Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Jeg skal seriøst slutte med aksjer. Alle mine fire siste inveseringer har gått rett i kjellern etter kjøp.

Hvis det er åpenbart for deg at det går nedover, hvorfor ikke shorte?

 

Har vel egentlig hatt uflaks. Gått inn i aksjer flere har anbefalt og som har steget den siste tiden og som jeg har trua på, for så å nå toppen kort tid etter og falle ned i en dyp mørk dal like etter det igjen. Sitter jo med en følelse av at aksjemarkedet gjør det stikk motsatte av det jeg vil det skal gjøre.

 

Men nå lysner det litt for Funcom igjen :)

Må jo ikke gå inn i aksjer som har steget, da er det jo bare et spørsmål om tid, om ikke de har lagt fenomenale resultater eller oppfunnet hjulet på nytt. Jeg tok meg av Google da de falt 8 % og tjente en fin slump (som ble spist opp av DNB's kurtasje. Også kjøpte jeg Intel rett etter at de hadde lagt fram gode resultater, så jeg fikk 1,5 dollar per aksje før jeg solgte meg ut for å komme meg vekk fra DNB nor (visste ikke at det gikk ann å overføre aksjer). Kjøp lavt. Ikke høyt

 

Tja Funcom kan fint doble seg/tredoble seg fra der den er nå, men jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig spennende med hva som skjer med JP Morgan disse dager! Spekuleres i at de går konk ala Lehman. Hva skjer da med bankstatusen de har fått hos FED? Vil FED fortsatt regne dem som "to big to fail"?

Ja. Artig med litt action. Skulle tro de hadde lært noe etter 2008. Men det tapet er jo ikke så stort i forhold til hvor stor JP Morgan er.

JP Morgan hadde ved utgangen av 2011 en egenkapital på 183,57 milliarder dollar.

Lenke til kommentar

Ingen av delene er spesielt sannsynlig, men sjansen er definitivt større for at de blir kjøpt opp. Om man er stor aktør i et market med få andre aktører har man gjerne konkurransefortrinn og 'economies of scale' (husker ikke hva det heter på norsk) som gir relativt gode marginer.

Lenke til kommentar

Jeg skal seriøst slutte med aksjer. Alle mine fire siste inveseringer har gått rett i kjellern etter kjøp.

Hvis det er åpenbart for deg at det går nedover, hvorfor ikke shorte?

 

Har vel egentlig hatt uflaks. Gått inn i aksjer flere har anbefalt og som har steget den siste tiden og som jeg har trua på, for så å nå toppen kort tid etter og falle ned i en dyp mørk dal like etter det igjen. Sitter jo med en følelse av at aksjemarkedet gjør det stikk motsatte av det jeg vil det skal gjøre.

 

Men nå lysner det litt for Funcom igjen :)

Må jo ikke gå inn i aksjer som har steget, da er det jo bare et spørsmål om tid, om ikke de har lagt fenomenale resultater eller oppfunnet hjulet på nytt. Jeg tok meg av Google da de falt 8 % og tjente en fin slump (som ble spist opp av DNB's kurtasje. Også kjøpte jeg Intel rett etter at de hadde lagt fram gode resultater, så jeg fikk 1,5 dollar per aksje før jeg solgte meg ut for å komme meg vekk fra DNB nor (visste ikke at det gikk ann å overføre aksjer). Kjøp lavt. Ikke høyt

 

Hvor mye tar DNB i kurtasje og hvordan overfører man aksjer? Og hvor vil du evt anbefale å flytte de.

Lenke til kommentar
Tja Funcom kan fint doble seg/tredoble seg fra der den er nå, men jeg ser poenget ditt.

 

Tviler litt, jeg. Tror TSW blir en flopp.

 

Var AoC en suksess?

 

Det trenger ikke engang å bli en suksess, det trenger bare en bra lansering, og det har jeg all grunn til å tro at det får. Dog skal man heller ikke se bort ifra at det blir en suksess, det blir feil å sammenligne det med AoC

Lenke til kommentar
Tja Funcom kan fint doble seg/tredoble seg fra der den er nå, men jeg ser poenget ditt.

 

Tviler litt, jeg. Tror TSW blir en flopp.

 

Var AoC en suksess?

Hvis TSW gjør det like dårlig som AoC så forsvarer det en kurs på ca 20kr.

 

Du kan jo lese litt tilbakemeldinger i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1190903&pid=19260098&st=540entry19260098

 

Legg merke til at han ene som klagde på grafikken snudde helt etter å ha endelig fått satt spillet på high. ;)

 

Jeg tror TSW kommer til å selge greit til å begynne med, for så å selge veldig bra etter det med god retention. Omtrent det motsatt av AoC mao.

Lenke til kommentar

Tviler nokså sterkt på at funcom holder seg på 20kr og oppover hvis TSW gjør det like dårlig som AoC.

Spiller ingen rolle om det betyr at dem har tjent penger på produktet om det ikke gir noen avkastning til aksjonærene. Enter må de betale ut utbytte eller levere et produkt som skaper så mye publisitet at selskaper og folk har nok tro til å investere i Funcom i fremtiden slik at kjøp &--#62;= salg.

 

Med det sagt, håper jeg selvfølgelig at Funcom gjør det bra slik at mine resterende aksjer stiger i verdi :p

 

edit~skrivefeil

Endret av MisterIT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...