Gå til innhold

Reklame - nok er nok


Syns du det er for mye reklame på hardware.no  

161 stemmer

  1. 1. Syns du det er for mye reklame på hardware.no

    • Ja
      117
    • Nei
      36
    • Ingen formening
      8


Anbefalte innlegg

er akkurat derfor adblock er en fin ting og ha;)

Har ikke hatt reklame på hw.no på lenge, jeg bruker firefox og adblock med Filterset.G updater.

7639317[/snapback]

Men der ligger hele problemet. Hw.no burde ikke være en slik side, ikke i det hele tatt.

Man burde da kunne surfe på nette uten å se X antall tusen reklameskilt over alt og som er større en alle andre objekter på siden og som er en regelrett distraherende.

Husker det var en admin en gang som sa noe da det ble diskutert om det skulle være lov med animerte avatarer på dette forumet og da ble det sagt at det var ikke ønskelig at dette forumet skulle se ut som et juletree. Nå er det hardware.no som faktisk ser ut som et juletre og det er en skam syns jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er akkurat derfor adblock er en fin ting og ha;)

Har ikke hatt reklame på hw.no på lenge, jeg bruker firefox og adblock med Filterset.G updater.

7639317[/snapback]

Men der ligger hele problemet. Hw.no burde ikke være en slik side, ikke i det hele tatt.

Man burde da kunne surfe på nette uten å se X antall tusen reklameskilt over alt og som er større en alle andre objekter på siden og som er en regelrett distraherende.

Husker det var en admin en gang som sa noe da det ble diskutert om det skulle være lov med animerte avatarer på dette forumet og da ble det sagt at det var ikke ønskelig at dette forumet skulle se ut som et juletree. Nå er det hardware.no som faktisk ser ut som et juletre og det er en skam syns jeg!

7639334[/snapback]

Hw.no vil sikkert være takknemlig dersom du kan finne en sponsor som vil betale driften og ikke ha reklameplass. Alternativet er at vi som leser hw.no betaler, men regner med de fleste foretrekker reklame?

 

Edit: jeg er heller ikke glad i reklamen, men har stor forståelse for at det er nødvendig.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit at HW har reklame. Kanskje blitt litt mye nå, men jeg vil ikke blokkere den. Av og til kommer jeg over ting jeg ellers ikke ville sett om det ikke var for at de reklamerte for det på HW. Så da får jeg heller bare leve med litt ekstra mye.

 

Det som kan være dumt er at det er brukere som synes litt reklame er greit, men når det blir for mye, så blokkerer man alt. Og blir litt som noen sa før her, at de skyter seg i foten. Folk som kanskje hadde klikka på reklame før, blokkerer nå ALT fordi det har blitt FOR mye, og da blir det ingen klikk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hw.no vil sikkert være takknemlig dersom du kan finne en sponsor som vil betale driften og ikke ha reklameplass. Alternativet er at vi som leser hw.no betaler, men regner med de fleste foretrekker reklame?

 

Edit: jeg er heller ikke glad i reklamen, men har stor forståelse for at det er nødvendig.

7639593[/snapback]

Joda, det er da jeg også klar over. Det sier seg selv at man må ha noe slags form for inntekt, men når det går så til de grader utover hovedsidene at det tar over 40% (jeg tok et ca-tall) av hele forsiden så syns jeg det går over streken og det blir rett og slett for mye.

Jeg har intet imot reklame på sidene, jeg syns det er flott med litt reklame faktisk, men slik som det er nå så går det over stokk og styr.

Lenke til kommentar
Husker det var en admin en gang som sa noe da det ble diskutert om det skulle være lov med animerte avatarer på dette forumet og da ble det sagt at det var ikke ønskelig at dette forumet skulle se ut som et juletree. Nå er det hardware.no som faktisk ser ut som et juletre og det er en skam syns jeg!

7639334[/snapback]

 

Samme var vel også grunnen til at bilder etc i signatur ikke er lov. Noe jeg er helt enig i, mange forum lider av alt for mange farger/animasjoner.

 

Men som bruker av overklokking.no og hw.no i flere år må jeg si at kvaliteten har gått merkbart ned. Joda nettsidene har blitt mer flashy, stilen mer standarisert, men siden overflømmes av reklame og masse unyttige nyheter, som verken er gjennomgått eller kvalitetsikret. Viser blant annet til:

 

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...minnebruk/34965

 

Der programmet Die Hard presenteres. Artikkelen er mer eller mindre direkte oversettelse/kopi av pressemelding og det ser ikke ut til at det har vært noe forsøk fra hw.no's side til å faktisk sette seg inn i nyheten. I artikkelen står det blant annet:

 

programvare som gjør at datamaskinen bruker minnet mer effektivt, og dermed øker sikkerheten og effektiviteten.

 

Noe som man fort finner ut ikke stemmer om man leser litt mer, i forumtråden, eller på den offisielle siden til programmet. Der kommer det også frem at programmet bare støtter firefox på windows platformen, og isteden for å effektisere minnehåndteringen øker nødvendig minne med 50-75% for å kunne lagre "sikrere" slik at hacking etc skal bli vanskeligere.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med at jeg kjøpte lisens til Admuncher for tre år siden.  Mange innstillingsmuligheter, irriterende reklame på MSN forsvinner også.

Dette høres jo ut som en reklamepost, men dette programmet er absolutt verdt de 25$ det koster.

7656260[/snapback]

 

Lastet ned en trial fra admuncher.com, og det tok meg 10 sek. å finne en mindre lovlig side som både viste reklamebannere og popuper :nei:

Lenke til kommentar
er akkurat derfor adblock er en fin ting og ha;)

Har ikke hatt reklame på hw.no på lenge, jeg bruker firefox og adblock med Filterset.G updater.

7639317[/snapback]

Men der ligger hele problemet. Hw.no burde ikke være en slik side, ikke i det hele tatt.

Man burde da kunne surfe på nette uten å se X antall tusen reklameskilt over alt og som er større en alle andre objekter på siden og som er en regelrett distraherende.

Husker det var en admin en gang som sa noe da det ble diskutert om det skulle være lov med animerte avatarer på dette forumet og da ble det sagt at det var ikke ønskelig at dette forumet skulle se ut som et juletree. Nå er det hardware.no som faktisk ser ut som et juletre og det er en skam syns jeg!

7639334[/snapback]

 

Er for øvrig *helt* enig med b-real her. :)

Lenke til kommentar
...

Lastet ned en trial fra admuncher.com, og det tok meg 10 sek. å finne en mindre lovlig side som både viste reklamebannere og popuper :nei:

7656354[/snapback]

Det har ikke jeg opplevd, men så er jeg vel gjerne ikke inne på så mange ulovlige sider heller.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar
er akkurat derfor adblock er en fin ting og ha;)

Har ikke hatt reklame på hw.no på lenge, jeg bruker firefox og adblock med Filterset.G updater.

7639317[/snapback]

Men der ligger hele problemet. Hw.no burde ikke være en slik side, ikke i det hele tatt.

Man burde da kunne surfe på nette uten å se X antall tusen reklameskilt over alt og som er større en alle andre objekter på siden og som er en regelrett distraherende.

Husker det var en admin en gang som sa noe da det ble diskutert om det skulle være lov med animerte avatarer på dette forumet og da ble det sagt at det var ikke ønskelig at dette forumet skulle se ut som et juletree. Nå er det hardware.no som faktisk ser ut som et juletre og det er en skam syns jeg!

7639334[/snapback]

 

Er for øvrig *helt* enig med b-real her. :)

7656363[/snapback]

Er helt enig jeg og, jeg begynte og filtrere reklame på hw.no da det ble mer reklame enn annet på siden. synd det er blitt sånn, jeg har vert trofast leser her i over 6 år.

Må bare si meg enig med det som blir nevnt her at kvaliteten på hw.no har gått ned. håper ikke det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
hw.no er langt fra den verste siden med tanke på reklame.

 

Eksempel tatt fra rogalands avis nå:  :no:

 

post-75220-1167840895_thumb.jpg

 

Er glad jeg bruker opera med reklame block jeg..

7634560[/snapback]

 

Kanskje jeg har dårlig syn, men jeg ser absolutt ingen reklame på Rogalands avis. hvorvidt siden hadde en bra layout kan jo diskuteres.

 

Når det kommer til reklamen på hardware.no så mener jeg den ikke er spesielt iriterende. Den er heller ikke i veien, og spesielle ord i tekster i artikkler er ikke "hyperlinket" til nettbutikker (slik som det er på mange sider fra utlandet). Så¨min konklusjon er at nivået med reklame som er på hw.no ikke er iriterende høyt, og reklamen er plasert slik at den egentlig ikke er i veien. Selvfølgelig så er mindre reklame bedre.

 

Edit: oppdaga akkurat, etter et lite besøk på treningsforum.no at reklame gjør meg stresset. :ermm:

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...