Gå til innhold

Nvidias Vista-drivere


xdim

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Uten å gå altfor off-topic, så er det langt mer under panseret på Vista enn "slic looks".

Klar over det, men det er nok ikke det de fleste er opptatt av...*tror jeg*

Det at Nvidia ikke har fått i stand et sett med brukbare drivere og kontrollpanel til Vista, er egentlig skam. Det er vi som kjøper deres produkter og støtter opp til industrien om at vi hele tiden trenger noe nytt. Da burde også drivere/kontrollpanel være tilstede.

7916873[/snapback]

 

Og det bekrefter vel bl.a. du med det tilsvaret.?

 

Dersom man var opptatt av bedret sikkerhet bl.a. var man ikke så "besatt" på å få best mulig(ytelse) skjermkortdrivere til å spille de spilla man er "avhengig" av.

 

Nei,.. gi Vista og 3.parts leverandører noen måneder til, så vil nok Vista være mer brukbart.

Det som er langt verre enn at det ikke er optimale skjermkortdrivere tilgjengelig ennå er det er dårlig med godt nok testede drivere/sw for ulike chipset/hardware.. som ikke gjør at Vista BSOD'er til stadighet (som har vært min erfaring):

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nTune virke ja, men WOW når jeg stykket "find optimale instilinger" då ble det farger på skjermen, den Frøs, så ble pc restarta:S

7916096[/snapback]

Den funksjonen er nærmest farlig! Har ødelagt flere PCer, og ender som regel i maskin som fryser osv..! Det er ivhertfall det motsatte av "optimale instillinger". (er vel heller "find værst tenkelige instillinger") :dontgetit:

 

Det beste og faktisk sikkreste (med mindre man ikke har en anelse overhode hva man gjør) har og er fortsatt å overklokke manuelt. :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Til dere som har vista og syter...dere viste selv at drivere var i beta...eller burde i alle fall sjekket opp i det...og visst at det kunne komme feil...men valgte allikevel å oppgradere så tidlig...ergo, deres egen feil.

7917817[/snapback]

 

Hallo? Har du lest noe i denne tråden i det hele tatt? Feilen ligger ikke hos oss nei, men hos nVidia. Uansett hvordan du vrir på det, så er det fortsatt nVidia sin oppgave å støtte sine drivere 100%.

Lenke til kommentar
men jeg har ikke ANELSE hvor høyt jeg kan/bør gå :ermm:

7916354[/snapback]

 

Da lar du være å klokke.

Med ett slikt utgangspunkt kan det fort gå gæli... :)

 

Ad topic:

 

Hvorfor er det så om å gjøre å kjøre Vista?

OK.. "slick looks" etc.. slik vi er vant med fra MS, men:

 

Det er ett godt stykke til at drivere, og "vanlig" software kan sies å være "Vista ready".

Og Nvidia er ikke noen "versting" som det trengs å starte opprop mot.

Latterlig.. synes nå jeg da.. :)

(Og tester Vista "litt på si" inntil videre).

7916808[/snapback]

 

Enda ett irrelevant spørsmål.

 

Tror du folk bytte til vista bare for å få glass vinduer og 3d på desktopen? Da har ikke du tenkt mye over hva vista egentlig er. Foreslår at du leser litt her: http://www.microsoft.com/windows/products/...100reasons.mspx

 

så kan du lese mer her etterpå: http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/default.aspx

 

Finner fort ut at vista er "litt" mer enn bare slick looks. Det er faktisk et helt nytt OS. Nesten skrevet helt fra bunnen.

 

Og en ting til. Hva er vitsen med en release dato fra microsoft sin side da? Må man automatisk legge på 6 måneder etter de leverer et os? Syntes det er på tide at produsentene tar seg i nakken og føler microsoft i steden. De er faktisk avhengig av MS for å selge produktene sine.

 

nVidia er blandt verstingene ja. Hvorfor? Jo fordi de lager driverne til det vi skal se på. Uten nvidia går det ikke ann å bruke windows. Veit at creative og andre er ille fordi det ikke har "giddi" å laget drivere i tide, men en lyddriver er ikke like kritisk, windows funker fordi og man kan bruke det.

Lenke til kommentar

Jeg har GeForce 8800GTX. Spiller Oblivion mye for tiden. Har registrert at AA og HDR ikke funker samtidig i Vista. Jeg kjører enkelt og greit Vista og XP i dual boot. Så bruker jeg XP til spill. Så leker jeg litt med Vista når jeg får lyst.

 

Jeg synes forøvrig at Vista har mye irriterende diskaktivitet sammenlignet med Windows XP.

 

Man må kanskje ha litt forståelse for at det er mye jobb å utvikle drivere til Vista, men det at nVidia setter logoer på skjermkort-eskene hvor det står at det er klar for Vista, ja, det er jo helt teit.

Lenke til kommentar
En klar fordel med 64bit OS er at du kan ha mye mer minne i maskinen. Eks. 8GB. vs 2-3 osv Ikke alle driver kun med spill.

 

Derimot har jeg opplevd at mye 32bit programmer kjører dårlig på 64bit OS.

7910549[/snapback]

 

Joda, det er som jeg også sa en mulig fordel at man kan ha mer minne, det er bare det at det er fryktelig lite der ute som benytter seg av muligheten eller som overhode trenger muligheten og særlig gjelder det i forbruker segmentet.

 

Det var først og fremst hans påstand om at 3DMark går så mye bedre på 64-bit vista og 64-bit CPU jeg reagerte på. Skulle det mot formodning være tilfelle betyr det i såfall at Intel eller MS eller begge har gjort noen saftige design blundere for eksekvering av 32bit kode.

7910668[/snapback]

Hehe det vil jeg uansett tro de har gjort. Blundere. For w2k3 64bit er helt elendig på 32bit programmer. Forsøk VNC og du kan nesten gi opp.

Lenke til kommentar
Det at Nvidia ikke har fått i stand et sett med brukbare drivere og kontrollpanel til Vista, er egentlig skam. Det er vi som kjøper deres produkter og støtter opp til industrien om at vi hele tiden trenger noe nytt. Da burde også drivere/kontrollpanel være tilstede.

 

For Vista har vært tilgjengelig for testing og produksjon en god stund...

7916873[/snapback]

Grunnen til at mange av dere kommer med disse kommentarene tror jeg må være at dere ikke har snøring på hvor komplisert det er å lage drivere... Ikke bare til ett kort, men til mange forskjellige kort... Så lenge har faktisk ikke vista vært tilgjenglig... Det blir litt som å si: "Du kan hoppe til månen hvis du hopper høyt nok"

 

 

nVidia har brukbare Vista-drivere og kontrollpanel. De fungerer. Mange her på forumet har ikke noen spesielle problemer med de. Mye av det dere syter på er ikke nVidia sin feil, men spillprodusenter.

 

Strengt talt så er vel hverken ATi eller Creative sine Vista-drivere helt på høyde heller... :whistle:

Lenke til kommentar
Det at Nvidia ikke har fått i stand et sett med brukbare drivere og kontrollpanel til Vista, er egentlig skam. Det er vi som kjøper deres produkter og støtter opp til industrien om at vi hele tiden trenger noe nytt. Da burde også drivere/kontrollpanel være tilstede.

 

For Vista har vært tilgjengelig for testing og produksjon en god stund...

7916873[/snapback]

Grunnen til at mange av dere kommer med disse kommentarene tror jeg må være at dere ikke har snøring på hvor komplisert det er å lage drivere... Ikke bare til ett kort, men til mange forskjellige kort... Så lenge har faktisk ikke vista vært tilgjenglig... Det blir litt som å si: "Du kan hoppe til månen hvis du hopper høyt nok"

 

 

nVidia har brukbare Vista-drivere og kontrollpanel. De fungerer. Mange her på forumet har ikke noen spesielle problemer med de. Mye av det dere syter på er ikke nVidia sin feil, men spillprodusenter.

 

Strengt talt så er vel hverken ATi eller Creative sine Vista-drivere helt på høyde heller... :whistle:

7918595[/snapback]

Litt enig med deg. Men da må jo ikke skjermkortene ha 'Vista Ready' logoen på eska :) For det er jo det samme som løgn :) Det er missvisende informasjon.

Lenke til kommentar
nVidia er blandt verstingene ja. Hvorfor? Jo fordi de lager driverne til det vi skal se på. Uten nvidia går det ikke ann å bruke windows. Veit at creative og andre er ille fordi det ikke har "giddi" å laget drivere i tide, men en lyddriver er ikke like kritisk, windows funker fordi og man kan bruke det.

7918155[/snapback]

Det blir usakelig!

 

Det er ingen problemer med å bruke Vista med nVidia sine drivere. Probleme er at flere spill ikke fungerer spesielt godt med Vista, og drivere enda ikke er optimaliserte for spillene.

 

Mange her på forumet som ikke har merkbare problemer med nVidia og Vista.

 

Litt enig med deg. Men da må jo ikke skjermkortene ha 'Vista Ready' logoen på eska  For det er jo det samme som løgn  Det er missvisende informasjon.

 

Isåfall er det vel også missvisende å skrive "Designed for Windows XP" på kortene?? Er jo ikke alle XP-spill og applikasjoner som fungerer 100% vet du...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor,11/02-2007 : 12:20]
nVidia er blandt verstingene ja. Hvorfor? Jo fordi de lager driverne til det vi skal se på. Uten nvidia går det ikke ann å bruke windows. Veit at creative og andre er ille fordi det ikke har "giddi" å laget drivere i tide, men en lyddriver er ikke like kritisk, windows funker fordi og man kan bruke det.

7918155[/snapback]

Det blir usakelig!

 

Det er ingen problemer med å bruke Vista med nVidia sine drivere. Probleme er at flere spill ikke fungerer spesielt godt med Vista, og drivere enda ikke er optimaliserte for spillene.

 

Mange her på forumet som ikke har merkbare problemer med nVidia og Vista.

 

Litt enig med deg. Men da må jo ikke skjermkortene ha 'Vista Ready' logoen på eska  For det er jo det samme som løgn  Det er missvisende informasjon.

 

Isåfall er det vel også missvisende å skrive "Designed for Windows XP" på kortene?? Er jo ikke alle XP-spill og applikasjoner som fungerer 100% vet du...

7918614[/snapback]

Ok. Men vi snakker her om at 8800 kortene har hatt 'Vista Ready' på eskene før Vista ble lansert. Og da med en beta-driver som kræsjet hele Vista når den hadde vært i hvilemodus f.eks. Så det kan vel ikke helt sammenlignes med Windows XP.

 

Edit: Det burde ikke være 'Vista Ready' logo på eskene før WHQL Certified drivere blir lansert. Eller kanskje ikke før langt uti april når man endelig får SLI støtte i DX10. Noe annet er latterlig så lenge det er kjente problemer som gjør at man ikke har full funksjonalitet med 8800 kort i Vista.

 

Edit2: Men jeg gidder ikke å være sint på nVidia eller være med på noe 'opprop' mot nVidia.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Raptor,11/02-2007 : 12:20]
nVidia er blandt verstingene ja. Hvorfor? Jo fordi de lager driverne til det vi skal se på. Uten nvidia går det ikke ann å bruke windows. Veit at creative og andre er ille fordi det ikke har "giddi" å laget drivere i tide, men en lyddriver er ikke like kritisk, windows funker fordi og man kan bruke det.

7918155[/snapback]

Det blir usakelig!

 

Det er ingen problemer med å bruke Vista med nVidia sine drivere. Probleme er at flere spill ikke fungerer spesielt godt med Vista, og drivere enda ikke er optimaliserte for spillene.

 

Mange her på forumet som ikke har merkbare problemer med nVidia og Vista.

 

Litt enig med deg. Men da må jo ikke skjermkortene ha 'Vista Ready' logoen på eska  For det er jo det samme som løgn  Det er missvisende informasjon.

 

Isåfall er det vel også missvisende å skrive "Designed for Windows XP" på kortene?? Er jo ikke alle XP-spill og applikasjoner som fungerer 100% vet du...

7918614[/snapback]

Ok. Men vi snakker her om at 8800 kortene har hatt 'Vista Ready' på eskene før Vista ble lansert. Og da med en beta-driver som kræsjet hele Vista når den hadde vært i hvilemodus f.eks. Så det kan vel ikke helt sammenlignes med Windows XP.

 

Edit: Det burde ikke være 'Vista Ready' logo på eskene før WHQL Certified drivere blir lansert. Eller kanskje ikke før langt uti april når man endelig får SLI støtte i DX10. Noe annet er latterlig så lenge det er kjente problemer som gjør at man ikke har full funksjonalitet med 8800 kort i Vista.

 

Edit2: Men jeg gidder ikke å være sint på nVidia eller være med på noe 'opprop' mot nVidia.

7918637[/snapback]

 

Trenger da ikke være sint eller bli med på noe som helst du. Men oss som har et problem med driverene så har vi faktisk lov til å bli litt irritert.

 

Men husk at det finnes flere folk enn deg i verden som faktisk har MYE problemer med driverne til nVidia.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg mest med hele saken er dette:

 

ReadyForVista463.jpg

7918363[/snapback]

 

Det burde dem ha ventet med ja. Ikke noe problem for de som lager klistremerkene eller pakkene til nvidia å vente til uti april med å sette på slik missvisende klistremerker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men jeg har ikke ANELSE hvor høyt jeg kan/bør gå :ermm:

7916354[/snapback]

 

Da lar du være å klokke.

Med ett slikt utgangspunkt kan det fort gå gæli... :)

 

Ad topic:

 

Hvorfor er det så om å gjøre å kjøre Vista?

OK.. "slick looks" etc.. slik vi er vant med fra MS, men:

 

Det er ett godt stykke til at drivere, og "vanlig" software kan sies å være "Vista ready".

Og Nvidia er ikke noen "versting" som det trengs å starte opprop mot.

Latterlig.. synes nå jeg da.. :)

(Og tester Vista "litt på si" inntil videre).

7916808[/snapback]

 

Enda ett irrelevant spørsmål.

 

Tror du folk bytte til vista bare for å få glass vinduer og 3d på desktopen? Da har ikke du tenkt mye over hva vista egentlig er. Foreslår at du leser litt her: http://www.microsoft.com/windows/products/...100reasons.mspx

 

så kan du lese mer her etterpå: http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/default.aspx

 

Finner fort ut at vista er "litt" mer enn bare slick looks. Det er faktisk et helt nytt OS. Nesten skrevet helt fra bunnen.

 

Og en ting til. Hva er vitsen med en release dato fra microsoft sin side da? Må man automatisk legge på 6 måneder etter de leverer et os? Syntes det er på tide at produsentene tar seg i nakken og føler microsoft i steden. De er faktisk avhengig av MS for å selge produktene sine.

 

nVidia er blandt verstingene ja. Hvorfor? Jo fordi de lager driverne til det vi skal se på. Uten nvidia går det ikke ann å bruke windows. Veit at creative og andre er ille fordi det ikke har "giddi" å laget drivere i tide, men en lyddriver er ikke like kritisk, windows funker fordi og man kan bruke det.

7918155[/snapback]

 

Nå har jeg svart på det at jeg er fullstendig klar over at Vista er mer enn "slick looks". Og hvorfor jeg skrev det.

Det kom også tidlig fram i din tråd at du var "avhengig" av like bra spillytelse som i XP.. og "looks" (nView). Så ikke prøv å tåkelegge din fokus her.. :thumbdown:

 

Og nei.. Nvidia er på ingen måte en "versting".

 

Vista fungerer like godt/dårlig uavhengig av hvilken hardware/drivere det er snakk om.

Ikke noe spesielt med Nvidia.

Da du legger opp en belærende tone her så kan du sikkert selv ta imot at Win2000, XP *og* Vista også fungerer uten spesifikke drivere fra ATI/Nvidia (på samme måte som f.eks. Linux/Ubuntu... Det er hardwareakselerasjon som spesifikke drivere skal understøtte).

 

En gang til(men det går vel ikke inn):

*Vent* med å gjøre deg "avhengig" av Vista, dersom det er spill/"looks"/hardwareakselerasjon som er fokus. Eller viktigere.. at man vil ha ett stabilt 24/7 OS som er "ferdig" med hensyn til hardware-støtte/drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...