Gå til innhold

Hvorfor misliker så mange (black)metal?


Minus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hører stort sett på metal og mye av det er svart. Jeg blir ofte hetset for det på skolen.

 

Folk skriker satanist etter meg i gangene. Mormora mi sier at "rock og sånt" er ikke noe musikk. "Det er bare skrik og skrål uten noe melodi"

9623258[/snapback]

Det blir jo ikke bedre om du tar deg nær av at folk sier slikt, bare spill med å la folk tro du er satanist ;)

 

Men uansett er jo ikke (black)metal akkuratt ment som allemannskost. Så at det klages over at andre missliker det blir bare dumt

9623392[/snapback]

 

Greit, skal prøve det, men

Men uansett er jo ikke (black)metal akkuratt ment som allemannskost. Så at det klages over at andre missliker det blir bare dumt

Jeg syter kanskje litt, men allikevel å kalle generelt tung musikk for skrik og skrål uten melodi synes jeg blir ganske feil. Blei kalt satanist i 8. klasse fordi jeg hørte på Iron Maiden :roll: Det tar kaka

9623523[/snapback]

 

Når du vet at folk ikke har peiling om hva de snakker om, så er det jo ingenting å ta seg nær av.

Har vært igjennom det samme selv, det er bare å gjøre som meg, å rope "pass deg! ellers maner jeg frem demoner med det eneste mål i å terrorisere deg!"

 

til slutt synes folk at du er så sær at de lar deg være, effektivt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg er stortsett "svartkledd" men det er faktisk ikke noen som er no frekke mot meg for det :)

Av og til kallen noen meg emo, men det er ikke fordi jeg er det (for jeg er ikke det), det er bare for å være slemme, men det bryr meg veldig lite...

9629044[/snapback]

 

På skolen vår så tror folk at emo er folk som hører på musikk som er tungere enn AC/DC :roll:

Lenke til kommentar

En av hovedgrunnene til at mange misliker blackmetall er jo det at det finnes så sinnsykt mange undersjangrer i den kategorien. Og for et utrent øre høres alle såsi like ut. Dermed høres de fleste band helt like ut. Dette er hovedsaklig grunnen til at jeg ikke er spesielt stor fan av blackmetall. Enkelte band har jeg litt sansen for, men da skal de innovere og ikke høres ut som alt det andre. Også får jeg stor respekt for de som greier å vise at de har musikkforståelse i tillegg. Når jeg hører blackmetall som varierer innen melodi, takt og oppbygging, dukker det opp et glis rundt munnen min. Rett og slett fordi jeg liker intellektuell musikk da man hører at de som har skrevet musikken faktisk har peiling på hva de holder på med. Når vokalisten i tillegg kanskje synger litt også, blir det bra! :)

 

I tillegg blir jeg aldri imponert over musikere som bare runker over alt. Trommiser som kan spille 150.000 slag i sekundet på dobbelpedal imponerer meg fint lite. Samt at jeg synes at rytmen i blackmetall altfor ofte er for lite dynamisk. Med det mener jeg at hele rytmen er så flat og fullstendig etter klikk (metronom). Det liker jeg som oftest ikke da jeg føler at det mister dybde. The Beatles er et godt eksempel på hvordan man skal spille trommer for å få det beste ut av låtene. Ringo var (er) en ekspert på å spille dynamisk og kun det som trengs. Man trenger ikke å være all over the place for å være en god musiker. Sånt liker jeg også innen blackmetall og alle andre sjangre også rent generelt.

Lenke til kommentar

Som poster over meg bringer frem er det mangelen på dynamikk i den black metal musikken jeg har hørt som gjør at jeg til nå har ligget unna sjangeren. Er ikke veldig kjent med alle mulige band, men føler at det meste av det jeg har hørt er en kaotisk 16-dels og 32-dels orgie på full spiker med det som kan krype og gå av instrumenter hele tiden. Det blir for kjedelig.

 

Dog begynner Children of Bodom å få økende spilletid hjemme hos meg så mulig jeg beveger meg mer og mer mot blackmetal avgrunnen :p

Endret av Leviath
Lenke til kommentar
Som poster over meg bringer frem er det mangelen på dynamikk i den black metal musikken jeg har hørt som gjør at jeg til nå har ligget unna sjangeren. Er ikke veldig kjent med alle mulige band, men føler at det meste av det jeg har hørt er en kaotisk 16-dels og 32-dels orgie på full spiker med det som kan krype og gå av instrumenter hele tiden. Det blir for kjedelig.

 

Dog begynner Children of Bodom å få økende spilletid hjemme hos meg så mulig jeg beveger meg mer og mer mot blackmetal avgrunnen :p

9633015[/snapback]

 

CoB black metal? :!: Vil vel mer kalle dem en form for power eller speed metal.

Lenke til kommentar
Som poster over meg bringer frem er det mangelen på dynamikk i den black metal musikken jeg har hørt som gjør at jeg til nå har ligget unna sjangeren. Er ikke veldig kjent med alle mulige band, men føler at det meste av det jeg har hørt er en kaotisk 16-dels og 32-dels orgie på full spiker med det som kan krype og gå av instrumenter hele tiden. Det blir for kjedelig.

 

Dog begynner Children of Bodom å få økende spilletid hjemme hos meg så mulig jeg beveger meg mer og mer mot blackmetal avgrunnen :p

9633015[/snapback]

 

CoB black metal? :!: Vil vel mer kalle dem en form for power eller speed metal.

9633121[/snapback]

 

Alle mulige undersjangre har jeg for lengst gitt opp å forholde meg til. Faktum er at CoB er hakket "hardere" enn alt annet jeg hittil har besudlet mitt sinn med, så jeg ser en sakte men sikker forskyvning mot tøffere saker. Personlig setter jeg blackmetal helt øverst på "hardhetskalaen", så kanskje når jeg blir pensjonist vil jeg trekke frem noen klassiske låter av Gorgoroth på grammofonen som tilbehør til småkakene og kaffen :p

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Som poster over meg bringer frem er det mangelen på dynamikk i den black metal musikken jeg har hørt som gjør at jeg til nå har ligget unna sjangeren. Er ikke veldig kjent med alle mulige band, men føler at det meste av det jeg har hørt er en kaotisk 16-dels og 32-dels orgie på full spiker med det som kan krype og gå av instrumenter hele tiden. Det blir for kjedelig.

 

Dog begynner Children of Bodom å få økende spilletid hjemme hos meg så mulig jeg beveger meg mer og mer mot blackmetal avgrunnen :p

9633015[/snapback]

 

CoB black metal? :!: Vil vel mer kalle dem en form for power eller speed metal.

9633121[/snapback]

 

Alle mulige undersjangre har jeg for lengst gitt opp å forholde meg til. Faktum er at CoB er hakket "hardere" enn alt annet jeg hittil har besudlet mitt sinn med, så jeg ser en sakte men sikker forskyvning mot tøffere saker. Personlig setter jeg blackmetal helt øverst på "hardhetskalaen", så kanskje når jeg blir pensjonist vil jeg trekke frem noen klassiske låter av Gorgoroth på grammofonen som tilbehør til småkakene og kaffen :p

9633210[/snapback]

 

Kan si meg litt enig her. Man bør stige smått i gradene. Hvis du hadde gitt meg f.eks. Gorgoroth e.l for ett år siden ville jeg sagt: Fysj og fy! selv om jeg hørte på metall da, men da var det mest Metallica, Iron Maiden og de ikke så alt for harde bandene. Men på ett år har jeg steget litt etter litt. Jeg finner (nesten) ingenting som er for hardt for meg i dag. CoB er easy listening for meg :p

Lenke til kommentar

Hvorfor hater jeg black metal? Har noen ett godt svar på hvorfor de LIKER black metal? Jeg ser overhodet ikke noe god grunn til det. Er det den "tøffe" estetikken med pigger og oppnedkors som bare burde appellere til kvisete trettenåringer? Er det faktumet at metallen har så mange idiotiske og unødvendige undersjangere? Kan en metalhead gi meg en god grunn, en sang, et eller annet som kan forsvare metallen?

Lenke til kommentar
Hvorfor hater jeg black metal? Har noen ett godt svar på hvorfor de LIKER black metal? Jeg ser overhodet ikke noe god grunn til det. Er det den "tøffe" estetikken med pigger og oppnedkors som bare burde appellere til kvisete trettenåringer? Er det faktumet at metallen har så mange idiotiske og unødvendige undersjangere? Kan en metalhead gi meg en god grunn, en sang, et eller annet som kan forsvare metallen?

9642997[/snapback]

 

Toleranse og smak. Det du presenterer her er fantastisk trangsynt. Vi trenger absolutt ikke forsvare hvorfor vi liker BM, like lite som du trenger å forsvare hva enn det er du hører på.

Lenke til kommentar
Hvorfor hater jeg black metal? Har noen ett godt svar på hvorfor de LIKER black metal? Jeg ser overhodet ikke noe god grunn til det. Er det den "tøffe" estetikken med pigger og oppnedkors som bare burde appellere til kvisete trettenåringer? Er det faktumet at metallen har så mange idiotiske og unødvendige undersjangere? Kan en metalhead gi meg en god grunn, en sang, et eller annet som kan forsvare metallen?

9642997[/snapback]

Tror de fleste kvisete tenåringene hører på rap eller tekno

Lenke til kommentar
Hvorfor hater jeg black metal? Har noen ett godt svar på hvorfor de LIKER black metal? Jeg ser overhodet ikke noe god grunn til det. Er det den "tøffe" estetikken med pigger og oppnedkors som bare burde appellere til kvisete trettenåringer? Er det faktumet at metallen har så mange idiotiske og unødvendige undersjangere? Kan en metalhead gi meg en god grunn, en sang, et eller annet som kan forsvare metallen?

9642997[/snapback]

Tror de fleste kvisete tenåringene hører på rap eller tekno

9643037[/snapback]

 

Poenget er at det er fler en kvisete tenåringer som hører på rap og tekno.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...