Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Haha, så det er mulig med så lite penger? Har blitt veldig interessert i økonomi og aksjer den siste tiden. Hadde vært gøy å prøve med et lite beløp. Hvor burde jeg lage aksjekonto? Har konto hos DnB og tror de tilbyr aksjetraiding. Når det er snakk om så lite penger er det kanskje best å velge noen med lav kurtasje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, så det er mulig med så lite penger? Har blitt veldig interessert i økonomi og aksjer den siste tiden. Hadde vært gøy å prøve med et lite beløp. Hvor burde jeg lage aksjekonto? Har konto hos DnB og tror de tilbyr aksjetraiding. Når det er snakk om så lite penger er det kanskje best å velge noen med lav kurtasje?

 

Jeg handler fra min bank - Skandiabanken - de har en relativt lav kurtasje med 49 kr per handel. Skal du trade for kun noen hundrelapper kan du jo likegodt bare delta i spill med fiktive penger ;)

Lenke til kommentar

I alle dager er det som skjer med Funcom?

 

Ikke godt å si. Er rart hvis denne artikkelen skulle ha så mye å si:

http://www.hegnar.no/bors/article698665.ece

 

Journalisten har moderert seg 2 ganger.

Først skrev han noe så generelt som "Butikker melder at salget av TSW har gått dårlig".

Dernest endrer han dette til noe sånt som "2 Butikker som Finansavisen har snakket med melder om dårlig salg".

Til slutt legger han til informasjon om de aktuelle butikkene. At en butikk i Porsgrunn har solgt kun 2 eksemplarer av spillet.

 

Tror kanskje mange aksjonærer er litt uvitende vedr. distribusjonsformen av spillet... Uansett, dette er en gavepakke av en inngangskurs. Synd at jeg ikke har flere penger å kaste på Funcom atm. :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte opp flere aksjer i går for 20k når kursen var på 15kr. Rett etter stuper den selvfølgelig. Faen meg så typisk at det skulle ikke vært mulig engang.

 

Har for øvrig mulighet til å kjøpe inn enda mer, men lite villig til det når jeg har kjøpt for 50k allerede, begge gangene har aksjen stupt i gulvet ikke lenge etter. I går tok det bare et par timer.

Lenke til kommentar

Det er veldig snodig med et slikt fall uten noen børsmelding, men det er kanskje nettopp dette fraværet av børsmelding som påvirker. Men, det er jo ingen som pleier å melde salgstall etter 4 dager, så blir litt rart å forvente noe...

 

Dessuten viser tall fra xfire at det minst må være solgt 400k eksemplarer av spillet, og dette tilsvarer en kurs på cirka det dobbelte av hva Funcom befinner seg nå... såe... nei... jeg vet ikke hva jeg skal tro egentlig.

 

Må være mange som har spilt på gjentakelse av AoC-scenarioet.

Lenke til kommentar

Det er kanskje en stor aktør som shorter denne i dag. Denne aktøren vet at mange setter en stoploss. For å utløse disse selger aktøren masse aksjer short. Når mange nok stoploss har blitt utløst er aksjen ganske utbombet og aktøren kan dekke inn shorten på et betydelig lavere nivå. Regner med at noe slikt har skjedd i dag.

Lenke til kommentar

Tipper det er mange småaksjonærer i Funcom som regnet med å "cashe ut" en pen sum ved TSWs release. Nå får de panikk, og aksjen stuper. Så vidt jeg kan se har spillet fått god omtale, både av presse og folk som spiller det selv. At serverene også har fungert knirkefritt siden release tyder jo også på at spillet fungerer bra teknisk. For min del kjøpte jeg når aksjen var nede i 7,50 for en god stund siden, nå vurderer jeg å kjøpe enda mer, fremtiden ser jo lysere ut en noensinne for Funcom (LEGO MMO annonsert, TSW som folk faktisk liker, og ikke lider av en million bugs og serverkrasj).

 

EDIT: At en spillbutikk i Porsgrunn(!) melder om dårlig salg, hadde jeg ivertfall ikke vektlagt. Tror flesteparten kjøper dette spillet digitalt.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror ikke det er noe verre enn at folk solgte seg ut på release, fordi de var redd for at vi fikk en ny situasjon som AoC. Dermed begynte ballen å rulle, og de fleste panikkselger seg ut nå. Det eneste som kan trigge kursen er salgstall, og makten ligger i Funcoms hender.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Håper, og forventer at de blir å gjøre det. Aksjonærer begynner å bli utålmodige ved mangel på informasjon mens de ser pengene flyr ut av vinduet, og Funcom bør kommunisere for å holde tilliten oppe.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg er også blant de som tror dette bare er panikksalg. På en måte så har jeg bare meg selv å takke. Ved to tidligere anledninger så har jeg sett at å selge rett før/etter release er veldig bra. Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å bli sittende fordi jeg tror FC har noe bra på gang. Jeg liker selvsagt ikke nedgangen, men tror den er ubegrunnet på samme måte som oppgangen før release.

 

Markedet har i alle fall lært av forrige runde og jeg tror det er på grunn av hausingen sist at vi ser det vi gjør i dag.

 

Hvis folk følger med nå så kan det bli en fin inngangssum, tror jeg.

Lenke til kommentar

Aksjen steg til 24 på håp og kjærlighet. Vis Funcom kommer med gode tall kan det lett komme en 20% opp dag. Så oversolgt som aksjen er nå. Men denne aksjen er ikke for de med dårlig hjerte :p

 

24 august vi får se om det blir noe penger i kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...