Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som har kjøpt Funcom? Høy risiko, men mange ser for seg 20 dobling.

 

Hvor mange er mange? Basert på hva?

 

Jeg forstår ikke hva som er så attraktivt med Funcom. Et drittselskap i mine øyne. Har de noen gang levert? Se på utviklingen i aksjen de siste fem årene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt så er det bedre å ha aksjene sine på en investeringskonto zero i forhold til en aksjekonto. Både med tanke på skatt og en mye enklere selvangivelse. Men vil det lønne seg å bytte konto med en gang ved å selge alle aksjene og kjøpe de igjen i investeringskonto zero? Det blir jo ganske mange transaksjonskostnader og skatt? Eller  bør jeg vente til jeg mener aksjene er fullt prisatt og selge meg gradvis ut av aksjekontoen og gradvis overføre til en zero konto? Eller er det rett og slett en mulighet for å gjøre om aksjekontoen til en zero konto uten å selge aksjene?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt så er det bedre å ha aksjene sine på en investeringskonto zero i forhold til en aksjekonto. Både med tanke på skatt og en mye enklere selvangivelse. Men vil det lønne seg å bytte konto med en gang ved å selge alle aksjene og kjøpe de igjen i investeringskonto zero? Det blir jo ganske mange transaksjonskostnader og skatt? Eller  bør jeg vente til jeg mener aksjene er fullt prisatt og selge meg gradvis ut av aksjekontoen og gradvis overføre til en zero konto? Eller er det rett og slett en mulighet for å gjøre om aksjekontoen til en zero konto uten å selge aksjene?

 

Er vel mest fordel å selge de når de er under kostpris(røde) og så kjøpe dem inn igjen i zero. Da får du fradrag på det tapet.

 

En stund siden jeg gjorde det, men tror ikke du kan flytte dem over.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål vedr. Nordet invisteringskonto Zero og skatt/fradrag:

Hvis du tar ut alt du har på kontoen mens beholdninen er godt nede på minus, og setter det inn på den igjen etter en liten stund (samme dag eller dagen etter), vil tapet der da bli registrert sånn at du får fradrag på det ved neste oppgjør?

Lenke til kommentar

Lanseringsdato er utsatt til desember. De har  inngått samarbeidsavtale med Nvidia og vil utvikle spillet bedre.
Der er forskjellige meninger om hvordan dette vil gå. Den kan flerdoble seg, eller det kan gå gale. Sitter med litt.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Lanseringsdato er utsatt til desember. De har  inngått samarbeidsavtale med Nvidia og vil utvikle spillet bedre.

Der er forskjellige meninger om hvordan dette vil gå. Den kan flerdoble seg, eller det kan gå gale. Sitter med litt.

Statistiske utregninger for de 5 siste årene viser at Desember og Januar er de beste månedene for denne aksjen.

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar

Jeg prøver meg igjen og håper noen som følger Funcom tett har svaret: Har de noen gang levert? Hver eneste gang jeg hører om Funcom så er det snakk om utsettelser, bugs, osv. Det er et drittselskap i en drittbransje. Eneste jeg kanskje ville satset penger på i den bransjen er de som lager Fifa og GTA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Lanseringsdato er utsatt til desember. De har  inngått samarbeidsavtale med Nvidia og vil utvikle spillet bedre.

Der er forskjellige meninger om hvordan dette vil gå. Den kan flerdoble seg, eller det kan gå gale. Sitter med litt.

Statistiske utregninger for de 5 siste årene viser at Desember og Januar er de beste månedene for denne aksjen.

 

 

Statistiske utregninger? Hva vil det si?

 

Funcom er en traderaksje, der man først gjør en grundig analyse og finner ut hvilken dager (3 og 4 dagers periode) som egner seg å gå long eller short. Dvs at man  også kan tjene penger på drittbransjer dersom man gjør et grundig arbeid på forhånd..

 

Har jeg ikke noe tro på, men gi meg gjerne eksempler på strategi som funker for å tjene penger over tid i Funcom. Det du snakker om her er spekulasjon, og svært lite forskning tyder på at det er en bedre strategi enn indeksfond.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Lanseringsdato er utsatt til desember. De har  inngått samarbeidsavtale med Nvidia og vil utvikle spillet bedre.

Der er forskjellige meninger om hvordan dette vil gå. Den kan flerdoble seg, eller det kan gå gale. Sitter med litt.

Statistiske utregninger for de 5 siste årene viser at Desember og Januar er de beste månedene for denne aksjen.

 

 

Statistiske utregninger? Hva vil det si?

 

Funcom er en traderaksje, der man først gjør en grundig analyse og finner ut hvilken dager (3 og 4 dagers periode) som egner seg å gå long eller short. Dvs at man  også kan tjene penger på drittbransjer dersom man gjør et grundig arbeid på forhånd..

 

Har jeg ikke noe tro på, men gi meg gjerne eksempler på strategi som funker for å tjene penger over tid i Funcom. Det du snakker om her er spekulasjon, og svært lite forskning tyder på at det er en bedre strategi enn indeksfond.

 

Statistisk utregning ved hjelp av regneark der man ser hvilken ukedager i hver måned det er best å enten være long eller short..

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål vedr. Nordet invisteringskonto Zero og skatt/fradrag:

 

Hvis du tar ut alt du har på kontoen mens beholdninen er godt nede på minus, og setter det inn på den igjen etter en liten stund (samme dag eller dagen etter), vil tapet der da bli registrert sånn at du får fradrag på det ved neste oppgjør?

 

La oss si at dine aksjer/fond stiger i verdi og du selger noen av disse og lar summen stå som kontanter på kontoen. Hvis du da venter til en nedgang i markedet slik at den samlede summen på kontoen er mindre enn opprinnelig sum på kontoen, så regnes det som tap når du tar kontantene ut av kontoen. Så på den måten får du fradrag for det som egentlig er en avkastning, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...