Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk kjempetreff med PGS, 10% på noen dager :)

 

Nå lurer jeg bare på om Sevan ikke skal begynne og bevege seg snart. Tenkte ferdigstillelse og seiling skulle være med å dra opp kursen litt. Samt at det kan dukke opp nyheter rundt skrogene når som helst. De er reddet, de er i fullt arbeid og de tjener penger.

Lenke til kommentar

Bernanke ble ansatt av Bush. Jeg går ut fra at han husker hvem vennene sine er, og hvilket parti han tilhører. Altså, jeg tror ikke det skjer noe pengepolitisk før valget er gjennomført. Jeg er redd det med QE3 er en fantasi i hodet på de som ikke innser bull-markedet i råvarer er slutt, men det kan jo være at jeg tar feil. Jeg frykter dette blir realiteten: http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2427608.ece

Lenke til kommentar

Jeg tviler på vi ser Bear i Oljemarkedet nå, dette er det mange grunner til:

Mange utbygginger ble satt på hold under finanskrisen, de har først nå begynt for alvor å røre på seg igjenn.

Mange nye store funn, men dette tar lang tid å få bygget ut. Mange felt mangler også eksisterende infrastruktur, dette har vi eksempler på over hele verden.

Samtidig som nye felt er bygget ut, så har eksisterende felt redusert produksjonen naturlig.

Skifer olje, og Oljesand er dyrt å drifte, en lav oljepris fører til at det ikke er lønnsomt, dermed vil dette gi høy oljpris pgs lav produksjon.

 

Jeg tror heller ikke vi vil se noen Bull, men en oljepris mellom 90 og 110 dollar fremover.

Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt på Funcom-aksjene mine. Var heldig å kjøpte meg inn mens de fortsatt bare lå på 11 kr. I etterpåklokskapens lys ser jeg at det hadde vært en god ide å selge da aksjen en periode var over 20 kr. da det ville gitt et nydelig utbytte (nær 100% verdiøkning), men fulgte ikke godt nok med :hm:

 

I dag (4/7) gikk det dårlig på børsen, men virker litt som om det gjaldt for de fleste aksjer i dag. Liker imidlertid at nesten alle anmeldere roser spillet. Det lover godt :) kommer til å sitte på aksjene en stund til før jeg evt. selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...