Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble opplyst i et nyhetsinnslag at det kommende valgresultatet i Spania også kan forverre den økonomiske situasjonen i Europa. Dessuten kommer det et større krakk på børsen med ca. 8-9 års mellomrom, og personlig tror jeg at vi vil få merke det denne høsten..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Tipper det blir litt uro noen dager fremover, men ganske raskt business as usual.

 

Markedet har alltid en tendens til å overreagere ved slik "news shock". Usikkerhet. Man vet ikke helt hva det betyr i praksis, osv. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser Juno Therapeutics har fallt nærare 30% den siste uka, etter at 2 pasienter døde av komplikasjoner med forsøkene. Selskapet er under etterforskning no. Kva trur folk om rissikoen for å kjøpe seg inn? Vente til etterforskninga er ferdig?

Da er det jo for sent. Hva er de underliggende verdiene i selskapet om det skulle gå feil vei? Med andre ord: hvor mye kan prisen falle før prisen er lavere enn verdiene i selskapet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Beklager om dette er et dumt spørsmål, men jeg er ikke helt inne i denne "businessen".

 

Hva er egentlig den gjengse oppfatningen av Martin Armstrong? Jeg ser han får mye kredibilitet (blant annet på sin egen nettside) av forskjellige mennesker. Men samtidig virker det å herske mange kontroverser rundt ham.

 

En annen ting er, har han egentlig klart å spådd krakk? Altså, jeg så noen formler han demonstrerte der han blant annet brukte pi (tilsynelatende helt ut av det blå) noe som blir i overkant flåsete for min del.

Lenke til kommentar

Beklager om dette er et dumt spørsmål, men jeg er ikke helt inne i denne "businessen".

 

Hva er egentlig den gjengse oppfatningen av Martin Armstrong? Jeg ser han får mye kredibilitet (blant annet på sin egen nettside) av forskjellige mennesker. Men samtidig virker det å herske mange kontroverser rundt ham.

 

En annen ting er, har han egentlig klart å spådd krakk? Altså, jeg så noen formler han demonstrerte der han blant annet brukte pi (tilsynelatende helt ut av det blå) noe som blir i overkant flåsete for min del.

 

Det er en viss syklus tilstede i markedet på ca 8,6 år, men man vet aldri det eksakte tidspunktet eller hvor lenge denne nedgangen vil vare.

 

Noen ganger går det raskt nedover, mens andre ganger strekker korreksjonen seg over flere år. I følge hans teori, så er vi inne i en slik periode nå, og høsten er en generell nedgangstid på børsen, så fra og med August er det ikke så lurt å være long lenger..

Lenke til kommentar

Heim. Er ny i dette med aksjer og fond,men har lyst til og prøve meg med noen aksjer for og prøve det. Noen som har noen tips? Fikk tips om Mavshack AB,er det noe og anbefale. Har sjekket de litt og har sett de har vært i fritt fall i noen år.Anonymous poster hash: 5eb60...34a

Aksjer som Mavshack AB er ikke for nybegynnere. Ville heller ha prøvd meg på noen gode fond eller noen solide selskaper (DNB, BMW osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Beklager om dette er et dumt spørsmål, men jeg er ikke helt inne i denne "businessen".

 

Hva er egentlig den gjengse oppfatningen av Martin Armstrong? Jeg ser han får mye kredibilitet (blant annet på sin egen nettside) av forskjellige mennesker. Men samtidig virker det å herske mange kontroverser rundt ham.

 

En annen ting er, har han egentlig klart å spådd krakk? Altså, jeg så noen formler han demonstrerte der han blant annet brukte pi (tilsynelatende helt ut av det blå) noe som blir i overkant flåsete for min del.

Det er en viss syklus tilstede i markedet på ca 8,6 år, men man vet aldri det eksakte tidspunktet eller hvor lenge denne nedgangen vil vare.

 

Noen ganger går det raskt nedover, mens andre ganger strekker korreksjonen seg over flere år. I følge hans teori, så er vi inne i en slik periode nå, og høsten er en generell nedgangstid på børsen, så fra og med August er det ikke så lurt å være long lenger..

Med mindre du eier aksjene over lengre tid.

Lenke til kommentar

Heim. Er ny i dette med aksjer og fond,men har lyst til og prøve meg med noen aksjer for og prøve det. Noen som har noen tips? Fikk tips om Mavshack AB,er det noe og anbefale. Har sjekket de litt og har sett de har vært i fritt fall i noen år.

 

Anonymous poster hash: 5eb60...34a

Høres ikke ut som du er klar for å kjøpe aksjer selv. Du vil sannsynligvis spare deg selv for endel penger ved å kjøpe et indeksfond isteden. Et bra tips er å ikke høre på tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Beklager om dette er et dumt spørsmål, men jeg er ikke helt inne i denne "businessen".

 

Hva er egentlig den gjengse oppfatningen av Martin Armstrong? Jeg ser han får mye kredibilitet (blant annet på sin egen nettside) av forskjellige mennesker. Men samtidig virker det å herske mange kontroverser rundt ham.

 

En annen ting er, har han egentlig klart å spådd krakk? Altså, jeg så noen formler han demonstrerte der han blant annet brukte pi (tilsynelatende helt ut av det blå) noe som blir i overkant flåsete for min del.

Det er en viss syklus tilstede i markedet på ca 8,6 år, men man vet aldri det eksakte tidspunktet eller hvor lenge denne nedgangen vil vare.

 

Noen ganger går det raskt nedover, mens andre ganger strekker korreksjonen seg over flere år. I følge hans teori, så er vi inne i en slik periode nå, og høsten er en generell nedgangstid på børsen, så fra og med August er det ikke så lurt å være long lenger..

Med mindre du eier aksjene over lengre tid.

 

Det vil uansett være smart å holde seg borte fra markedet under krakket og heller starte opp igjen etterpå. Man kan da gå inn igjen med samme beløpet man hadde før nedgangen. Det sier seg selv at det er mye å tjene på en slik strategi..

Lenke til kommentar

 

 

 

Beklager om dette er et dumt spørsmål, men jeg er ikke helt inne i denne "businessen".

 

Hva er egentlig den gjengse oppfatningen av Martin Armstrong? Jeg ser han får mye kredibilitet (blant annet på sin egen nettside) av forskjellige mennesker. Men samtidig virker det å herske mange kontroverser rundt ham.

 

En annen ting er, har han egentlig klart å spådd krakk? Altså, jeg så noen formler han demonstrerte der han blant annet brukte pi (tilsynelatende helt ut av det blå) noe som blir i overkant flåsete for min del.

Det er en viss syklus tilstede i markedet på ca 8,6 år, men man vet aldri det eksakte tidspunktet eller hvor lenge denne nedgangen vil vare.

 

Noen ganger går det raskt nedover, mens andre ganger strekker korreksjonen seg over flere år. I følge hans teori, så er vi inne i en slik periode nå, og høsten er en generell nedgangstid på børsen, så fra og med August er det ikke så lurt å være long lenger..

Med mindre du eier aksjene over lengre tid.

 

Det vil uansett være smart å holde seg borte fra markedet under krakket og heller starte opp igjen etterpå. Man kan da gå inn igjen med samme beløpet man hadde før nedgangen. Det sier seg selv at det er mye å tjene på en slik strategi..

 

 

I teori, ikke i praksis. Å predikerer krakk og nedgangsperioder har vist seg å være ekstremt vanskelig. Svært få, hvis noen. klarer å skape merverdi ved å time markedet. Det lar seg bare ikke gjøre, men vis meg gjerne noen som får det til slik at jeg kan kopiere metoden deres.

Lenke til kommentar

Du treffer som regel aldri midt i blinken, men jeg syns da swingningene sånn sett på Oslo bør er rimelig enkle å følge.til en viss grad vel og merke.
Perioder med mye ned og perioder med mye opp går på rundgang med jevne mellomrom. Det vanskeligste er å selge i tide og samtidig ikke vente for lenge.
Men når man har en downperiode der nyhetene snakker om hvor dårlig det er, er det helt greit å kjøpe. Om det går noe lenger ned, er det aldri veldig mye etter det. Men det får tilgjengjeld fart på seg nå oppgangen er tilbake. Man må bare være litt tolmodig.
Så helt borte syns jeg absolutt ikke det er å tenkle litt i de baner.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Er det lurt å kjøpe aksje i Kongsberggruppen? Er veldig ny i aksjemarkedet.

 

Det korte svaret er nei. For en nybegynner er ikke enkeltaksjer en god idé. Er formålet læring eller avkastning? Hvis det er det siste ville jeg gått for indeksfond.

 

 

Du treffer som regel aldri midt i blinken, men jeg syns da swingningene sånn sett på Oslo bør er rimelig enkle å følge.til en viss grad vel og merke.

Perioder med mye ned og perioder med mye opp går på rundgang med jevne mellomrom. Det vanskeligste er å selge i tide og samtidig ikke vente for lenge.

Men når man har en downperiode der nyhetene snakker om hvor dårlig det er, er det helt greit å kjøpe. Om det går noe lenger ned, er det aldri veldig mye etter det. Men det får tilgjengjeld fart på seg nå oppgangen er tilbake. Man må bare være litt tolmodig.

Så helt borte syns jeg absolutt ikke det er å tenkle litt i de baner.

 

Var dette svar til mitt innlegg? 

Endret av H. Specter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...