Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

cheesus, hvorfor må alltid en eller annen ha konkurrent komplekser og nevne ATi, dette er en tråd kun om Nvidia og Vista drivere?

 

eksempelvis nevnes det at hver av de seks Vista-driverne fra Nvidia inneholder rundt 20 millioner kodelinjer.

Så dette betyr at MS med sin tåpelige oppdeling av unødvendig mange versjoner også påfører skjermkort produsentene en mye større driver jobb for samme penge? Jaja MS.

 

Kan vi få en MS Vista Only?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Seriøst..

Fy faen ass.. blir så provosert.

My vits i å bli med på en kampanie mot Nvidia?.

Kan godt hende det er vanskelig og lage drivere for vista?

Det er MYE mere tull med driverene til ATI.

Hatt mye problemer mer ATI og XP en med Nvidia og XP

7907257[/snapback]

 

Var det ikke Vista det var snakk om nå?

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

 

EDIT: For de som vil være med på opprop MOT nvidia: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=368441 (Over 1000 har meldt seg på)

 

 

ADMIN EDIT: Tittel på tråd ble endret til noe mer beskrivende.

7900153[/snapback]

Eh jeg trodde ikke mine egne øyene når jeg leste første post i tråden. Er dette en HW.NO stabs representant?

Lenke til kommentar
nVidia har tydelig ikke satsa en døyt på driver utvikling siden de enda ikke har fått laget en driver som virker skikkelig med vista. De har hatt over ett år på seg, men tydligvis var det mer intressangt å selge skjermkort og lage nye enn å supportere sine eksiterende kort. Får vel bare drite å i spille i det hele tatt her så lenge nVidia bestemmer at jeg må vente.

 

Neste gang jeg skal ha skjermkort blir det ATI.  :thumbup:

 

EDIT: For de som vil være med på opprop MOT nvidia: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=368441 (Over 1000 har meldt seg på)

 

 

ADMIN EDIT: Tittel på tråd ble endret til noe mer beskrivende.

7900153[/snapback]

Eh jeg trodde ikke mine egne øyene når jeg leste første post i tråden. Er dette en HW.NO stabs representant?

7907664[/snapback]

 

Vennligst hold deg til topic er du snill.

Lenke til kommentar
cheesus, hvorfor må alltid en eller annen ha konkurrent komplekser og nevne ATi, dette er en tråd kun om Nvidia og Vista drivere?

 

eksempelvis nevnes det at hver av de seks Vista-driverne fra Nvidia inneholder rundt 20 millioner kodelinjer.

Så dette betyr at MS med sin tåpelige oppdeling av unødvendig mange versjoner også påfører skjermkort produsentene en mye større driver jobb for samme penge? Jaja MS.

 

Kan vi få en MS Vista Only?

7907422[/snapback]

 

Det har ingenting med de forskjellige versjonene av vista å gjøre..

 

De fant ut at de må ha en for D3d, en for SLI D3d, en for Open gl, en for SLI open GL o.s.v...

Lenke til kommentar

Bah, blir rett og slett irritert over å lese denne tråden :hrm:

 

Det tar lang tid å lage en driver helt fra scratch. Creative har enda ikke kommet ut med ordentlige drivere, og det har heller ikke ATi for den saks skyld.

 

Som det er sitert over, det er over 20 mill. linjer i hver driver, gang det med seks og du finner ut hvor mye som er skrevet.

 

Det tar tid å lage en driver, uansett hvordan du vrir på det. Og dette om at nVidia ikke har prioritert å lage drivere... Tror du virkelig at det bare er å sette ut annonse i avisen om at de trenger folk til å lage en driver? Folka som skal lage denne driveren må ha kunnskap om DX10, og det er det langt i fra alle som har ettersom det er en ny standard.

 

Argh.

Lenke til kommentar

Hele denne saken er syk...

 

Her er hva det handler om:

En frustert nVIDIA kunde har laget ett opprop på NvidiaClassAction.org hvor han oppfordrer likesinnede til å donere penger så han kan ta skjermkortgiganten til retten.

 

Han oppfordrer folk til å donere han penger slik at han kan saksøke nVidia.

 

Selv i USA så holder ikke dette søksmålet, så det koker ned til at de som er dumme nok til å donere penger bare gir han penger...

 

Syk måte å tjene penger på... :roll: men netter er fult av idioter!

Lenke til kommentar
Bah, blir rett og slett irritert over å lese denne tråden :hrm:

 

Det tar lang tid å lage en driver helt fra scratch. Creative har enda ikke kommet ut med ordentlige drivere, og det har heller ikke ATi for den saks skyld.

 

Som det er sitert over, det er over 20 mill. linjer i hver driver, gang det med seks og du finner ut hvor mye som er skrevet.

 

Det tar tid å lage en driver, uansett hvordan du vrir på det. Og dette om at nVidia ikke har prioritert å lage drivere... Tror du virkelig at det bare er å sette ut annonse i avisen om at de trenger folk til å lage en driver? Folka som skal lage denne driveren må ha kunnskap om DX10, og det er det langt i fra alle som har ettersom det er en ny standard.

 

Argh.

7908294[/snapback]

 

Veit at creative ikke har kommet med driver. De er like ille de. Men gidder ikke lage er tråd for de fordi lyden virker greit. Men nvdiai er litt mere kritisk. Er snakk om hva vi ser på skjermen liksom og hvor fort grafikken går aka om man kan spille bra eller ikke.

 

Tror ikke du skal henge deg opp i tallet 20 millioner. Det er mye mer enn bare rein driver koder så er med i det regnestykket. Grafikk, internasjonale ting, controll panel, nview osv.

 

Nvidia burde ha prioritert en driver som virker skikkelig til vista launch. Mange andre som burde det også, men denne tråden handler om nvidia.

 

Hvordan du enn vrir og vender på det, så bør vi forbrukere FORLANGE at drivere er klare til sånt. Vi har betalt for akkurat det. Hvis du som har betalt masse for et skjermkort vil sitte og vente og ikke klage så gjør det da, men jeg og mange andre finner oss ikke i å vente.

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal henge deg opp i tallet 20 millioner. Det er mye mer enn bare rein driver koder så er med i det regnestykket. Grafikk, internasjonale ting, controll panel, nview osv.

 

Nvidia burde ha prioritert en driver som virker skikkelig til vista launch. Mange andre som burde det også, men denne tråden handler om nvidia.

 

Hvordan du enn vrir og vender på det, så bør vi forbrukere FORLANGE at drivere er klare til sånt. Vi har betalt for akkurat det. Hvis du som har betalt masse for et skjermkort vil sitte og vente og ikke klage så gjør det da, men jeg og mange andre finner oss ikke i å vente.

7908885[/snapback]

Jeg kan love deg at nVidia har prioritert Vista, og det er fremdeles høyt prioritert, dvs. at de fleste nyansettelsene i nVidia sin driver-seksjon det siste året har vært for å utvikle Vista-drivere, iallefall slik jeg har forstått det.

 

Nå er det jo ikke sånn at driverene ikke fungerer, det gjør de, og veldig mange her på forumet, og i denne tråden har ikke spessielle problemer med driverene, mye av skylden her er som jeg har sagt tidligere også spill-produsentene. For å ta litt konkrete eksempler, spillene i XP har ofte kunnet gjort kall direkte mot OS'et sin kjærne, det gjøres igjennom user-level i Vista, ergo går det tregere. Så mye av skylden her er faktisk også spillprodusentene som kunne ha optimalisert spillene sine for Vista.

 

Så over til nVidia sine Vista-drivere. Når du utvikler en ny driver så er det første du ønsker å få til å støtte alle funksjonene du tilbyr i hardware. Så langt har nVidia kommet nå. Neste skritt er å gjøre ting stabile... Det jobbes det med nå og det gjøres ofte litt parallelt med resten av utviklingen. Det siste man bryr seg om er optimaliseringer. 2000/XP driveren (dette er samme driver, da XP og 2000 har samme driver-model) er nå optimalisert i over 7 år...

 

Du sier at nVidia skulle ha prioritert mer? Hva skulle de gjort da? De har bare en gitt sum med ansatte... Skulle de tatt folk fra Linux/BSD/Solaris-teamet, og nedprioritert det da? å ansette nye folk er ikke så lett, da en så stor driver er ekstremt komplisert å sette seg inn i, og det tar tid. Jeg har daglig de siste årene jobbet med en driver på over 100000 kodelinjer.

 

du og mange andre finner dere ikke i å vente? Dere er etter min mening bortskjemte og har urealistiske forventninger. Det er ingen som tvinger dere til å legge inn Vista? Du kan vel bruke XP, der fungerer det vel bra nok? Og nVidia driverene hindrer deg vel ikke i å bruke Vista sine innebygde funksjoner?

 

Edit: Skrivefeil

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Ettersom dualboot funker like bra som før er det ingen som helst grunn i det hele tatt å kjøre spill i Vista før driverne er helt på høyden. Å i det hele tatt påstå at nVidia nedprioriterer Vista-drivere er jo helt bak mål.

 

Forresten, takk for interessante innspill i denne tråden, [GDI]Raptor.

Lenke til kommentar
8800 Series driverne fungerer utmerket ihvertfall. Knuser min gamle 3DMark score.

7905247[/snapback]

 

Da kan ikkje den gamle scoren din være serlig bra :dontgetit:

7905411[/snapback]

 

Åh ? 8925 i 3DMark06 er ganske bra. Er ikke mange over meg i highscoren med samme speccen min. Er 4-5stk og de har overklokket skjermkortet sitt, jeg har ikke ;)

 

Må husk jeg kjører 64bits Vista på en 64bits CPU (Core 2 E6600). Det er VESENTLIG stor forskjell tro du meg.

7905480[/snapback]

 

Og hva skulle den vesentlige forskjellen ligge i så lenge du kjører 32bits programmer og om koden skulle være 64bit behandler den likevel stort sett ikke annet enn 32bits tall.

64 bit handler stort sett om å kjøre en 10 seter i stedet for en 5 seter. Man tjener ikke så mye på det når man 4 i bilen. Den tar større plass (les: krever mer båndbredde og minne) og har sånn sett ingen synlige fordeler, bare ulemper

 

Vet ikke hva som var galt med din forrige installasjon men det var ikke at du kjørte et 32bit OS. Ikke for å kjøre 3D-Mark hvertfall.

 

Dersom du derimot har mer enn ca3.5GB RAM og kjører programmer som bruker mer enn 3.5GB RAM så vil du oppnå en gevinst med 64bit men det spillet skulle jeg liek å vite navnet på.

 

Og forresten, hva slags grafikkkort kjører du med. 8925 høres omtrent ut som stock E66 og stock 88GTS, i så fall er det kanpt nok verd å nevne. Sannt nok har jeg en lett overklokk med stock kjøler, men jeg har da lett passert 10500 og det er til og med på et, ifølge dine teorier, langt trengre 32bits OS.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Tror ikke folk skjønner hvor mye arbeid det ligger i en sånn driver. For vista trengs det å skrive totalt 6 drivere - hver på over 20 millioner linjer med kode, som blir 120 millioner kode. Det er kalrt det vil være noen problemer med så mye nytt som Nvidia implementer i driverene sine nå! slutt å klag sier jeg. Dere hadde ikke gjort det et sekund bedre, og det vet dere. Dere skal drive å komme med "opprop MOT nvidia" bare pga. NOEN av der opplever problemer med de nye driverne - rett etter både Vista har blitt lansert, samtidig som DX10 er på vei inn. Dere burde skamme dere! Vær tålmodig, og vent heller. Nvidia vil fikse problemene. I stedet for å lage "opprop" så kan dere heller skrive en mail eller lignende til Nvidia, om hvilken feil dere opplever, og på den måten kanskje utgjøre en forskjell, ikke bare rakke ned på de.

 

Lenge leve Nvidia!

 

PS: Jeg jobber ikke i nvidia elns, men dette er bare min mening. Det samme gjelder også for ATI. De har også vel så mye kode som Nvidia å skrive om.

Lenke til kommentar
cheesus, hvorfor må alltid en eller annen ha konkurrent komplekser og nevne ATi, dette er en tråd kun om Nvidia og Vista drivere?

 

eksempelvis nevnes det at hver av de seks Vista-driverne fra Nvidia inneholder rundt 20 millioner kodelinjer.

Så dette betyr at MS med sin tåpelige oppdeling av unødvendig mange versjoner også påfører skjermkort produsentene en mye større driver jobb for samme penge? Jaja MS.

 

Kan vi få en MS Vista Only?

7907422[/snapback]

 

Det har ingenting med de forskjellige versjonene av vista å gjøre..

 

De fant ut at de må ha en for D3d, en for SLI D3d, en for Open gl, en for SLI open GL o.s.v...

7908077[/snapback]

Flott, artikkelen fikk det til å høres ut som det var pga antall vista versjoner. Men det må jo være noe pga Vista, hvis ikke hadde de hatt like mange for WinXP og ergo ikke en "ny" frustrasjon/utfordring.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
En klar fordel med 64bit OS er at du kan ha mye mer minne i maskinen. Eks. 8GB. vs 2-3 osv Ikke alle driver kun med spill.

 

Derimot har jeg opplevd at mye 32bit programmer kjører dårlig på 64bit OS.

7910549[/snapback]

 

Joda, det er som jeg også sa en mulig fordel at man kan ha mer minne, det er bare det at det er fryktelig lite der ute som benytter seg av muligheten eller som overhode trenger muligheten og særlig gjelder det i forbruker segmentet.

 

Det var først og fremst hans påstand om at 3DMark går så mye bedre på 64-bit vista og 64-bit CPU jeg reagerte på. Skulle det mot formodning være tilfelle betyr det i såfall at Intel eller MS eller begge har gjort noen saftige design blundere for eksekvering av 32bit kode.

Lenke til kommentar
Flott, artikkelen fikk det til å høres ut som det var pga antall vista versjoner. Men det må jo være noe pga Vista, hvis ikke hadde de hatt like mange for WinXP og ergo ikke en "ny" frustrasjon/utfordring.

 

Kan det være pga Direct X 10?

Endret av andyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...