Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri prøvd å kjøpe aksjer til tre ganger markedspris:P, men hvis det er noen som har lagt inn bud til den prisen så kan du kanskje det. Eller så har kanskje Nordnet et varslingssystem som sier ifra hvis du gjør sånne elementære feil.

 

Edit Mente "hvis noen har lagt ut aksjene sine til salgs til den prisen..." Ikke lagt inn bud.

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går/er mye styr å flytte aksjer over fra DnB til Nordnet?

Nei, er bare å fylle ut overføringsfullmakt så ordner Nordnet resten. Kostet ikke en krone heller ;)

 

Takk for svar. Overføringsfullmakten regner jeg med jeg finner på DnB VPS siden right?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går/er mye styr å flytte aksjer over fra DnB til Nordnet?

Nei, er bare å fylle ut overføringsfullmakt så ordner Nordnet resten. Kostet ikke en krone heller ;)

Takk for svar. Overføringsfullmakten regner jeg med jeg finner på DnB VPS siden right?

Nei, på Nordnet siden.

Lenke til kommentar

Hvis du fyller inn for eksempel 34 kroner på funcom på 1000 stk aksjer så får du vel dei 1000 til lavest pris 11,40 men legger du inn kjøp på 1 000 000 aksjer så får du aksjer opp til 34 kroner.

om det blir 100 000 eller 1 mill aksjer kommer vel an på hvor mange som er til salgs.

Vil tro det er slik det funker

Lenke til kommentar

"Hordes of players joined The Secret World since launch earlier this week and are having fun experiencing the game where myth, legend and conspiracies come to life. Many cabals have formed and are recruiting new members and the PvP battlefields and warzones are drenched in blood and covered in the smoke of war between the Templars, the Illuminati and the Dragon!"

 

https://www.thesecretworld.com/news/the_secret_world_launch_dimensions_filling_up_fast

 

Blir moro å få se salgstall.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er ganske skeptisk til Funcom? På de forumene jeg sjekker daglig er det mye hyping. At spillet blir godt mottatt er vel og bra, men det er lfå konkrete tall å forholde seg til. For meg er det vanskelig å spå denne opp eller ned, men det er lett å se at det er stor risiko i Funcom.

 

Prøver ikke å trolle eller lage bråk, men jeg ser veldig mange som stoler blindt på at denne aksjen skal mangedobles. Lurer på om det er en del her som kanskje har gått inn med mer en de har råd til å tape, uten å være klar over risikoen som er i denne aksjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vellykket lansering og i følge Funcom mange nye spillere den siste uken lover godt da. Men vi får se når de publiserer antall salg og eventuelt antall abonnementer. Spiller selv TSW og synes spillet er moro. Det gjenstår å se hvordan det er med content og lignende om 1 mnd, 5mnd og 1 år.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er ganske skeptisk til Funcom? På de forumene jeg sjekker daglig er det mye hyping. At spillet blir godt mottatt er vel og bra, men det er lfå konkrete tall å forholde seg til. For meg er det vanskelig å spå denne opp eller ned, men det er lett å se at det er stor risiko i Funcom.

 

Prøver ikke å trolle eller lage bråk, men jeg ser veldig mange som stoler blindt på at denne aksjen skal mangedobles. Lurer på om det er en del her som kanskje har gått inn med mer en de har råd til å tape, uten å være klar over risikoen som er i denne aksjen.

Det er litt ironisk når det er mer usikkerhet etter launch enn før. Veldig vanskelig å si om det er fugl eller fisk nå, så helt enig, det er stor usikkerhet. Risikoen er vel ikke så veldig høy nå, ettersom aksjen er priset som at salget var elendig (vesentlig dårligere enn AoC).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjorde mitt første aksjekjøp i går. 45 aksjer i Funcom for 11kr pr stk. Og jeg har tydeligvis tjent 52kr siden i går haha. (Ikke mobb meg, et sted må man begynne.)

 

Dumt spørsmål til andre som har nordnet. Når jeg ser på kontooversikt og aksjer, Hvorfor står det ikke hvor mye aksjene jeg kjøpte kostet totalt? Det står bare antall og GA kurs. Med de små tallene her er det lett å regne i hodet, men hva om man har flere 100 aksjer for f.eks 12,34 pr stk. Hvorfor står det ikke?

 

Jeg brukte bank id da jeg lagde kontoen. Så jeg lagde ikke noe passord, på instillinger står passordet mitt som *** og jeg vet ikke hva det er, står heller ikke i brevet jeg fikk eller emailen fra dem. Skulle gjerne hatt muligheten til å logge inn uten bank id.

Lenke til kommentar

Aksjer i Funcom er litt risikosport akkurat nå. Jeg kjøpte aksjer ved 11. kr. rundt november/desember i fjor med plan om å selge meg ut rundt lansering, basert på at aksjen med ganske stor sikkerhet ville stige fram mot lansering. Etter lansering vurderte jeg det som mer eller mindre lotto å være med videre da alt videre er basert på forventninger om popularitet og salgstall.

 

Dessverre ser jeg at mange andre tenkte som meg og solgte seg ut ved lansering, noe jeg for så vidt var dum nok til å ikke gjøre selv. Resultatet er at aksjene mine nå er verdt omtrent det samme som jeg kjøpte de for, + 1 kr. etter dagens stigning da :)

 

Om det er lurt å være med videre nå er jeg veldig usikker på og vurderer å selge meg ut for å ikke risikere tap dersom spillet skulle floppe. Uansett. Forbanna irriterende at jeg ikke holdt meg til min egen plan. Da hadde jeg sittet med en pen avkastning nå :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...