901239[/snapback]

I know, men poenget var å sammenligne med Linux... Siden ATi iallefall gjør et lite forsøk på driver der.... :)

 

 

nVidia satser iallefall på Linux. De har nettopp annonsert sammarbeid med TransGaming, med mål på å gjøre det lettere å spille Windows-spill på Max (BSD) og Linux.

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

7900153[/snapback]

Vet ikke om jeg skal le eller gråte...

Dette er iallefall det mest usaklige og innlegget jeg har sett på lenge!

 

Har du i det heletatt peiling på hvor komplisert en driver er? Vista-driver modellen er desuten helt forskjellig fra XP sin modell, og store deler av denne koden må skrives helt om.

 

Sammenlignet med ATi så skriver også nVidia en DirectX 10 driver (for 8-serien), som skiller veldig fra DX9 driveren, nVidia prioriterer også Linux drivere (ja, SLI fungerer i Linux, noe Crossfire ikke gjør). nVidia skriver også drivere for BSD og Solaris, noe ATi heller ikke gjør.

7901220[/snapback]

 

Jeg driter vel i hvor vanskelig det er å lage en driver vel. Jeg har kjøpt et skjermkort som jeg vil at skal virke med Vista jeg. Klarer de ikke lage drivere til produktene sine, så får de slutte å lage de. Dessuten har det ingenting med om det er vanskelig å lage driver eller ikke. De har tydeligvis ikke prioritert å lage ferdig denne driveren i tide.

 

Til de andre som sier at spill fungerer fint med 8800gtx korta så er ikke det noen bombe liksom! Det kortet er rimelig kraftig og tåler at driverne ikke er helt optimalisert enda, mens med 7800gt kort så er saken helt anderledes.

Lenke til kommentar
Raptor,08/02-2007 : 21:01]nVidia satser iallefall på Linux. De har nettopp annonsert sammarbeid med TransGaming, med mål på å gjøre det lettere å spille Windows-spill på Max (BSD) og Linux.

7901280[/snapback]

Det visste jeg ikke. Men dette høres svært positivt ut. nVIDIA har nok litt av hvert å bidra med. Forresten, hvis man har et problem med nVIDIA-driverne for GNU/Linux, FreeBSD eller Solaris kan man poste på www.nvnews.net. Det er linker til de respektive forum på samlesiden til Linux/UNIX-driverne på www.nvidia.com. Der kan man få svar fra de som faktisk er med å utvikle Linux/UNIX-driverne. Hadde selv et rart problem med Solaris-driveren, og da fikk jeg hjelp av brukeren zander, som er sentral i utviklingen av driverne.

 

Edit:

@xdim:

Alle vet at Vista har problemer med en rekke programmer som enda ikke har kommet i Vista-versjoner. Vis tålmodighet og vær litt mer saklig, er du snill.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hva dere syter over

 

for det første:...drivere er drivere...er ikke noe man skal like eller misslike....

 

det andre: det vil alltid være noen som har problemer...men de aller fleste vil ikke ha noen problemer. jeg og mine venner har aldri hatt noe problemer med skjermkort drivere og vi har hatt mange fra begge produsentene.

 

det tredje: visst nvidia sine drivere ikke er helt gode 1 uke etter kommersiell lansering er ikke dette noe unormalt...haugevis av hardware produsenter har ikke vista drivere enda...og i og med at det ikke akkurat er mange som bruker vista enda er ikke dette noe krise.

 

for det fjerde: jeg er helt sikker på at nvidia holder på å fikse på driverene og at de er klar over eventuelle problemer selv. det er tross alt store forandringer i vista og de er bare ett vanlig selskap...ikke gud.

7900883[/snapback]

 

Poenget er; Hvor vanskeligt er det å lage en driver som virker bra når de har visst om Vista i over ett år? Hvorfor er det så vanskelig å lage driver klar til 30.jan?

 

For oss som har kjøpt vista, får man en følelse av at man er litt snytt. Hvorfor skal ikke mitt nvidia kort virke 100% ?

 

For den sakt skyld så er creative like ille. Kun beta driver der oxo. Men det kommer lyd og det virker. nVidia virker ikke skikkelig med spill enda. Jeg vil spille på min maskin.

7900915[/snapback]

 

Kjør XP så lenge da :thumbup:

7900939[/snapback]

 

Etter man har installert vista så vil man aldri tilbake til xp igjen gitt :tease:

Lenke til kommentar
Etter man har installert vista så vil man aldri tilbake til xp igjen gitt  :tease:

7901344[/snapback]

 

Hehe, så slutt å klag da :tease: Det finnes en veldig flott løsning på spill-problemet ditt, men når du ikke vil, ikke klag :tease:

7901378[/snapback]

Dette er hva jeg vil kalle en usaklig søppelpost. Anmoder om at denne tråden blir flyttet til off-topic.

Lenke til kommentar
Etter man har installert vista så vil man aldri tilbake til xp igjen gitt  :tease:

7901344[/snapback]

 

Hehe, så slutt å klag da :tease: Det finnes en veldig flott løsning på spill-problemet ditt, men når du ikke vil, ikke klag :tease:

7901378[/snapback]

Dette er hva jeg vil kalle en usaklig søppelpost. Anmoder om at denne tråden blir flyttet til off-topic.

7901397[/snapback]

 

Ja, det syns jeg den burde bli også. Hele denne posten er bare teit.

Lenke til kommentar
Nvidia og ATI har like gode drivere til XP. Det er også mange som klarer å lage krøll for seg selv og skylder på driverene!

7901282[/snapback]

 

Det er sant. Jeg skylder på driverne, men så har jeg holdt på med software og data omtrent siden jeg lærte mitt første ord da...

7901330[/snapback]

 

Når man ikke klarer å legge inn en driver til grafikkort uten at det fucker opp hele systemet, da er det neppe bare driveren sin skyld.

Lenke til kommentar

Windows 98SE hadde best spillytelse en god stund etter at Windows 2000 kom, og Windows 2000 hadde bedre ytelse en stund etter at Windows XP ble lansert.

 

At Windows XP nå er mer egnet til spill en Windows Vista er dermed ikke unikt i historisk sammenheng, og det største problemet er at folk whiner så utrolig hardt om det.

Lenke til kommentar
Windows 98SE hadde best spillytelse en god stund etter at Windows 2000 kom, og Windows 2000 hadde bedre ytelse en stund etter at Windows XP ble lansert.

 

At Windows XP nå er mer egnet til spill en Windows Vista er dermed ikke unikt i historisk sammenheng, og det største problemet er at folk whiner så utrolig hardt om det.

7901675[/snapback]

 

Godt det finnes noen der ute som tenker litt lengre enn til nesetippen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...