Gå til innhold

Hvorfor misliker så mange (black)metal?


Minus

Anbefalte innlegg

mange misliker black-metal fordi det ikke er musikk, men  bråk...

9584525[/snapback]

Om du liker "bråk"-esangen, hører du musikken i det ^^ :thumbup:

 

skjønt, det er vel en liten limit her også.

Det går vel på at sanger som er totalt uten rytme, er ikke noe særlig å høre på. (stort sett)

 

 

At noen ikke liker (black)metal band, kan jo også være at de ikke liker musikk med "bare masse bråk, hyling, og skriking" xP

 

Men det er jo slett ikke alle (black)metal band, som bare inneholder "masse bråk, hyling, og skriking"..

Det er vel det folk ikke skjønner :roll:

 

 

jeje. Smaken er som baken... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg misliker Black metal fodi jeg hører ikke helt musikken i det. Alt skal liksom være så jævelig mørkt og trist. Virke ikke som de er no happy liksom i sangene og da går all enegrien jeg forventet og høre vekk også.

Synes også growling ikke er no særlig og høre på blir bare masse skriking som jeg ikke klarer tyde no av

Tromminga går også jævelig fort! Og gitaristen skal liksom holde følge med tromminga når den høres ut som en trimma mopped på 5000rpm. blir det for mye for huet mitt.

Lenke til kommentar

Ok..

 

1068925826_black.jpg

 

GRRRRWRRRRRBRRRRWHAAAAAAA!! (død, fordervelse, depresjon og nedstemthet)

 

eller

 

BritneyXcopyX3.jpg

 

(You're so sexy, you're so fine, baby I wish you were mine)

 

:roll:

 

Er det så vanskelig å forstå? Det store flertallet vil ikke være mørke, dystre og knaske antidepressiva. De vil ha hjernedød glad-pop de kan nynne med på mens de tenker på hvem de skal forelske seg i denne uka.

 

Jeg liker metal. Litt, ikke alt. Jeg liker band som klarer variere uttrykket sitt. Eksempler (for meg) er Opeth m/ låta "Ghost of Perdition", Dream Theater m/låta "Learning to Live" og Dimmu Borgir m/låta "Progenies of the Great Apocalypse". Det er gjennomtenkt, godt skrevet og godt fremført. I tillegg faller jeg for en del band bare pga. fet rytmikk/groove. Eksempel: Rammstein m/låta "Links 2,3,4".

 

Det jeg har fått med meg av black metal har virka like monotont som billig techno, men det fremføres via gitarer, bass og tromme. Ja, og den obligatoriske skrikinga i topp. Det gir meg ingenting. Musikerne overbeviser meg ikke om at de vil noe. At de er i stand til å gjøre noe mer enn å være sinna og gå berserk i mammas sminkeskrin.

 

Og det holder bare ikke.

Lenke til kommentar

Til alle som tror metal er bråk og skrik: Ikke kall det bare Metal da, vær så snill.

 

NuMetal (eks) er det..

 

også kan dere ta en titt på listen over metal-sjangre

 

og se på forskjellige band..

 

eks Dream Thater er et metal band.. Progressiv metal.

Hvis dere sier dere ikke hører musikken der (selvom dere ikke liker det), så er det noe rart.

Det er rytmisk, SANG (ikke growling), og.. ja..

 

Og kan dere skrive hvorfor dere ikke liker det. :)

Og hva slags metal. man kan ikke si.. "jeg liker ikke metal"

 

Jeg, feks, liker, og liker ikke metal.

Jeg liker Progressiv Metal. men jeg liker ikke NuMetal.

 

U c? ^^

Endret av Nasse-noff
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk skal ta så tungt på hvilken musikk andre liker og ikke liker. Det er akkurat som på barneskolen: "du har ikke FUBU-klær, da liker vi ikke deg". Hvorfor bryr du deg? Hør på det du liker og hold kjeft, sier jeg.

 

NP: Borknagar - Vintervredets Sjelesagn :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror folk misliker Black metal på grunn av de ekstreme holdningene med pentagrammene og opp-ned korsene.

Selv kjønner jeg ikke hvorfor sjangeren må forbinnes med satan, syns det rett og slett er teit med opp-ned kors og pentagrammer...

Er ikke egentlig så glad i Black metal, men noen sanger liker jeg :)

Endret av M-Gard
Lenke til kommentar
Jeg misliker Black metal fodi jeg hører ikke helt musikken i det. Alt skal liksom være så jævelig mørkt og trist. Virke ikke som de er no happy liksom i sangene og da går all enegrien jeg forventet og høre vekk også.

Synes også growling ikke er no særlig og høre på blir bare masse skriking som jeg ikke klarer tyde no av

Tromminga går også jævelig fort! Og gitaristen skal liksom holde følge med tromminga når den høres ut som en trimma mopped på 5000rpm. blir det for mye for huet mitt.

9606374[/snapback]

 

ja helt enig ! liker mye bedre litt eldre klassisk rock/metal ! gode gitar riff digg bass og vokal det gikk an å tyde :cool: den slags metal går det an å diskutere på tråden for klassisk rock/metal :w00t:

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Er enig med han som sa at sansen for metal tar lang tid. Begynte for meg i tolvårsalderen med metallica. Kjøpte black album og hørte på den i flere år. I 14årsalderen begynte jeg å hørre på Pink Floyd - A Saucerful of secrets. Ble bare mer og mer glad i sær musikk. Så begynte jeg å spille gitar og ble skikkelig interesert i musikk. Derifra var veien kort til å utforske thrash, symphonic og powermetal. Ble mer og mer sulten på ekstrem musikk. Ble jævlig glad i grindcore (som jeg oppdaget med tilfeldighet). Så ballet det på seg med Ulver, Death, Anorexia Nervousa, Dimmu Borgir, In Flames, CoB. Til tross for at metal ikke er inn, så synes jeg det er like greit. Jeg synes det skal være en litt outsidermusikkstil for spesielt intereserte.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Denne tråden blir til dels laget i frustrasjon. Jeg som eneste person i vennegjengen hører på metal. (Er egentlig ikke helt sikker på hvilken sjanger musikken jeg hører på havner under, så jeg skriver opp de jeg hører på i spoiler.)

 

 

Children of Bodom

Cradle of Filth

Pantera

In Flames (Hører ekstra mye på de)

Dimmu Borgir

Burzum

Mayhem

Soilwork

Satyricon

Dimmu Borgir

DragonForce

Etc etc.

 

 

Og alle syns musikken jeg hører på er helt horribel, og de skjønner ikke hvordan jeg kan like "sånn" musikk. Enkelte bekjente går så langt at de sier at det mine ører daglig bruker flere timer på, ikke er musikk. Jeg hører på "satandyrkelse" og "idioter som roper og skriker uten mening". Hvordan de kan si dette forstår jeg bare ikke.

Vet ikke om de dømmer meg ut ifra musikken jeg hører på, så jeg får nesten finne ut av det. Det jeg egentlig vil vite da, er hvorfor personer sier at metal ikke er musikk, hvorfor folk ikke liker det, og om de i det hele tatt har gitt metal en sjans.

 

Edit: Er jo noen av vennene mine som hører på det samme som meg da.

7716536[/snapback]

 

Enkelt metal = bråk for de fleste så ikke er usikker på livet og trenger en dose "adralin" men kan ikke få det gjennom mer normale måter i livet.

 

Ser ikke ned på folk så høre på metall men omgår de heller ikke, la oss si jeg har lukket ut en del av samfunnet så ikke faller i min smak noe jeg har rett til :)

Lenke til kommentar
Jeg hører stort sett på metal og mye av det er svart. Jeg blir ofte hetset for det på skolen.

 

Folk skriker satanist etter meg i gangene. Mormora mi sier at "rock og sånt" er ikke noe musikk. "Det er bare skrik og skrål uten noe melodi"

9623258[/snapback]

Det blir jo ikke bedre om du tar deg nær av at folk sier slikt, bare spill med å la folk tro du er satanist ;)

 

Men uansett er jo ikke (black)metal akkuratt ment som allemannskost. Så at det klages over at andre missliker det blir bare dumt

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Jeg hører stort sett på metal og mye av det er svart. Jeg blir ofte hetset for det på skolen.

 

Folk skriker satanist etter meg i gangene. Mormora mi sier at "rock og sånt" er ikke noe musikk. "Det er bare skrik og skrål uten noe melodi"

9623258[/snapback]

Det blir jo ikke bedre om du tar deg nær av at folk sier slikt, bare spill med å la folk tro du er satanist ;)

 

Men uansett er jo ikke (black)metal akkuratt ment som allemannskost. Så at det klages over at andre missliker det blir bare dumt

9623392[/snapback]

 

Greit, skal prøve det, men

Men uansett er jo ikke (black)metal akkuratt ment som allemannskost. Så at det klages over at andre missliker det blir bare dumt

Jeg syter kanskje litt, men allikevel å kalle generelt tung musikk for skrik og skrål uten melodi synes jeg blir ganske feil. Blei kalt satanist i 8. klasse fordi jeg hørte på Iron Maiden :roll: Det tar kaka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...